![]() |
Profielwerkstuk aandelen
wie kan mij helpen aan mijn pws over aandelen?? :)
Hoofdvraag: Hoe kan ik leven van de handel in aandelen? Deelvragen: 1. Wat zijn aandelen? 2. Wat kosten aandelen? Hoe verloopt de fluctuatie bij aandelen? 3. Van welke bedrijven kun je het beste aandelen kopen? 4. Wat voor soort bedrijven hebben aandelen? 5. Wat zijn de voor- en nadelen van aandelen voor bedrijven? 6. Wat zijn de voor- en nadelen van aandelen voor aandeelhouders? 7. Hoe zit het met bijkomende kosten voor aandelen? 8. Hoeveel aandelen kan een bedrijf uitgeven? danku! |
En wat is het verband tussen je hoofdvraag en deelvragen...?
|
allebij aandelen? :p
|
Nee, ze bedoelt hoe wil je met de antwoorden op je deelvragen je hoofdvraag beantwoorden?
|
nouja, of je kan leven met als enige inkomen aandelen, dit beantwoorden door middel van de kosten van aandelen en de fluctuatie van aandelen...
toch? betere suggesties? over bijv aanpassen hoofd/deelvraag mag ook :confused: :):) |
Ga dat eens lekker zelf uitzoeken, snotneus :D
|
met deze hoofdvraag lijkt het mij alsof je wilt onderzoeken hoe je kan leven, dus het winst maken, op de beurs, zoals al die hedgefunds doen... als je dit bedoelt is de hoofdvraag niet goed aangezien er nog zoveel meer wordt verhandeld op de beurs (bijvoorbeeld opties, futures)
deelvragen kloppen ook niet aangezien je nu redeneert vanuit het bedrijf dat aandelen uitgeeft en niet vanuit de persoon die van de handel moet leven Betere vragen zouden zijn: -Wat voor soort beurzen zijn er? -Welke producten worden op die beurzen verhandeld -Welke theorien bestaan er met betrekking tot het waarderen van aandelen -Welke risico's zijn er -Hoe bepaal je jouw beurs/koersvisie -Hoe wordt een risicovisie bepaald -Hoe kan risico worden afgedekt -Ga naar iex.nl en doe het beursspel, kan je met virtueel geld beleggen.. leuk als praktijk voorbeeld En dit onderwerp is zeer moeilijk, zou eerst even met een docent overleggen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14. |