![]() |
Beveiliging Schiphol
Wat vinden jullie van de uitzending over de beveiliging van schiphol j.l.??
|
Geen beveiliging is waterdicht. Dat wisten we al.
|
Van een dermate groot gebied kan je geen safe maken.
Dat moet je ook niet willen, want alles dichtspijkeren betekend dat men voortaan 24 uur van tevoren aanwezig moet zijn om zijn vlucht te kunnen halen. |
Ik werk bij Schiphol als lader en losser van bagage. Normaal gesproken krijgen medewerkers alleen toegang tot het beveiligde deel, wanneer ze hun pas tonen aan een apparaat, en vervolgens hun iris laten scannen. Soms gebeurt dit ook nog eens in een cabine, die je gewicht weegt. (voor het geval je kinderen onder je jas zou hebben ofzo). Slechts op enkele plaatsen hoef je alleen maar je pas te tonen aan een beveiliger. Op zich hoeft dat niet mis te gaan, als de beveiliger goed staat op te letten.
Wat ik wel fout vind, is dat tassen niet altijd worden gecontroleerd. Dat brengt een makkelijk ontkoombaar risico met zich mee. Maar aan de andere kant vraag ik mij af waar deze beveiligingsdrang zal eindigen... |
Sorry, maar misschien is het handig om even andere forumers erop te wijzen waar het precies over gaat.
|
Jah, ach.. je kunt je ook afvragen of het echt zin heeft natuurlijk.. de luchthavens in 2e wereldlanden zijn al een stuk minder goed beveiligd, en op kleinere vliegvelden daar, of zelfs grote luchthavens in 3e wereldlanden is de beveiliging zo goed als niet-bestaand. Toch vliegen er ook zat vluchten van dat soort luchthavens naar het Westen. Als iemand zich eenmaal in het hoofd haalt om narigheid uit te halen, hou je ze toch niet tegen... :P
In plaats van te mekkeren, laten we blij zijn dat het in NL tenminste nog redelijk geregeld is allemaal en dat daarmee toch een gevoel van veiligheid wordt bereikt.. |
Citaat:
|
Citaat:
Even vertellen dat het gaat over een uitzending waarin een reporter er als medewerker van schiphol er in slaagt een nepbom door de controle te smokkelen, waardoor er kennelijk iets mis is met die controles, is zeker nuttig. |
...op 3 van de middelgrote vliegvelden in Thailand waar ik ben geweest (Koh Samui, Khon Kaen, Chang Mai) is helemaal geen gewapende beveiliging en is er niks meer als een gammel hekje dat je moet weerhouden om zo naar een vliegtuig te lopen.
Mooiste voorbeeld is op Koh Samui; daar was tot voor kort en stoplicht geplaatst midden op de landingsbaan; een stukje 'afsteken' over het vliegveld was namelijk de snelste manier voor een hoop mensen om op een lokale vismarkt te komen.. Pas een jaar of twee terug is deze route afgesloten door een roestig stukje hek.. |
Schiphol voldoet aan de Europese regelgeving en niet iedereen krijgt zomaar een baantje als medewerker. Probeer jij maar eens als passagier een nepbom het vliegtuig op te krijgen, veel succes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat betreft de TS: ik vind het belangrijk dat duidelijk wordt dat als een terroristencel een vliegtuig op wil blazen ze het toch wel lukt. Kunnen we dus eindelijk eens kappen met dat panische gedoe en gewoon weer flesjes water mee aan boord nemen? Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daarbij zou het voor de beveiliging geen fuck uit moeten maken waarhen en hoe ver een volgeladen vliegtuig reist.:rolleyes: |
Citaat:
|
Hij is nu zelf de bom.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |