![]() |
oedeemvorming
Wanneer je vocht vasthoudt, bijvoorbeeld op je enkels (Dit heet oedeemvorming toch?), heeft dit dan te maken met het vasthouden van vocht, bijvoorbeeld door het aankomen in gewicht/weinig fysieke beweging, spanningen of staat dit op hartfalen? (In geval van ondergewicht) Ik wil hier graag alert op zijn indien het voorkomt. Wie vertelt mij meer?
|
ik vertel je meer: ga eens naar de huisarts :)
|
Oedeem kan door duizend dingen onstaan, van niet gevarieerde voeding tot trauma.
Ga naar je huisarts als je oedeem hebt, die kan je meer vertellen over je eigen specifieke situatie. |
vaak een cardiale of renale oorzaak
maar google het ff, je vindt er veel info over |
Citaat:
Optimist ;) (Enkel)Oedeem heeft echt vele oorzaken. Vooral bij jonge vrouwen is de oorzaak niet zo ernstig. Meestal berust het oedeem dan op hormonale wisselingen of een (kleine) aanlegstoornis van de lymfevaten (dit klinkt ernstiger dan het is). Als je over cardiale en renale oorzaken wilt spreken zijn er meestal andere symptomen die op de voorgrond staan en/of oedeemvorming op andere plekken in het lichaam. De huisarts kan meestal wel een oorzaak vinden. Belangrijke gegevens daarin zijn één -of tweezijdig oedeem, blijft er geen putje achter bij het indrukken (lymfe-oedeem) of blijft er wel een putje achter bij het indrukken (alle andere oorzaken van oedeem) Ik zou het gewoon eens aan de huisarts vragen als je daar "toevallig" bent. Maar hoezo wil je daar eigenlijk alert op zijn indien het voorkomt? Heb je een reden om zo te denken dan!? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |