Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Haaruitval (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1662607)

_Anneloes 16-01-2008 16:46

Haaruitval

Hallo mensen,
ik zit met een enorm probleem. Ik heb al 2 jaar ernstig haaruitval. Ik heb 2x een kuur roacuttane gedaan. Na de tijdens de 2e kuur ging het fout. Een bijwerking van roacuttane is ook haaruitval. Maar de dermatoloog zegt dat het niet het geval is. Ook heb ik geen haarziekte ik ben overal opgetest. Ik neem nu vitaminen pillen maar heb niet het idee dat het werkt. Wat eerst een volle bos was is nu .. hoopje dun haar. Ik borstel het niet elke dag meer. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb een gezond voeding patroon ook daar kan het niet aan liggen. Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt :)

~lienepien~ 16-01-2008 18:37

stoppen met roaccutane?

[edit] of ben je daar al mee gestopt?

_Anneloes 18-01-2008 23:54

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 26840182)
stoppen met roaccutane?

[edit] of ben je daar al mee gestopt?

hiermee ben ik al zo'n 1,5 jaar mee gestopt..

Lucky Luciano 19-01-2008 12:14

Is het haaruitval alleen op je hoofd of ook op andere plekken? (wenkbrauwen, schaamhaar, etc) Het hoeft niet op alle plekken te zijn, maar één andere plek kan ons iets meer vertellen over wat het kan zijn.
Is begrijp uit je post dat je haar ook weer aangroeit?
Is er iets van roodheid op de hoofdhuid te zien?

gurl19 20-01-2008 19:01

Misschien een keer een stuk korter knippen, en wachten op nieuwe, gezonde haren.

~lienepien~ 24-01-2008 10:51

Citaat:

_Anneloes schreef: (Bericht 26856578)
hiermee ben ik al zo'n 1,5 jaar mee gestopt..

Dan is stoppen inderdaad geen optie.
Hoe lang gebruik je die vitaminen al? Kan best even duren voor het gaat helpen (als het al gaat helpen).

_Anneloes 29-01-2008 10:52

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 26894138)
Dan is stoppen inderdaad geen optie.
Hoe lang gebruik je die vitaminen al? Kan best even duren voor het gaat helpen (als het al gaat helpen).

ehmm ik denk dat ik zo'n 2 maanden die pillen elke avond ik neem!

_Anneloes 29-01-2008 10:54

Citaat:

Lucky Luciano schreef: (Bericht 26857735)
Is het haaruitval alleen op je hoofd of ook op andere plekken? (wenkbrauwen, schaamhaar, etc) Het hoeft niet op alle plekken te zijn, maar één andere plek kan ons iets meer vertellen over wat het kan zijn.
Is begrijp uit je post dat je haar ook weer aangroeit?
Is er iets van roodheid op de hoofdhuid te zien?

Nee het haar valt alleen heel erg uit op me hoofd. Me wenkbrauwen en wimpers niet. Ik ben bij de dermotoloog een paar keer geweest geen haarziekte..
Nee het ziet er gewoon gezond uit. Geen roodheid..
:confused:

~lienepien~ 31-01-2008 12:21

Eet je gezond? Vitamine-pillen kunnen dat namelijk niet vervangen.

Pluis 31-01-2008 12:50

zit het ook op een bepaalde plek op je hoofd, of is het overal een beetje gelijk? Oh en draag je vaak je haar in een paardenstaart of iets dergelijks? Daar kan het namelijk ook van afbreken.

_Anneloes 01-02-2008 07:30

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 26941132)
zit het ook op een bepaalde plek op je hoofd, of is het overal een beetje gelijk? Oh en draag je vaak je haar in een paardenstaart of iets dergelijks? Daar kan het namelijk ook van afbreken.

Nee het is verdeelt, aan de voorkant is het wel heel erg uitgedunt. Maar de haren groeien wel weer, maar vallen met de delfde gang net zo hard weer uit!! Ik heb me haar eigenlijk nooit ik een staart. Soms als ik ga sporten.. maar dat is ook niet vaak. Ik heb een gezond voedings patroon en die vitaminen pillen zijn er echt voor erbij! Ik ga nu een afspraak maken met een dermatoloog in een ander ziekenhuis, kijken wat die er van denkt!!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.