![]() |
Wraps maken
Ik ga binnenkort op mezelf en zoek een paar makkelijke recepten. Ik heb vandaag twee pakken wrap tortilla's gekocht en ik vroeg me af of er nog lekkere recepten voor zijn. Ik gebruik zelf meestal gehakt, kip is ook lekker, maar ik heb zo'n pak dat Mexicaanse Burrito's heet. Omdat ik die die dipsaus voor de zure room zo lekker vind. Maar ik vraag me af je dat niet zelf kan maken?
En heeft iemand nog recepten voor lekkere wraps (met hoeveelheiden)? |
http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=wraps
zoek en vind! *O* (topic met wrap gerechten uit 2006) |
Ja die had ik al gevonden, daar had ik ook al veel aan! Mijn vraag was meer of mensen er ook sausjes bij gebruiken en zo ja hoe ze die maken. :)
|
|
Ik vul ze meestal met gehakt, bonen, sla en geraspte kaas. En guacamole, dat maak ik met: 2 avocado's, tomaatje, bosui, beetje koriander, teentje knoflook, limoen/citroensap en een beetje tobascosaus, en dat gewoon allemaal door elkaar mixen.
|
Ik vul ze meestal met mais, paprika, (lente/bos/gewone)ui, kaas en salsasaus. (y)
|
Citaat:
|
Shoarmavlees gaat ook prima in de wrap.. gecombineerd met wat lekkere koude of warme groenten die je zelf lekker vind zoals paprika/champignons/prei/ui/tomaat/maïs/komkommer etc. En lekker met een saus op basis van zure room of een chili saus. Ik vind persoonlijk de zoete saus die ik bij de lokale vietnamese loempiaboer haal erg goed er bij.:)
|
Klinkt goed! :D Kan je trouwens ook gewoon de ingredienten van een zakje pakken en dan mixen? Ik heb dan wel geen E-nummers, maar die laat ik er dan uit. Ik wil het wel een keer probren, want die zakjes zijn duur. :P
|
Citaat:
Kruiden zijn trouwens nog veel duurder. ;) :p Als je daar tig dingen van moet kopen...natuurlijk doe je er wel een stuk langer meer. |
op elke wrap een flinke eetlepel yoghurt natuur en dan een goeie kwak nando's hot sauce erover http://ecx.images-amazon.com/images/...NL._AA280_.jpg
heerlijk |
Ik heb laatst wraps gemaakt met wortel, spinazie, rode ui, cashewnoten en brie. Even in de oven, klaar. Smaakte bijzonder goed!
|
eh sla gekruide kip roomkaas en geraspte kaas en tomatensaus en dan dichtrollen, kaas en tomatensaus eroverheen en dan nog 10 min in de oven
|
Citaat:
|
Meestal maak ik een mengseltje van ui, al gekruidde tofureepjes, kidneybonen, maïs, paprika en tomaten, evt nog extra tomatenpuree. Kaas erover en even in de oven. Topping maak ik van crème freche of zure room met knoflook en/of bieslook en peterselie.
|
Je gehakt eerst beetje marineren + ui, paprika's, tomaat, witte kool en eventueel wat sla. Sausje is meestal looksaus met iets fris ertussen.
|
Zojuist wraps gemaakt. Gewoon zo'n pak wraps, Saus met een blikje kidneybonen, een prei, een courgette en een pot medium salsasaus. Wraps dan bestrijken met creme fraiche. Saus erop. Heerlijk. Hoeveelheid saus is ongeveer goed voor twee personen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34. |