![]() |
bultje borst
Ik bn 13 jaar. Ik heb een bultje bij mijn linker borst alsik erop druk doet het pijn? Wat kan dit zijn? Ik ben trouwens een man.
|
Een puistje. En als je dat ook niet vertrouwt verwijst iedereen je weer naar de huisarts.
|
maar het zit onder de tepelmaar k ga naar de dokter morgen maarwil graag weten wat het eventueel kan zijn
|
Misschien een hypochondrisch bultje?
|
mijn vader voelde het ook. Misschien is het een hormoonbultje?
|
Dat is een melkklier. Je zit in je puberteit en door de hormonale balans die nu optreedt krijg je wat melkkliervorming. Na een tijdje zal je lichaam er achter komen dat je toch een echte jongen bent en dan verdwijnt dit weer ;) Maak je geen zorgen.
|
kan dat ook pijn doen?
|
Citaat:
als je zekerheid wilt kan je gewoon even naar de dokter gaan, die kan je waarschijnlijk beter geruststellen. |
maar dus ook bij jongens
|
ja hoor
|
Een vriendin van me had laatst echt een joekel van een bult op de achterkant van haar hoofd, vlak boven haar nek. Ze maakte zich ontzettend druk en ging naar de dokter. Die zei dat het 'gewoon' een opgezwollen talgklier was. Dat het de grootte van een ei had maakte daarbij niet uit.
Zoiets is het bij jou ook. Talgklier, zweetklier, melkklier, watvoorsoortdanookklier, iets is opgezwollen. Maak je niet ongerust, maar ga gewoon naar de dokter en kijk wat hij zegt. :) |
Citaat:
|
ik heb ook een talgklier ofzo, vlakbij mijn haarkruin. best irritant is het wel ja, maar het doet geen pijn
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17. |