![]() |
Stoppen halverwege het schooljaar?
Hallo,
Ik volg nu een MBO-opleiding op niveau 4, maar ik wil graag stoppen met deze opleiding. Ik heb me al ingeschreven voor een passende opleiding, die start in augustus. Ik ben 17, dus nog leerplichtig. De redenen dat ik wil stoppen: -Alles is met wiskunde, ik ben hier heel slecht in -De vakken staan me niet aan -Zware stof -Te veel toetsen/huiswerk, moeilijk bij te houden Is er een of andere manier dat ik kan stoppen met deze opleiding, zonder de leerplichtambtenaar achter me aan te krijgen? Dat ik me aanmeld voor een halfjaartje werk/leer? Want als ik deze opleiding af kan haken, wil ik fulltime werken. Gegr, :evil: |
M'n broertje had 't zelfde probleem.
Ook met leerplicht zooi, waar hij brieven van kreeg. Bleek hij officieel nog ingeschreven te staan bij z'n oude school. Ging 'ie erheen, kreeg hij toch netjes een stempeltje dat 'ie er nog naar school gaat. :D (Dan krijgt die school ook voor de rest van het jaar nog geld 'voor m'n broertje' :)) Moet je misschien ook proberen... :p |
Hij bleef dus gewoon thuis zitten, en stond ingeschreven?
Kan ik ook ''legaal'' thuis zitten / werken dus niet naar school? |
Je mag je toch prima inschrijven voor werken/leren dat laatste halfjaartje. daarmee voldoe je gewoon aan de leerplichtwet hoor :)
|
Als je al een mbo1,2 of 3 opleiding hebt afgerond ben je niet meer leerplichtig. Is dit niet zo en heb je al voor een heel jaar betaald voor je huidige opleiding, dan zijn ze verplicht je ingeschreven te houden tot het eind van het jaar. Voor de vorm zou je dan volgens mij 1 dag in de week naar school moeten ofzo. Zie verder: www.leerplicht.net
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12. |