![]() |
Router kopen
Ik heb dus UPClive (Chello) en wil draadloos internetten.
Kan ik het beste die router van UPC kopen (http://www.upc.nl/internet/poweroptions/draadloos) of een andere? |
-> Hardware
Niet doen, trouwens. Dat ding wat UPC voor 90 euro aan je probeert te verkopen is gewoon een Netgear WPN824, elders al te koop voor onder de 70 euro. |
Dat hangt er helemaal vanaf wat jij ermee wilt doen en wat voor overige draadloze netwerkapparatuur je hebt liggen.
Ik gebruik de D-Link DIR-655 (kost ong. €150) maar dat is vanwege het simpele feit dat het een van de weinige routers is met gigabit WAN poort. Als je alleen maar wilt surfen en af en toe wat wilt gamen is een Linksys WRT54GL wel een aanrader. Doet het eigenlijk altijd wel en is niet te duur (rond de €50 volgens mij). |
Citaat:
Ik heb nu zelf goede ervaring met Zyxel, 3Com en D-Link. Zou ook zoiets aanraden. |
Hangt van het model af, natuurlijk zijn er mindere series geweest maar de WRT54GL met een fatsoenlijke 3rd party firmware doet het over het algemeen goed genoeg als je niet die-hard download etc ;)
|
Citaat:
Nee maar serieus ook zonder downloaden had ik die problemen met zo'n 54mbps Linksys (zo'n zwart blauwe met 2 antenne's, niet die zilveren cheapo.. weet niet welk model het precies was en revisie). Maargoed ik geloof dat de GL inderdaad op Linux based firmware draait en dat er veel third party is.. Wil je een out of the box, redelijk leek-compatible ding zit je denk ik safer met een ander merk. Trouwens raar want ik had een 11mbit Linksys, jaren lang gebruikt icm online gaming en redelijk zwaar downloaden en die vloog er zelden uit :s |
ik zou voor een cisco 12000 gaan :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb dus wel dat ding van upc gekocht.
werkt natuurlijk voor geen meter. heb 1 pc waarvoor ik de usb adapter gebruik en 1 laptop met wirelessding beide zien het wireless netwerkje wel maar kunnen er verder geen zak mee. volle verbinding op deze laptop maar verder geen lan of internet. gewoon een prachtig rood kruis. iemand een idee? |
raar net had ik even verbinding maar dat verloor ik weer toen ik inet op wou. wat fucking annoying is dit
|
Draadloos internet he :D Wen dr maar vast aan :o
Check of je ontvangst goed is. Heb je hetzelfde probleem als je je laptop naast de router zet? |
Mwa, draadloos internet kan best aardig werken maar absoluut niet via een USB adapter. Kijk eens naar een PCI-kaart als alternatief, dat werkt vele malen beter.
|
Ik ben mijn vader eeuwig dankbaar dat hij een middagje heeft geinvesteerd in het trekken van kabels door het huis. _O_ Altijd een snelle en stabiele verbinding (y)
|
Citaat:
|
Hier ligt ook overal bedraad, alleen de laptops zitten op het draadloze netwerk (beveiligd met WPA2 & Mac filter). Op zich werkt het goed maar je moet er wel voor zorgen dat als je het doet, je het meteen goed doet, net als met bekabeld netwerken.
Koop een PCI-wlan kaart ipv een USB verschrikking, koop een fatsoenlijke router of WiFi AP en geen Sitecom of ander B-merk en stel het goed in. Dat scheelt echt een hoop. |
Heb jaren met een PCI wireless nic op zolder gezeten, ging prima. Zat wel nog onder de 4 mbit wat betreft snelheid, zo'n 440KB max. Bestanden delen of snel internet kun je dan wel vergeten.. Met die N standaard zal dat wel verbeterd zijn.
Instellen is inderdaad eenvoudig en goed te doen, mits a-merk of inderdaad geen sitecom, sweex e.d. PCMCIA/cardbus NICS zijn het trouwens ook niet, in een laptop zet je liever een mini-PCI kaartje als dat er nog niet in zit. |
Hmhm, ik heb sinds kort een D-Link DIR655 (ivm glasvezel). Die heeft inderdaad ook een 'draft N compliant' modus. Jammer dat geen van de laptops draft N ondersteund :p
Via G draait het gewoon goed, standaard 54Mbit maar je moet ook kijken naar afstand e.d. Als je vanaf zolder werkt en je router/ap staat beneden dan wordt het al gauw een mindere verbinding dan wanneer, zoals hier, de router boven staat en de laptops beneden (zgn. 'paraplu' opstelling). Frappante is dat de laptops beneden een snellere, stabielere verbinding hebben dan wanneer ik op dezelfde verdieping ga zitten. |
Zal wel iets te maken hebben met de vorm van de 'wolk'.. geloof in te stellen onder preamble mode? Aangezien ik zelf een klein flat huisje heb mis ik alleen verbinding in de slaapkamer.. daar ga ik geen kabel naartoe trekken. De volle mep (14 mbit over adsl max) heb ik niet nodig op de laptop dus ik denk dat ik een wireless AP moet toevoegen. Mn laptop ondersteunt alleen nog WPA en geen WPA2 of beter dus dan volstaat een simpel 54G dingetje.
|
Mja, ik ga er geen moeite voor doen. Als ik m'n laptop gebruik zit ik beneden. Op mijn eigen kamer staat m'n desktop dia bedraad is aangesloten. Ik vind het wel best zo ;)
WPA2 is backwards compliant trouwens. Mijn laptop ondersteunt WPA2 ook niet maar ik kan gewoon een beveiligde verbinding maken via WPA (of wellicht is dit routerafhankelijk, kan ook). |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21. |