![]() |
[Vraagje] Natuurkunde
Ik had een vraag: Stel je wilt als havist met een N&G profiel doorstromen naar 5 VWO N&G met Natuurkunde1. Voldoet Natuurkunde1 op het havo om Natuurkunde1 ook op het vwo te kunnen doen. Of moet je op het havo Natuurkunde1,2 doen om op het vwo natuurkunde1 te mogen doen? :o
;x |
Nouja, als je nu van 5h naar 5v zou gaan dan kom je in het nieuwe systeem, waar geen natuurkunde 1 is.
Met het oude systeem voldoet het wel denk ik, ja. Bij ons was het zo dat 4vwo geen natuurkunde 1 heeft, dus als je dan avn havo komt heb je juist een voorsprong. Maar ook zonder dat denk ik dat het prima te doen is. |
Ehh, volgens mij bestaan Natuurkunde1 en Natuurkunde1,2 nog wel hoor? :o
|
Nee, natuurkunde 1 en natuurkunde 1,2 bestaan niet meer. Als je volgend jaar instroomt in 5VWO heb je te maken met de hernieuwde tweede fase waarbij geen onderscheid meer is tussen 1 en 2. Je zou eventjes met je school moeten kijken of het mogelijk is, of dat je dan dit jaar ofin de zomer een onderwerp īmistī. Ik kan mezelf echter niet voorstellen dat je een onderwerp mist want er is enorm veel overlap tussen de oude natuurkunde 1 en natuurkunde 1,2. Waarschijnlijk is de stofinhoud nog wel hetzelfde en zal er dus niet heel veel anders zijn.
Even navragen op je school dus. |
Vaak is het op scholen wel zo dat je gemiddeld een bepaald cijfer moet staan om die overstap te maken, dus informeer daar even naar en Evatjuhhhh heeft gelijk wat betreft de vernieuwde 2e fase
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17. |