![]() |
KRassen spul
Weet iemand of er spul is om krassen van cds te verwijderen, ik heb ooit eens gelezen dat zon spul zou moeten bestaan?
|
Je zou de krassen met een dun laagje tandpasta in kunnen smeren, even laten drogen, en dan met een droge schone doek afpoetsen.
Maar probeer de CD in kwestie gewoon maar digitaal te kopieëren, want 't helpt allemaal niet geweldig. |
Er schijnt een apparaatje te bestaan( 50 euro ongeveer) waarmee je volgens mij een laagje van de cd afhaalt en dan weer een nieuwe opzet. Dus meer polijsten zodat de krassen weggaan
|
Citaat:
Maar een laagje er bij op zetten? Dat riekt naar volksverlakkerij. |
Citaat:
|
|
die kras zit meestal niet in de laag die de data bevat (dan ben je sowieso de lul) maar in de beschermende laag daarboven. de data is er nog wel, maar kan niet gelezen worden door die kras.
met het genoemde apparaat haal je een deel van de beschadigde beschermlaag af en zodoende ook de kras weg. |
Je hebt wel van dat spul, soort.. siroopachtige substantie dat je op de cd doet, en uitsmeert. En 't werkt, weet ik uit ervaring. Echter weet ik niet hoe het heet, en waar je het kunt kopen (Te lui om het potje op te zoeken, sorry :p)
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:33. |