![]() |
Eurolines.
Gister zou ik naar Berlijn vertrekken met een vriendin. Super veel zin in en om 2355 zou de bus vertrekken. Geen bus. 0030, geen bus. 0100, geen bus. We hebben tot kwart over gewacht. Geen bus. Tenzij je de bus meerekent die wel rond 0000 kwam.. waar mijn vriendin aan vroeg of dat hij dan misschien naar Berlijn ging.
"Wass?" - "Berlin!" "Nein, no Berlin, wait five minutes" Nou, die dus ook niet. Nu dus vanmiddag naar Eurolines (gister ook al proberen te bellen trouwens maar we kregen een antwoordapparaat [ingesproken]). Ik heb al gezien op de site dat ze "niet verantwoordelijk zijn voor vertragingen". En: Indien, om welke reden dan ook, Eurolines niet aan haar vervoersplicht kan voldoen of heeft voldaan, dient de reiziger contact op te nemen met Eurolines of met de betreffende plaatselijke vertegenwoordiger in het buitenland met het verzoek contact op te nemen met het Eurolines kantoor in Nederland. Eurolines zal dan zo mogelijk zorg dragen voor een oplossing of alternatief vervoer. Hadden wij langer moeten wachten? Kunnen we ons geld terugvragen? Help! |
Hmm, ik had zelf wel iets langer gewacht denk ik.
|
Langer dan een uur op een bus wachten? Middenin de nacht? Zonder dat het hoofdkantoor bereikbaar is? Lijkt me toch heel raar. Mijns insziens is Eurolines hier gewoon fout. Als een bus meer dan een uur vertraging heeft hoor je op zijn minst de mensen in te lichten.
|
Citaat:
Hmm, je geeft natuurlijk meestal wel een telnr op. Ik zou iig iemand naar het 'busstation' sturen om de mensen in te lichten. Op tijd. |
Wat blijkt: de bus is nooit gekomen. We hadden kunnen wachten tot we blauw zagen.
Wij kunnen onze reis om laten boeken, hoorden we vanmiddag op het kantoor. Dát, of we kunnen een klacht indienen en ons geld terugvragen. Dat gaan we dus maar doen, incl. gemaakte taxi-kosten. Op zn minst. Advies: reis niet met Eurolines. |
Balen zeg. Ik zou inderdaad je geld terugvragen met een klachtenbrief.
De keren dat ik met Eurolines heb gereden, ben ik wel gewoon op de geplande tijd ingestapt en uitgestapt. Geen problemen mee gehad. Alleen waren er Poolse chauffeurs en die hebben wel iets andere rijgewoontes dan Nederlanders. Maar ja, we gingen niet voor niets naar Polen... ;) |
Eurolines is sowieso een bijzonder bedrijf. De keren dat ik met Eurolines reed, heb ik ook een aantal 'probleempjes' gehad. Zo hadden we een uur of 5 vertraging op Milaan omdat er een bus 'kwijt was'. Toen hebben ze vervangend vervoer geregeld, namelijk een bus uit de jaren '50, zonder airco, waarin we nog zeker 6 uur moesten doorrijden. Toen ik eenmaal op de plaats van bestemming kwam, was ik zo goor en bezweet dat ik zelfs in een McDonalds raar aangekeken werd. Ik geloof dat we al met al bijna anderhalve dag over een ritje dat met een personenauto makkelijk aan een stuk door gereden kan worden, in zeker de helft van de tijd, gedaan hebben.
Ook een mooie toevoeging: op de terugweg kon de chauffeur de weg naar het Amstelstation niet vinden. Toen ik aanbood om te helpen, heeft 'ie mij de huid volgescholden. |
Citaat:
En ja, als Eurolines geen goed alternatief aanbiedt, zoals direct fatsoenlijk ander vervoer, dan hebben zij niet voldaan aan de verwachtingen/verplichtingen, en krijg jij je geld terug, ze hebben per slot van rekening niet de busreis geleverd die je gekocht had. |
Wel zonde van je dagje/weekendje/whtvr Berlijn :(. Als je al een hotel had geboekt + betaald zou ik dat geld ook terug vragen iig.
|
Citaat:
|
Ik ben ooit met eurolines in mn eentje naar zuid-frankrijk gegaan..dat ging goed. Ik ben ook ooit met eurolines naar Brussel gegaan, dat ging niet goed. Op de terugweg hebben we uren gewacht op de bus die ons thuis zou brengen, maar niemand kon ons vertellen welke bus dat was en wanneer die zou komen. Heel raar allemaal, we zijn ook echt tig keer naar verkeerde bussen gestuurd. Uiteindelijk is het wel goed gekomen, maar leuk was anders.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.