![]() |
The ruins of my life
The ruins of my life
als een zandkasteel gebouwd maar wel met superlijm zolang de vloed niet boven water komt staat het als een huis -wellicht een kaartenhuis, maar wie had gedacht dat stof niet zou verwateren?- ik heb heel wat afgevlinderd en maskers in alle kleuren uitgeknipt, om ze, veel later, te verbranden in de rook zie ik nog de ogen die mij tot as achterlieten |
'zolang de vloed niet
boven water komt' mooi verwoord!! |
Heb je voor een Engelse titel gekozen omdat "de ruïnes van mijn leven" zo bombastisch klinkt? In dat geval moet ik je zeggen dat het ook in het Engels overdramatisch overkomt.
|
Citaat:
Verder is het niet de bedoeling dramatische, emo-toestanden te creeren, maar heeft het gedicht een grote emotionele betekenis voor mij....Het was dan ook erg moeilijk er een beetje een 'volwaardig' gedicht van te maken. Er zit zeg maar een lang verhaal achter. Heb je verder nog (opbouwende) kritiek over het gedicht zelf? |
Overigens is "the ruins of my life" de titel van een liedje van Sonata Arctica. Ik was trouwens ook in de veronderstelling dat ik dat erbij had gezet, ik wil geen dingen 'jatten'.
|
Citaat:
Maar vooruit: het komt gemaakt over, doordat je heel veel korte beelden schetst zonder er eigenlijk echt wat mee te doen en zonder dat er een reden lijkt te zijn om al die beelden aan te halen. Ik noem zandkastelen, superlijm, vlinders, maskers, kaartenhuizen, ogen, as. Je haalt het allemaal aan zonder dat het echt een functie lijkt te hebben, je vertelt in dit gedicht vrijwel niets. Daardoor zegt het mij allemaal niet zoveel. Een beetje mysterie is nooit weg, maar hier kan je zoveel kanten mee op dat ik niet meer weet wat ik ermee moet, snap je? |
Citaat:
En verder snap ik wel wat je bedoelt. Ik wist met dit gedicht niet echt hoe ik het moest vertellen/uitdrukken. |
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van engelse titel - Nederlands geedicht, maar dat is kwestie van persoonlijke smaak.
Mooi geschreven, mijn complimenten. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19. |