Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Films, TV & Radio (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=42)
-   -   Baby Te Huur (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1663819)

Mr Soija verwijderd 21-01-2008 13:10

Baby Te Huur

Citaat:

Samenwonen, zwanger raken, een kind opvoeden, het huishouden doen en ook nog eens werken. Kortom, volwassen zijn. Klinkt misschien leuk, maar hoe is het als je als jong stel echt met zo'n krijsende hoop poep zit opgescheept, 's nachts vier keer je bed uit moet omdat hij huilt en 's ochtends weer okselfris op je werk moet verschijnen? Vier jonge stelletjes komen daar achter in het nieuwe BNN-programma Baby Te Huur.

De stellen zijn tussen de 17 en de 20 jaar. Zij gaan drie weken lang echt vadertje en moedertje spelen. In vogelvlucht maken ze alles even mee: ze gaan samenwonen in een eengezinswoning, worden zwanger en krijgen achtereenvolgens een baby, een kleuter, een achtjarige en een puber om voor te zorgen. De jonge stellen worden dag en nacht gevolgd met de camera.

De kinderen die meedoen aan het programma zijn door hun ouders opgegeven. Die zijn steeds in de buurt en kijken via bewakingscamera's mee hoe het gaat met hun kroost.

Vanaf zondag 20 januari zijn de jongeren acht afleveringen lang te volgen bij BNN op Nederland 3.

Eerste aflevering was gisteren.
http://www.bnn.nl/page/babytehuur/

Mr Soija verwijderd 21-01-2008 13:13

Vond het leuk gisteren en ik blijf het volgen. (y)

Nico, is echt een verschrikkelijke kakker. (n) Hij is ook echt lui.
Jammer van die lesbiënnes die er nu al uit zijn, ze waren een leuk stel.

Pippeloen 21-01-2008 13:16

Wat een dork die Nico, dat die vriendin dat respectloze gedrag maar allemaal pikt. (n)

Ik vond het wel leuk hoe die vriend van die blonde griet reageerde toen ze die buik omdeed.

Chick Rock 21-01-2008 13:21

Ja zeg die Nico (n) Je zou er maar me moeten leven...

En idd, die jongen reageerde zó lief! Hoe mooi hij haar er zo uit vond zien en dat hij al helemaal kriebels in zijn buik kreeg. En in het voorstukje zag je hem heel lief doen met een baby <3

Ik vond het wel grappig :) Heb het gekeken met mn oppaskindjes (9 en twee van 11), de jongste bleef maar de fout maken door 'hij' te zeggen tegen die twee lesbische meisjes. :') Maar then again, die kinderen zeggen ook hij tegen hun vrouwelijke hond en hamster...

Mr Soija verwijderd 21-01-2008 13:37

Over voorstukjes gesproken, die groene poep. :(

Corinne 21-01-2008 13:39

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 26872216)
Over voorstukjes gesproken, die groene poep. :(

Ja, ik zat toen net te eten :(

Lilything 21-01-2008 14:31

Geweldig programma, waardoor bij sommige jonge stellen toch weer nagedacht gaat worden;) lijkt mij tenminste

Geweldig idee, goed uitgewerkt:)(y)

Wat ik dan erg jammer vind, is dat mensen op telegraaf.nl zeuren over de kinderen die voor dit programma geleend worden. Ik denk dat het juist nodig is om jonge mensen inzicht te geven in het hebben van een baby en wat er allemaal bij komt kijken. Ook leuk dat het allerlei typen mensen zijn.

Die kakker vind ik ontzettend grappig. Het is denk ik best een ok jongen, maar zo ballerig en traditioneel opgevoed. Maar daar kan hij weinig aan doen. Als hij dat leert, dat vrouwen meer zijn dan kookmutsen, dan zul je nog eens zien hoe leuk hij kan worden:)

niña 21-01-2008 14:44

Zalig programma. Ben benieuwd hoeveel relaties sneuvelen.

Poggy 21-01-2008 15:00

Zo heerlijk kinderachtig die 2 die eruit zijn 'wat zijn pannenlappen?'

punkstar 21-01-2008 16:19

ik heb samen met mn vriend gekeken en we hebben smakelijk gelachen (Y) blijf het zeker kijken

Andijvie 21-01-2008 19:42

Wat vreselijk naief zijn sommige mensen zeg :D
En dom ook. Hoe kan je nou niet weten wat een pannelap is?! :D En die Nico is echt vreselijk bekakt :D

Zeer vermakelijk, ik blijf het kijken (y) Ik ben benieuwd hoe ze op vieze luiers gaan reageren :D

(Altijd leuk om te zien hoe andere (naïeve) mensen leven, voel je je altijd wat beter over hoe je het zelf doet :o )

Uice 21-01-2008 21:22

Haha, die Nico, met zijn zinnetjes.

"Die mag je houden", over de bon van het kassameisje. Alsof ze hem dan mee naar huis neemt.

"Dit gaat hem niet worden", als het niet wil lukken met het biervat.

Mensen die dat soort dingen zeggen.

Tonsillitis 21-01-2008 21:35

hahaha m'n vader kreeg een rolberoerte van die jongen. het was weer gezellig kakkers uitschelden in huize Hoogendoorn. wat een slecht doorgefokt inteeltras is dat. wel een ontzettend grappig programma, die twee meisjes teeering. wat een relnichten.

PV 21-01-2008 21:39

ik vond het leuk (y)

Chick Rock 22-01-2008 09:23

Citaat:

Uice schreef: (Bericht 26876245)
Haha, die Nico, met zijn zinnetjes.

"Die mag je houden", over de bon van het kassameisje. Alsof ze hem dan mee naar huis neemt.

"Dit gaat hem niet worden", als het niet wil lukken met het biervat.

Mensen die dat soort dingen zeggen.

Ik zeg dat soort dingen :bloos:

Sultan_of_Swing 22-01-2008 13:14

Ik heb me helemaal slap gelachen om die Nico. Hoe hij met z'n flesje bier quasi-nonchalant tegen de deurpost aan leunt, die manier van praten tegen z'n vriendin... geweldig. Hij is echt duidelijk tof aan het doen voor de camera. De screening had beter gekund, dat met die meisjes ging echt nergens over.

Poggy 22-01-2008 13:29

Citaat:

Sultan_of_Swing schreef: (Bericht 26880639)
De screening had beter gekund, dat met die meisjes ging echt nergens over.

Denk dat dat juist de bedoeling was.

Andijvie 22-01-2008 13:46

Citaat:

Poggy schreef: (Bericht 26880787)
Denk dat dat juist de bedoeling was.

Dat denk ik ook wel ja, misschien wisten ze niet dat het zó snel zou gaan, maar wel dat die twee meiden ineens in de realiteit zouden komen te staan en zouden worden geconfronteerd met hun verwende gedrag. Alleen was het niet echt een eye-opener voor ze, geloof ik :o Ze gingen gewoon weer naar papa en mama toen het even flink tegen zat :o

Sultan_of_Swing 22-01-2008 13:50

Nou ik vond het een schandelijke vertoning. Ze waren beide 17 en hadden elkaar nog nooit langer dan een weekend of een middagje gezien. Wat voor zin heeft het dan om ze mee te laten doen aan zo'n programma? Sowieso zijn die stelletjes allemaal wel erg jong.

Dusjcrib 22-01-2008 14:34

Citaat:

Sultan_of_Swing schreef: (Bericht 26880953)
Nou ik vond het een schandelijke vertoning. Ze waren beide 17 en hadden elkaar nog nooit langer dan een weekend of een middagje gezien. Wat voor zin heeft het dan om ze mee te laten doen aan zo'n programma? Sowieso zijn die stelletjes allemaal wel erg jong.

Ja, dat is het hele punt he. Ze mee laten doen aan dat programma is nu juist om te laten zien dat samenwonen iets heel anders is dan elkaar ieder weekend zien en alleen maar leuke dingen doen met elkaar :)

Ik vind het dolkomisch dat half Nederland over dat programma heen valt, terwijl het dus realiteit is dat zulke jonge stelletjes al een kind krijgen en denken dit ook echt aan te kunnen. Iedereen gilt "Oooh maar hoe kun je je kind uitlenen, onveeeiliiig" waarmee het programma dus precies de spijker op zijn kop slaat. In dit programma duurt de boel maar een paar weken en is er constant toezicht, stel je voor dat dergelijke stelletjes echt al een kind zouden krijgen? Dat kind wordt niet in de gaten gehouden en gaat niet na een paar dagen weer terug naar andere ouders en van wat ik begrijp is dat precies wat het programma wil laten zien.

Laten we met z'n allen krijsen om de veiligheid van de kinderen die echt ouders hebben die niet weten hoe of wat, in plaats van om de kinderen in dit programma..?

Chick Rock 22-01-2008 14:38

Maar de vraag blijft: wie leent zn kind nou uit :confused:

Sultan_of_Swing 22-01-2008 15:06

Citaat:

Dusjcrib schreef: (Bericht 26881259)
Ja, dat is het hele punt he. Ze mee laten doen aan dat programma is nu juist om te laten zien dat samenwonen iets heel anders is dan elkaar ieder weekend zien en alleen maar leuke dingen doen met elkaar :)

Die andere stelletjes lieten merken dat ze er al wel redelijk mee bezig waren, het (nadenken over) krijgen van een kind. Die twee meisjes vonden het gewoon wel interessant om aan zo'n programma mee te doen volgens mij. Gelukkig hoeven we niet bang te zijn dat zij zomaar zwanger raken :)

Mr Soija verwijderd 22-01-2008 15:14

Citaat:

Sultan_of_Swing schreef: (Bericht 26880953)

Jij snapt duidelijk het programma niet. :p

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 26881280)

Geen idee. :d

Sultan_of_Swing 22-01-2008 15:17

Citaat:

Mr Soija schreef: (Bericht 26881557)
Jij snapt duidelijk het programma niet. :p

Hoezo niet :p;);)

Sultan_of_Swing 22-01-2008 15:18

Ah lees net via geenstijl dat die screening echt een grap moet zijn geweest: http://expreszo.nl/forum/viewtopic.p...68343#p1169091

Mr Soija verwijderd 22-01-2008 15:25

Ik las het. :D

Footprint 22-01-2008 15:36

Citaat:

Sultan_of_Swing schreef: (Bericht 26880639)
Ik heb me helemaal slap gelachen om die Nico. Hoe hij met z'n flesje bier quasi-nonchalant tegen de deurpost aan leunt, die manier van praten tegen z'n vriendin... geweldig. Hij is echt duidelijk tof aan het doen voor de camera.

Haha echt heerlijk inderdaad! Wat een kwal die kerel :D

Krummeltje 22-01-2008 15:42

Hmm, dat zou wel jammer zijn... (N)
dat van die screening bedoelde ik

Andijvie 22-01-2008 15:45

Citaat:

Nogmaals; er is áltijd iemand bij om alles in de gaten te houden, ouders zijn ook in de buurt en kunnen altijd zien hoe het met hun kind gaat. Als er dus maar iets mis dreigt te gaan, is er iemand om advies te geven of de boel te redden.

Andijvie 22-01-2008 15:48

Citaat:

Sultan_of_Swing schreef: (Bericht 26881590)
Ah lees net via geenstijl dat die screening echt een grap moet zijn geweest: http://expreszo.nl/forum/viewtopic.p...68343#p1169091

Wat een suf verhaal :| Ik hoop dat ze blij was met d'r 5 minutes of fame :|

Chick Rock 22-01-2008 16:07

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 26881820)
Nogmaals; er is áltijd iemand bij om alles in de gaten te houden, ouders zijn ook in de buurt en kunnen altijd zien hoe het met hun kind gaat. Als er dus maar iets mis dreigt te gaan, is er iemand om advies te geven of de boel te redden.

Daar gaat het nog niet eens alleen om! Je hebt net een kind gekregen en dan ga je het toch niet uitlenen aan één of ander programma? Ook al wordt alles goed in de gaten gehouden, dan nog is een ander stel bezig met jóu kind. Waarom zou je dat doen? 5 minutes of fame?

Tonsillitis 22-01-2008 16:21

omg die twee meisjes, wat een idioten. maar wie stopt nou zulke jonge kinderen in een programma... overigens waren zij wel juist het vermakelijkst, jammer dat het nep is ( of niet natuurlijk)

Poggy 22-01-2008 16:33

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26882125)
omg die twee meisjes, wat een idioten. maar wie stopt nou zulke jonge kinderen in een programma...

Dat is het idee nou juist..

Tonsillitis 22-01-2008 16:36

nouja, ik snap het format prima, maar neem dan mensen van rond de twintig/vijfentwintig die nog niet met hun relatie samenwonen, in plaats van een stel bakvissen. nu zit er geen enkele diepere laag in het programma. alleen maar kakkergeouwehoer en een kneusje uit de goot met een spraakgebrek en omgangsprobleem en meisjes die achter hun vriendje aanhobbelen en hun bek niet open trekken.

Tink* 22-01-2008 16:41

Citaat:

Citaat:

Ja allemaal prima, ik snap ook wel dat dat kind echt niets overkomt. Maar toch, welke moeder leent z'n kind uit voor zo'n tvprogramma. Kijk, dat je je puber uitleent snap ik, maar je baby...

En verder vind ik het grappig. Serieus al gezeik in de supermarkt, wat voor relatie heb je dan. Zeker als je na één dag al gek van elkaar wordt, jeetje. Oh en ik vind die ongeinteresseerde gamende jongen ook heel irritant trouwens. Maar die Nico, echt. :D Gaat ie Ajax kijken terwijl z'n vriendin gaat koken terwijl hij het eerst wilde doen, maar oh wacht, Ajax! En die vriendin was wel heel afhankelijk toen ie een dag weg was.

Grappig ook dat die moeders die kinderen allemaal aarslui vinden en dat ze allemaal niet weten hoe de was moet enzo. :p

Tonsillitis 22-01-2008 16:49

ja echt wat een kutopvoeding heb je dan gehad. en hebben die kinderen nooit les daarin gehad op school? op de middelbare krijg je toch gewoon verzorging? of ben ik de enige?

Andijvie 22-01-2008 16:54

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 26882007)
Daar gaat het nog niet eens alleen om! Je hebt net een kind gekregen en dan ga je het toch niet uitlenen aan één of ander programma? Ook al wordt alles goed in de gaten gehouden, dan nog is een ander stel bezig met jóu kind. Waarom zou je dat doen? 5 minutes of fame?

Ik neem aan dat het allereerst geen pasgeboren baby's zullen zijn. En tja, er zijn ook ouders die hun kinderen na een paar weken al fulltime op de creche zetten, dit lijkt me niet wezenlijk anders.
(Ik zou het ook nooit doen hoor :P )

PV 22-01-2008 17:48

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26882342)
ja echt wat een kutopvoeding heb je dan gehad. en hebben die kinderen nooit les daarin gehad op school? op de middelbare krijg je toch gewoon verzorging? of ben ik de enige?

ik heb wel verzorging gehad, maar daar leer je echt niet bij hoe je de was moet doen, of hoe je moet strijken. je hebt toch geen wasmachine in je klaslokaal :p

Balance 22-01-2008 18:30

Citaat:

Dan gaat men juist voorbij aan het punt van het programma. Want het is nou net de bedoeling dat ze het zelf lekker oplossen, ook als het mis gaat. Als mama lief langs de zij-lijn mee staat te kijken om het kind op te vangen wanneer er iets mis gaat, dan is het imo nogal fake. (overigens hóóp ik ethisch gezien wel dat mama idd daar staat, maar het programma vind ik dus nogal nep)

Daarnaast, ook met mama aan de zij-lijn (of wie dan ook) kan zat fout gaan. Want moeders kan bijvoorbeeld niet op tijd van de zijkant komen rennen als zo'n puber vergeet de baby vast te houden als het op de commode ligt en de baby er af rolt.

Sultan_of_Swing 22-01-2008 18:35

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26882233)
nouja, ik snap het format prima, maar neem dan mensen van rond de twintig/vijfentwintig die nog niet met hun relatie samenwonen, in plaats van een stel bakvissen. nu zit er geen enkele diepere laag in het programma. alleen maar kakkergeouwehoer en een kneusje uit de goot met een spraakgebrek en omgangsprobleem en meisjes die achter hun vriendje aanhobbelen en hun bek niet open trekken.

Juist, dat vind ik ook het vreemde. Maar BNN wil natuurlijk ook een stukje (alleen maar) vermaak door het programma met pubers te maken die hun eigen kont nog nauwelijks kunnen afvegen. Moet niet te serieus worden allemaal he...

Citaat:

ik heb wel verzorging gehad, maar daar leer je echt niet bij hoe je de was moet doen, of hoe je moet strijken. je hebt toch geen wasmachine in je klaslokaal
Haha dit hebben wij dus serieus wel gehad bij verzorging.

Mr Soija verwijderd 22-01-2008 19:11

Wij hebben maar een paar keer verzorging gehad in de jaren dat we het moesten krijgen, gelukkig. :p

Tonsillitis 22-01-2008 20:34

Citaat:

PV schreef: (Bericht 26882666)
ik heb wel verzorging gehad, maar daar leer je echt niet bij hoe je de was moet doen, of hoe je moet strijken. je hebt toch geen wasmachine in je klaslokaal :p

ik heb op de middelbare wel leren wassen en strijken, ook koken en dergelijke. moesten we zelfs nog kleine overhoringen over maken. maarja, op zich verwacht ik van een goede ouder dat zij hun kinderen zelf hun kleren laten wassen en strijken, je ouderlijk huis is geen hotel zoals die mooie oudhollandse uitdrukking luidt.

