![]() |
Enquete Gezichtsbedrog
Hallo allemaal,
Ik ben een 5VWOer en ik heb jullie hulp nodig. Ik ben bezig met een eigen onderzoek en vraag me af of leeftijd en geslacht invloed hebben op het ruimtelijke inzicht van de mens. Dus wat ik jullie vriendlijk wil vragen is om deze vragen te beantwoorden en daarbij jullie geslacht en leeftijd te vermelden. Voorbeeld: Antwoord: Leeftijd: Geslacht: M/V Oh ja, en gelieve niet te kijken naar de andere comments :D/ . http://i24.photobucket.com/albums/c1...a/bedrog43.jpg Vraag 1: Is vakje A donkerder dan B? http://i24.photobucket.com/albums/c1...a/bedrog19.gif Vraag 2: Lopen de balken evenwijdig? http://i24.photobucket.com/albums/c1...ia/bedrog8.gif Vraag 3: Wat zie je hier? Alvast bedankt! JDW |
Wil je dat ik het standaard antwoord geef of wil je dat ik echt antwoord geef? ;)
Op de laatste na heb je namelijk vrij bekende voorbeelden gepakt. ;) Echt antwoord dan maar: Antwoord: 1. Nee. 2. Ja. 3. Ik zie twee dingen: het woord LIFT en drie zwarte vakjes (wat het volgens mij eigenlijk zijn, je hersenen registreren in de tussenliggende witte ruimte alleen de vormen van letters, waardoor je die ook ziet). Leeftijd: 26 Geslacht: V |
1. nee, 2. ja. 3. lift
Leeftijd 18 Geslacht: v |
ja (maar het zal vast eigenlijk nee zijn :P)
ja in eerste instantie zwarte blokjes, maar je kan ook 'lift' lezen 20, V |
1. Ja (maar het is vast nee)
2. Ja. 3. Eerst zwarte blokjes, maar daarna het woord LIFT. Geslacht: V Leeftijd: 17 |
1. Ja (NIET?! Wat de hel :P)
2. Ja 3. Zwarte blokjes (ik zag "LIFT" niet voordat ik de comments las) Leeftijd: 18 Geslacht: V |
1. Ja
2. Ja 3. Lift Leeftijd: 21 Geslacht: v |
Antwoord:
Leeftijd: 21 Geslacht: V Vraag 1: Is vakje A donkerder dan B? nee Vraag 2: Lopen de balken evenwijdig? ja Vraag 3: Wat zie je hier? het woord lift |
1. Nee
2. Ja 3. Zwarte blokjes (zag zelf 'lift' niet) Leeftijd: 20 Geslacht: V |
1. Nee
2. Ja 3. Lift Leeftijd: 21 Geslacht: Vrouw |
nee ja lift
19 man |
Nee (maar zal waarschijnlijk ja zijn)
Ja Zwarte blokjes, na comments gelezen te hebben zag ik idd lift staan 18M |
1: Nee
2: Ja 3: Lift Leeftijd:16 Jaar Geslacht: M |
Ik heb mijn hoofd op elke manier gekeerd gedraaid en gewrongen maar ik zie geen lift staan :|
|
1 ja
2 nee 3 lift (in witte letters) 17 jaar en een mannetje |
1. Ja, 2. Ja, 3. LIFT
18 jaar V'tje :) |
leefdtijd: 21
geslacht: vrouw antwoord 1. ja 2. ja 3. lift |
Leeftijd: 23 jaar
Geslacht: V 1. Nee 2. Ja 3. Witte letters die samen het woord 'lift' vormen. De plaatjes van vraag 1 en 2 heb ik al eerder gezien; ik weet niet of je dat ook mee wilt nemen in je onderzoek. |
die eerste twee kende ik al, maargoed
1: nee 2: ja 3: kasteel ofzo? (ik verzin er maar iets bij waar ik het op vind lijken)oh, het woord lift had ik echt niet gezien! |
1 Nee
2 Ja 3 Lift En 17M |
Antwoord: 1: nee 2: ja 3: het woord lift.
Leeftijd: 14 Geslacht: V |
Serieus, hoe zien jullie nou weer in die zwarte legoblokjes "lift"?? :S
|
Nee
Ja Lift Citaat:
|
Ik zou toch je onderzoek op een andere manier gaan doen. Want dit heeft natuurlijk geen nut. 9 van 10 forummers kijken eerst naar de antwoorden alvorens ze ze zelf gaan beantwoorden.
|
Wat is het juiste antwoord op de eerste vraag?
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoe moet ik dan kijken? Ziet die hele schijf er dan niet uit als 'n soort schaakbord? Ik zie toch echt om en om lichte/donkere vakjes. |
Citaat:
|
Citaat:
Hoe is 't dan te verklaren dat de letter 'A' dezelfde kleur heeft als vakje B en de letter 'B' dezelfde kleur als vakje A? Als vakje A en B werkelijk dezelfde kleur hadden, dan zouden de letters toch niet zichtbaar zijn? Volgt iemand me nog? :confused: |
Citaat:
Als je de letters dus zou omwisselen zouden ze nog steeds zichtbaar zijn. |
Citaat:
Tijd om dit wonder te gaan delen met familie en vrienden :D. |
Citaat:
|
Leeftijd gaat zeker invloed hebben; mensen die ouder zijn hebben deze voorbeelden waarschijnlijk al eens gezien, mensen die jonger zijn mogelijk nog niet :o
|
Leeftijd: 19
Geslacht: V Vraag 1: Is vakje A donkerder dan B? Nee. Vraag 2: Lopen de balken evenwijdig? Als ik zo kijk lijken ze niet evenwijdig. Maar als ik met mijn muis erlangs ga, dan blijkt dat de rijen helemaal niet breder of smaller worden, dus ik denk dat ze uiteindelijk wel evenwijdig zijn, maar zo zie ik het niet. Vraag 3: Wat zie je hier? Een zwart blok met de witte letters LIFT erin in een wit vlak, waardoor de letters aan de boven en de onderkant niet afgelijnd zijn. Ik kende alle drie de afbeeldingen overigens nog niet. |
Antwoord:
1: ja (weet stiekem dat het nee is maar zonder dat ik in paint ga verslepen zie ik het echt niet dus toch ja) 2: ja 3: LIFT Leeftijd: 19 Geslacht: M/V V |
Ik ken ze al, dus ik zal maar niet mee doen.
Maar daarnaast is het ook een beetje jammer dat in je titel 'enquete gezichtsbedrog' staat.. Dan weet iedereen toch al dat het hier om gezichtsbedrog gaat? :D |
Man, 28
1. Ja 2. Nee 3. LIFT |
Leeftijd: 18 jaar
Geslacht: V 1. Nee 2. Ja 3. Witte letters die samen het woord 'lift' vormen. |
Ja, Ja, LIFT
Vrouw, 22 jaar |
20, V
1. Ja. 2. Ja. 3. Een stel cactussen? |
Antwoord:
1. Ja. 2. Ja. 3. Er staat 'LIFT'. Leeftijd: 19 Geslacht: M |
Antwoord:
1. Nee 2. Ja 3. Het woord 'LIFT' Leeftijd: 18 Geslacht: V |