![]() |
Aardappelkroketjes in de oven?
In mijn vriezer ligt een zak aardappelkroketjes van Aviko, waarop staat dat ze in de frituur moeten. Nu heb ik geen frituurpan of frituurolie in huis. (De vorige keer dat ik aardappelkroketjes maakte stond op de zak dat ze ook in de oven konden, maar dat zal wel een ander merk geweest zijn of zo.)
Zou ik deze ook gewoon in de oven kunnen doen? En zo ja, hoe lang en op welke temperatuur? |
Heb wel gezien dat er van aviko ook aardappelkroketjes in de oven kunnen.. Ik weet niet precies, maar ik zou gokken op 180 graden en dan minstens 25 minuten.
|
Ik zou ook zoiets als Yana gokken.
Ik bak aardappelkroketjes gewoon in een koekenpan, maar dan worden ze niet zo krokant zoals ze uit de frietpan komen. |
Ik doe altijd die dingen in de ove. Iets van 20/25 minuten op 200 graden. Draai ze halverwege ff om. Gewoon in de gaten houden.
|
Ok, dan zal het dus wel goedkomen. Bedankt voor jullie reacties :)
|
zijn ergggg lekker uit de oven, doe ik ook altijd!
|
in de oven kan zeker wel een minuutje of 20 op 200 graden ofzo. Wat je ook kan doen als je wel een pan en wat olie hebt is gewoon een flinke laag olie (zeg zo'n 3 cm) te verwarmen en dan daarin de kroketjes te frituren, je moet ze dan wel even regelmatig omdraaien. Probeer dat overigens niet met olijfolie, want dat wordt er niet gezonder op als je dat te heet maakt. Zonnebloemolie of iets dergelijks wil prima (werkt overigens ook heel goed in een gewone frituurpan)
|
Ik vind ze uit de oven niet zo lekker, ze worden dan zo droog...laten ontdooien en vervolgens 'frituren' in de wok bevalt mij beter.
|
Citaat:
Citaat:
|
was t lekker TS? Ik doe dat wel vaker....dan zet ik gewoon de over op 200 en hou ze ff in de gaten. Je kun ook frikandellen ed in de over leggen. Is een stuk gezonder!
|
Jawel hoor, wel een beetje droog, maar goed te doen. :)
|
Hmm, gooi gewoon een scheut zonnebloem olie in een pan, leg ze daarin, net zo makkelijk
|
GEwoon op een roostertje in de over! Probeer eens wat zo moeilijk is koken niet!
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het overigens niet te pruimen, frikadellen uit de oven (n) Frituren die handel (y) |
Ik ga dit van 't weekend is proberen..
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |