![]() |
De zwerver
De zwerver
Een zwerver sterft in de koude winternacht Afvragend of daarboven iemand op hem wacht Met een warme jas of deken Zachtjes huilt hij in de barre kou Voelt zich verlaten en alleen Niemand die zich om hem bekommert Nergens kan hij heen Smachtend wacht hij op zijn naderende dood Die een einde zal maken aan zijn leven in de goot Hopend dat daarboven een god is Die recht doet aan zijn aards gemis Zachtjes huilt de zwerver Hij wil niet meer En hij sterft Rust |
Je begint heel sterk, de eerste strofe is goed, dramatisch, mooi!
Daarna zwakt het gigantisch af, en dat is echt heel zonde. Jouw einde vind ik weer wél iets hebben, het einde brengt ook een soortvan rust. Het gedicht vind ik niet mooi, die twee stukjes wel.. |
Op zich wel mooi, maar af en toe wat een geforceerde rijm naar mijn idee. De vorm is wel apart, laatste stukje is wel mooi....
Ik heb zelf laatst, ook een gedicht er over geschreven>>>>> Zwerfster Ze loopt over straat ontweken door ogen Haar lange grijze haren hebben haar hoofd omsloten Zet ze haar zelf al strompelend en schuivend voort Niemand die haar stoort Want ze is alleen gelaten Verstoten uit een wereld Niet geaccepteerd, overboord gegooid Verstrooit kijkt ze om haar heen Een zielrijk mens verlaten en alleen |
Beetje te gerijmd enzo. Ook het ritme kan ik niet vinden. Maar verder leuk geprobeerd! :)
@mariamne: er staat een typfoutje in. Verstrooit is met een d . :) |
Citaat:
|
weergeeft een goed beeld, je rijmschame zou ik echter wel 4 bij 4 houden als je dan toch zo bezig bent....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:08. |