![]() |
[Waterpijp]Hash fikt niet
Hoi mensen,
Laatst heb ik een waterpijp gekocht. Heb 'm al eens met appeltabak gerookt en ben nu met hash gaan experimenteren. Gewoon waterpijp klaargemaakt zoals normaal. Brokjes hash in de tabakshouder. Alufolietje er overheen. Kooltje erop. De tabakshouder wordt ook gewoon heet, alleen m'n hash fikt maar niet. Wat doe ik nu fout? |
volgens mij werkt dat niet met hash zo. Bij mij is het in ieder geval nog nooit gelukt.
Je kunt er wat tabak bij doen, of misschien direct met een aansteker proberen te branden. Dat werkt in een puurpijpje wel, dus zou het ook in een waterpijp moeten lukken. Is alleen wat meer moeite en minder chill. |
Zal wel met de ontbrandingstemperatuur van de hash te maken hebben. Gewoon een mengseltje maken idd, en dan gelijk de fik erin, flip kowlier style. Zelf vind ik waterpijp/pijpjes helemaal niets, ik blowde ook altijd om gewoon lekker een joint te draaien, drinken/muziek erbij, chillmoment.
|
Citaat:
en je bent dus weer gestopt? |
Probeer anders je hasj te vergruizen
|
probleem is dat het dan door die kleine gaatjes valt.
|
ik heb nog nooit met hash gewaterpijpt. Alleen wiet.. Ik heb dus geen tips, maar wat Narie zegt lijkt me wel aannemelijk.
|
Citaat:
Anders zou wiet wel eens kunnen werken. Dat heeft wellicht een nagenoeg gelijke ontbrandingstemperatuur als tabak...? |
Verkruimelen zou ik idd eens moeten proberen. Wiet is voor mij sowieso geen optie. Daar ga ik van flippen.
|
Dat probleem heb ik ook gehad.
Wat je dan het beste kunt doen: Fruittabak in het kopstuk doen, en de hasj verkruimelen en als het ware zo hoog mogelijk OP het fruittabak strooien. Kooltjes branden niet, maar smeulen. Je hasj moet smeulen, maar dit gebeurt alleen als de temperatuur hoog is. (ofwel hoog in het kopstuk). Omdat je het op het fruittabak strooit kan het niet door de gaatjes heen vallen. Mocht dit ook niet werken dan moet je gewoon een aansteker erbij houden. Echter verneukt je daarmee je fruittabak wel. |
Dan kun je dus beter gewoon een mengsel maken met tabak.
|
Maar veel mensen gebruiken een waterpijp / bong alleen om puur te roken. En dat gaat nogal lastig met tabak.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: idd vergruizen en anders mixen. Ik heb het indertijd vermaald en dat ging eigenlijk prima. Tabak of ed erbij gooien verpest het toch een beetje. |
Citaat:
*O* Flip Kowlier for president. |
Citaat:
|
Bij deze dan. :cool:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |