![]() |
Waterpijp roken, schadelijker dan sigaret?
Van de één hoor ik dat een avondje waterpijp roken hetzelfde is als 200 sigaretten oproken. De ander zegt dat waterpijp roken helemaal niet schadelijk is omdat er geen teer en/of nicotine in zit.
Wat is nou waar? Zelfs op internet vind ik verschillende uitspraken. En kan je verslaafd raken aan het roken van de waterpijp? Ik zeg nee omdat er geen nicotine in zit, of in ieder geval geen grote hoeveelheden. Tis namelijk wel über chill, je raakt er niet stoned van maar je wordt dr wel lekker rustig van en het geeft gewoon een lekkere sfeer |
volgens mij wordt de teer wel uit de rook gefilterd, maar de nicotine niet. Het zou best kunnen dat er in de waterpijptabak veel meer nicotine zit dan in sigaretten. En nicotine is natuurlijk ook slecht voor je.
Hm, op het pakje waterpijptabak dat hier voor me ligt staat dat er o,5 % nicotine in zit, en dat is natuurlijk wel veel meer dan de 1,0 mg die er max. in een pakje sigaretten zit. |
ja dat is zo idd, en dr zal nog wel wat troep in zitten om die smaak vast te houden.
|
200 sigaretten lijkt me echt onzin
|
Citaat:
Niet dat ik het wel geloof, maar daarmee is het ook niet meteen onwaar. |
omdat je je denk ik ook ongeveer 20x zo kut moet voelen op een avond
|
tenzij je 200 sigaretten in de pijp ragt (zieke shit..), denk ik niet dat het qua gezondheidsrisico hetzelfde is. De hoeveelheid teer, nicotine en andere troep blijft hetzelfde, toch? Waterpijp komt alleen wat harder aan, maar ik denk wel dat het als 200 sigaretten kan aanvoelen als je voor het eerst een waterpijp rookt lol. Misschien is zo dit fabeltje de wereld ingekomen.
Citaat:
Kgebruik zelf gewoon m'n eigen waterpijpen die ik in de winkel koop + als ik in de shop chill (goed idee! ;)) En ik space 'm altijd flink van die dingen hoor.. en ik heb nog nooit gehoord van mensen dat ze van de waterpijp niet stoned werden en van joints wel.. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40. |