Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Computer reageert niet goed op toetsenbord(en) (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1668466)

Mara 08-02-2008 11:05

Computer reageert niet goed op toetsenbord(en)

Gisteren heb ik per ongeluk (natuurlijk) een glas ranja over m'n toetsenbord laten vallen. Een half uurtje later reageerde m'n computer er niet meer op, ik dacht dus dat het daar mee te maken had.

Ding helemaal schoongemaakt, maar nog geen reactie. Ja, wel een reactie, maar een verkeerde. Bij letters gebeurt er niks en als ik op backspace druk verschijnen er opeens tekens (bij wachtwoord invoeren bij opstartscherm windows).

Ander toetsenbord aangesloten, precies hetzelfde probleem.

Waar kan dit aan liggen, wat kan ik er aan doen? Beetje problematisch is dat ik dus niet in windows kan komen aangezien ik m'n wachtwoord niet in kan typen :(

Kan iemand mij helpen of ben ik gedoemd en moet ik een nieuwe pc aanschaffen?

shoebuddy 2.0 08-02-2008 19:47

heb je ook een usb toetsenbord tot je beschikking.. misschien werkt dat..

Warsocket 09-02-2008 00:42

Als je al meerdere toetsenborden hebt geprobeerd kan het misschien zijn dat je met de ranja je ps/2 poort op de pc hebt kortgesloten.
(ronde stekkertje)

bij usb kan dat neit zondermeer geloof ik maar ik weet het niet zeker
usb is met de 4-kante stekker

ropbeer nog een ander toetsenbord en als dat neit werkt heb je wss die poort kortgesloten

als dat het geval is en je toetsenbord had een ronder stekker (ps/2)
probeer dan eens een usb toetsenbord

als het andersom is probeer dan eens een ps/2 toetsenbord (toetsenbord met ronde stekker)

Ymir 09-02-2008 18:37

Ik post even voor Meelfriek:

We hebben mijn toetsenbord ook al gebruikt, die van mij is met een usb-aansluiting, die van haar niet. De letters geven geen tekens, de backspace toets wel. Dit is met allebei de toetsenborden.

Na opnieuw opstarten en de hele tijd op F8 rammen werkt het opeens wel weer gewoon, maar als ze opstart zonder op F8 te drukken is het probleem er weer, precies hetzelfde.

Enig idee?

Warsocket 11-02-2008 11:56

Citaat:

Ymir schreef: (Bericht 26999881)
Ik post even voor Meelfriek:

We hebben mijn toetsenbord ook al gebruikt, die van mij is met een usb-aansluiting, die van haar niet. De letters geven geen tekens, de backspace toets wel. Dit is met allebei de toetsenborden.

Na opnieuw opstarten en de hele tijd op F8 rammen werkt het opeens wel weer gewoon, maar als ze opstart zonder op F8 te drukken is het probleem er weer, precies hetzelfde.

Enig idee?

Klinkt as een driver probleem, zitten er apparte drivers bij dat toetsenbord?

Miss moet je die eens weggooien

Ymir 12-02-2008 00:31

Kan zo'n driver probleem zomaar opeens ontstaan, na het morsen van ranja?:confused:

Ik zal het sowieso even voorstellen, bedankt :)

T_ID 13-02-2008 21:24

Citaat:

Ymir schreef: (Bericht 27017046)
Kan zo'n driver probleem zomaar opeens ontstaan, na het morsen van ranja?:confused:

Nou ja, ik heb haast spookachtige systemen gezien die inderdaad als hardware uitviel of opnieuw werd aangesloten automatisch gingen kloten aan drivers en instellingen, omdat de pc zelf overtuigd was dat de hardware veranderd was.

Maar goed, toetsenborden horen gewoon plug&pray the zijn. Hoewel de mijne ook raar is. Als ik opnieuw opstart werkt het niet, en is er volgens hardwarebeheer een probleem. Ram je op uitschakelen, en daarna inschakelen, dan werkt het ding perfect, en als je afsluit met de slaapstand werkt het bij opstarten ook gewoon door.

shoebuddy 2.0 14-02-2008 13:55

het is maar een wilde gok.. zou de cmos settings clearen helpen?

deadlock 15-02-2008 18:23

Citaat:

shoebuddy 2.0 schreef: (Bericht 27031411)
het is maar een wilde gok.. zou de cmos settings clearen helpen?

Dat lijkt me sterk.

shoebuddy 2.0 16-02-2008 13:41

ik heb er natuurlijk ook niet echt verstand van.. maar het is wel een van de dingen die je kan proberen.. (adviezen over toetsenbord problemen op GoT)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:31.