Citaat:
HIMling schreef:
(Bericht 26772386)
Hey!
Als goede voornemen voor 2008 wilde ik me graag bij de GGD laten testen op SOA's. Gewoon als check. Ik had dit 2 jaar geleden ook (gratis) kunnen doen daar. Toen hoefde ik alleen urine in te leveren, en kwam de uitslag een week later. Afgelopen week heb ik naar de GGD gebeld. Er werd me eerst een tiental vragen gesteld, waaruit geconcludeerd werd dat ik niet binnen de hoge-risicocategorie viel en dat ik niet in aanmerking kwam voor een soa-test via de GGD. Bij de huisarts is het laten uitvoeren van een soa-test echt vreselijk duur (om en nabij de 200 euro). Ik had al het idee om wéér naar de GGD te bellen en maar te liegen op al die vragen, zodat ik hoge-risicocategorie wordt, maar ik vind dat een beetje stom. Ook heb ik er al aan gedacht om me in te laten schrijven bij de bloedbank (voordat je daar bloed mag geven gaan ze eerst testen op soa's). Beide laatste opties vind ik niet echt wat. Ik vroeg me af of er nog andere manieren zijn om (het liefst zonder bloedprikken; echt een hekel aan) je gratis/goedkoop te laten testen op soa's.
Alvast bedankt!
|
ik kan via mijn zorgverzekering me 1 keer per jaar gratis laten testen (vgz jong en zeker pakket). Misschien geldt dit ook wel voor andere zorgverzekeringen?
op de soawijzer kwam ik dit tegen
Je kunt getest worden op soa en hiv bij je eigen huisarts. Testen door de huisarts is anoniem en blijft tussen jou en je huisarts. Het consult bij de huisarts valt onder de basisverzekering en is gratis. Eventuele kosten voor laboratoriumonderzoek en eventuele kosten voor behandeling worden vergoed door een aanvullende verzekering.
Ik zou eens vragen bij de huisarts wat het kost, 200 euro lijkt me namelijk wel erg veel.
Bij de bloedbank wordt alleen getest op HIV, syfilis en hepatitis B dus dat is niet zo'n goede optie
|