Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Vista vormgeven als XP (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1660591)

REIE 08-01-2008 19:14

Vista vormgeven als XP

Sinds enige tijd ben ik de ongelukkige eigenaar van een laptop met Vista. Ik raak niet wegwijs uit de zogezegd intuitieve software. Gelukkig heb ik gehoord dat je Vista eruit kan laten zien als XP. Hoe weet ik; internet noch Help boden mij uitkomst. Weet één van jullie hoe ik dit moet daan? Daarnaast wilde ik graag weten of Vista wel zo'n fantastisch systeem is als Microsoft mij doet geloven en ik niet beter met een Apple moet werken. Immers, zowel XP als de Macs komen mij als duidelijk gestructureerde systemen over, van Vista heb ik voorlopig slechts last.
Bij voorbaat dank.

Dittrich 08-01-2008 19:37

Rechtermuisknop op je beeldscherm > 'Aan Persoonlijke voorkeur aanpassen' > Thema > Windows Klassiek

et voila :)

REIE 08-01-2008 20:11

Ha, hiermee pas je enkel de vorm aan. Ik wil juist de daadwerkelijke opbouw; namelijk vensters met menu'tjes Bestand, Opties en Help of dat wanneer ik iets opsla, ik dan in zo'n schermpje boven kan kiezen voor de C-schijf, het bureaublad etc. Is zoiets ook mogelijk?

Dittrich 08-01-2008 22:51

Dan moet je op dat pijltje drukken als je iets opslaat, daarmee komt het 'oude' venster zoals je gewend bent van XP weer naar voren. Moet bekennen dat ik nog niet heb gekeken of dat ook standaard op de ouderwetste XP manier kan, dus dat kan ik je helaas ook niet zeggen.

TopDrop 09-01-2008 00:37

Je moet wel ergens in kunnen stellen dat je standaard schermpjes krijgt met een balkje met 'Bestand, Bewerken, Help' etc. Ik weet alleen niet waar, want ik heb geen vista.

Als je op ALT drukt, komt ie volgens mij vanzelf tevoorschijn, maar dit is niet permanent.

Paranoide 09-01-2008 17:58

Kan je Vista eigenlijk ook laten uitzien als Windows 9x en 2000? Dus met gewoon een grijze startbalk en rechthoekige vensters in plaats van dat hyperactieve blauw en die afgeronde hoeken? Of is 'Windows klassiek' bij Vista meer een soort Windows XP?

Dittrich 09-01-2008 18:09

Windows Klassiek is inderdaad gewoon "oldskool" Win2k.

REIE 19-01-2008 14:22

Citaat:

TopDrop schreef: (Bericht 26784751)
Als je op ALT drukt, komt ie volgens mij vanzelf tevoorschijn, maar dit is niet permanent.

Ha, dat werkt! Dankjewel. De alt-knop neemt een deel van het gevoel weg dat Vista wil bepalen hoe ik de computer gebruik, in plaats van dat ik mag bepalen wat ik met het apparaat wil. Top!

sainty 25-01-2008 17:26

Citaat:

REIE schreef: (Bericht 26858396)
Ha, dat werkt! Dankjewel. De alt-knop neemt een deel van het gevoel weg dat Vista wil bepalen hoe ik de computer gebruik, in plaats van dat ik mag bepalen wat ik met het apparaat wil. Top!

Je kan ze trouwens permanent aan laten in Mapopties->Weergave->Altijd Menu's weergeven aanvinken.

Bij het opslaan kan je toch gewoon kiezen waar je het opslaat uit zo'n dropdown menu?

TopDrop 26-01-2008 19:56

Citaat:

sainty schreef: (Bericht 26903456)
Je kan ze trouwens permanent aan laten in Mapopties->Weergave->Altijd Menu's weergeven aanvinken.

Bij het opslaan kan je toch gewoon kiezen waar je het opslaat uit zo'n dropdown menu?

Ik wist dat dat permanent kon ja, maar aangezien ik hier geen vista of IE heb kon ik niet kijken hoe dat precies moest (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.