Breg 22-01-2008 23:40

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26884032)
ik heb op de middelbare wel leren wassen en strijken, ook koken en dergelijke. moesten we zelfs nog kleine overhoringen over maken. maarja, op zich verwacht ik van een goede ouder dat zij hun kinderen zelf hun kleren laten wassen en strijken, je ouderlijk huis is geen hotel zoals die mooie oudhollandse uitdrukking luidt.

ik heb op school volgens mij wel geleerd hoe je waslabels moet ontcijferen (dus wat de symbolen op het label betekenen), maar nooit praktijk. Verder, had best kookles willen krijgen, maar vind dat meer iets wat je thuis hoort te leren, en als je ouders het je niet leren dan krijg je het vanzelf wel door als je op jezelf gaat wonen.

PV 23-01-2008 00:48

Citaat:

Tonsillitis schreef: (Bericht 26884032)

koken? dat klinkt wel leuk :cool: maar dat hadden wij dus ook niet. bij ons was verzorging niet meer dan opdrachten uit een boek maken. ging bijvoorbeeld over veiligheid in huis, soa's enz.

Chick Rock 23-01-2008 11:46

Citaat:

Andijvie schreef: (Bericht 26882376)
Ik neem aan dat het allereerst geen pasgeboren baby's zullen zijn. En tja, er zijn ook ouders die hun kinderen na een paar weken al fulltime op de creche zetten, dit lijkt me niet wezenlijk anders.
(Ik zou het ook nooit doen hoor :P )

Het lijkt mij dus wèl wezenlijk anders. Een crèche is nooit fulltime, je haalt je kind weer op na een dag. En verder wordt je kind daar verzorgd door mensen die daar verstand van hebben. Dat lijkt me wat anders dan je kind aan de zorg overlaten van een stel dat nog niet eens 20 is, en dan wèl fulltime. Ook al is er veel toezicht. En ik bedoel niet meteen dat het gevaarlijk is (hoewel, je weet maar nooit), maar wel: wie geeft z'n kind nou zomaar op voor een tijdje? Waarom zou je dat doen? Om het geld ofzo, of zodat je kind op tv is?? Ik vind het vreemd.

Maar het programma is wel erg leuk om naar te kijken hoor! :)

Andijvie 23-01-2008 11:51

Citaat:

Chick Rock schreef: (Bericht 26887715)
Het lijkt mij dus wèl wezenlijk anders. Een crèche is nooit fulltime, je haalt je kind weer op na een dag. En verder wordt je kind daar verzorgd door mensen die daar verstand van hebben. Dat lijkt me wat anders dan je kind aan de zorg overlaten van een stel dat nog niet eens 20 is, en dan wèl fulltime. Ook al is er veel toezicht. En ik bedoel niet meteen dat het gevaarlijk is (hoewel, je weet maar nooit), maar wel: wie geeft z'n kind nou zomaar op voor een tijdje? Waarom zou je dat doen? Om het geld ofzo, of zodat je kind op tv is?? Ik vind het vreemd.

Maar het programma is wel erg leuk om naar te kijken hoor! :)

Nu is er een professional bij die alleen op jouw kind hoeft te letten, op een creche zijn er twee verzorgers op heel veel kinderen, toch wel anders. En ik denk ook dat de ouders best even bij de kinderen mogen zijn, dus helemaal fulltime is het ook niet; ze zien de kinderen gewoon.
En ze zullen er ook wel geld voor krijgen :P En roem :P
En misschien kennen ze de stellen ook wel, zijn het neefjes of nichtjes ofzo; ook wel anders dan een compleet vreemde baby.

Sultan_of_Swing 28-01-2008 11:31

Nico stal weer duidelijk de show met zijn kraag omhoog en z'n "gast" tegen de camera (Y). Verder is die Saphia best wel bitchy en ik vind het apart dat zij en Rick een baby van 3 maanden hebben terwijl de andere kinderen al bijna kunnen lopen en praten.

Andijvie 28-01-2008 11:50

Mja, ze konden vast niet veel baby's van 3 maanden vinden :D

Ik vind dat ze het nog best goed doen, alleen slepen ze telkens met die kinderen ipv ze even in de box te laten spelen of rond te laten kruipen/waggelen. Ik zou ook gaan huilen als iemand me de hele tijd zou vast houden :o

Dusjcrib 28-01-2008 13:17

Ik denk dat de relatie van Rick en Saphia dit niet echt gaat redden..

Van de nieuwelingen heb ik nog niet echt een beeld..

Poggy 28-01-2008 13:30

Saphia deed echt bitchy :p. En het waren toch bepaalde types die hun kinderen uitleenden

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.