![]() |
[php] MySQL dump script
Ik wil een script maken (noem het maar ff dump.php) dat een dump maakt van een volledige mysql database, op de manier zoals phpmyadmin het ook geeft....
Maar: ik wil helemaal niets in hoeven voeren, var's mee te geven. Bij het aanroepen van het script moet er dus gewoon een output weergegeven worden. bijvoorbeeld: Code:
# Ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen en kunnen helpen.. |
Als je toch volledige acces heb kan je net zo goed mysqldump.exe gebruiken :D
PHPmyadmin gaat namelijk echt alles uitlezen en daar een query van maken. |
Citaat:
en bovendien is het geen windows (obvious) |
Nou dan zit er maar 1 ding op.. lekker creatief gaan php'en ofzo :)
Misschien is het wel mogelijk om phpmyadmin te strippen maar die heeft nogal veel includes e.d. denk ik daar wordt je niet vrolijk van. Kijk ook eens op www.hotscripts.com daar vind je misschien ook nog wel wat relevants ;) |
Citaat:
|
mja. als je dat wilt doen.. reken maar een paar uur werk daaraan..
dat is verdomd veel werk. k heb eens een x geprobeerd om zoiets als phpmyadmin te programmen.. maar k bleef bij de tabellen.. daarna was ik er al poepflauw van.. :p |
Kan je toch in PHP doen dmv een MySQL database connectie ?
Is niet zo vreselijk moeilijk, als je een voorbeeld wilt wil ik da wel ff posten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
waarschijnlijk niet.. maar dat laten we even buiten beschouwing ;) |
Ik heb het nu als volgt opgelost:
Ik gebruik tbl_dump.php van phpmyadmin (het script dat voor de daadwerkelijke dump zorgt... hierin definieer ik de variabelen die ik anders dmv een formulier mee zou geven PHP-code:
|
je kan toch de beschikbare tabellen gewoon opvragen?
Wat is het probleem dan? [edit] http://www.php.net/manual/en/functio...ist-tables.php http://www.php.net/manual/en/functio...ist-fields.php [/edit] |
Citaat:
Ik maak namelijk als vakantiewerk een paar PHP sites voor bedrijven... ik maak even een simpel stukje code voor je om een vooraf gedefinieerde MySQL query via PHP uit te kunnen voeren : PHP-code:
Op deze manier kan je ook een submit formulier maken waarbij je de query als variabele gaat posten vanuit dat formulier, op zo'n manier zou je iedere normale query kunnen uitvoeren. Op dezelfde manier kan je dus ook een query doen om de gegevens over de database op te vragen... Maar als je een dump van je DB wilt, kan je dan geen cron job gebruiken ? (dmv mysqldump) Als je shell toegang heb kan je het dmv het volgende scrippie doen, dit script mailt het gelijkt naar de persoon op: |
Citaat:
d'oh!!! daar gaat het dus om :rolleyes: |
Citaat:
|
ok. Let me try :)
*is geen PHP expert, dus kunnen foutjes in zitten:p* PHP-code:
|
Ik heb eens een mod geschreven voor het WoltLab Burning Board, ook om backups mee te maken. Ik heb het omgeschreven, zodat het alle tabellen uit de database backupped, in plaats van alleen een paar geselecteerde, zoals het oorspronkelijk in het script was voorzien:
PHP-code:
|
thnx! zal het 's proberen
|
hij is inderdaad strak :)
alleen hij gaf bij mij een error in 68. ik heb even // voor de regel gezet ( // $insertbit = eregi_replace($var1,$var2,$insertbit); ) en toen werkte hij wél.. strak :) |
Op mijn locale server werkt 'ie probleemloss... Wat was de foutmelding precies?
-> Debugging ;) |
idd
PHP-code:
en de database die ik probeer te backuppen is te groot :( PHP-code:
|
Mmh...
Ik zal eens proberen, of ik ook databrokjes van 500 entries per keer als output kan laten geven... |
Citaat:
|
Citaat:
Bedankt! Ik was vergeten, dat er hier helemaal geen buffer nodig is. Dat komt daardoor, dat het in het orignele script in een template moet worden ingevoegd, waarvoor het eerst in een variable moet worden 'gepakt'. Maar goed, even een snelle fix dus: PHP-code:
PHP-code:
|
Leuk dat je username en pass nog in je script staan BTW ;)
|
Typisch... :rolleyes:
Nou ja, je hebt er weinig aan... ik heb hier een ander wachtwoord :D |
Citaat:
|
Citaat:
Als je maar niet overal hetzelfde wachtwoord voor gebruikt .. dan ben je wel de lul (email, SSH en dan mysql?) :d |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59. |