![]() |
Kramp
Ik heb de laatste tijd, zeg de laatste paar maanden, veel last van kramp. Zolang ik me kan herinneren heb ik al bijna elke nacht last van kramp in mijn kuiten maar nu is het ook in m'n handen en voeten en de rest van m'n been zeg maar. Bijvoorbeeld als ik een broek aan doe krijg ik kramp in m'n been en als ik een appel schil krijg ik kramp in m'n hand.
Ik ben sinds vier maanden geleden in het buitenland en eet hier dus ook anders dan in Nederland, kan het misschien daardoor komen? Dat ik te weinig of te veel van het een of ander binnenkrijg misschien? Ik hoop dat iemand een tip heeft, het is niet zo erg natuurlijk maar wel irritant : ) |
Kon dat niet een teken zijn van kaliumtekort? Ik weet het niet meer zeker... Wacht, ik zoek het even op...
edit: voornamelijk door een magnesiumtekort. |
Ok, das al iets :)
En zou je ook weten waar dat voornamelijk inzit? Wat ik dus moet eten/drinken om genoeg magnesium binnen te krijgen? |
even een willekeurige bron gegoogled: Belangrijke bronnen van magnesium zijn: groene bladgroente, noten, zilvervliesrijst, sojabonen, volkorenproducten, peulvruchten en vis.
De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid aan magnesium is 300 mg. In de gemiddelde westerse voeding wordt de magnesium inname onvoldoende geacht. En verder: heb je ook andere klachten naast de krampen? Een van de eerste symptomen van een magnesiumtekort is namelijk vermoeidheid. Drink je wel genoeg? door uitdroging kun je namelijk ook krampen krijgen. Aangezien je zo vaak last hebt van krampen zou ik toch maar even een afspraak maken met de huisarts, misschien heb je geen voedingstekort maar een of andere ziekte opgelopen. |
Magnesium kun je ook makkelijk in vitaminepillen slikken dus om een extraatje op te bouwen is dat misschien een idee. Maar een bezoekje aan een arts om dat eerst even te testen lijkt me ook wel op zijn plaats.
|
Bedankt voor de tips :)
|
bij mij hebben magnesiumsupplementen geweldig goed geholpen. had altijd veel kramp 's nachts, op de moto (gevaarlijk!) en tijdens het zwemmen (ook gevaarlijk!) - dus ben een doosje gaan halen bij de apotheker, hoef je echt niet eerst te laten testen ofzo hoor, kan je wel gewoon van uitgaan dat het magnesiumtekort is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |