![]() |
Blijven zitten & Examen niet halen
Hallo,
Ik zit nu in VWO6, ben al een keer blijven zitten in VWO5, mag ik nu nog zakken voor mijn examen? Alvast bedankt. |
Staat in de overgangsnormen van je school.
|
Hier niet in ieder geval. Of ja je mag wel zakken natuurlijk, maar je mag het niet op dezelfde school overdoen; dus geen jaar blijven zitten. Hier dan.
|
Op de meeste scholen mag dat volgens mij niet; op mijn middelbare school mocht het in ieder geval ook niet. Maar, zoals gezegd: afhankelijk van je school, dus check even je schoolgids.
|
Bij ons ook niet, dan moet je een heel jaar een niveau lager doen. En daarna mag je als nog op je eigen niveau examen doen
|
Bedankt voor de antwoorden. Ik kan zelf in de overgangsnormen en andere dingen van mijn school nergens informatie hierover vinden. Moet maar even langs gaan bij iemand denk ik om het te vragen.
Nog 1 korte vraag, zal dr maar geen nieuw topic voor maken. Ik zal examen moeten gaan doen in: Profiel: NT op VWO; Wiskunde B12 Scheikunde 1 2 Natuurkunde 1 2 Nederlands Engels Tekenen. Tekenen zit dus in mij vrije deel, en informatica ook (godsdienst was verplicht op onze school, heb ik al afgesloten en ik weet niet precies waar dat bij hoort, denk ook bij het vrije deel). Hoeveel vrije deelvakken moet ik nou uiteindelijk goed afgesloten hebben? Ik heb namelijk gehoord bij mij op school dat je 2 vrije deel vakken moest kiezen (naast godsdienst?) omdat je anders niet aan je uren kan komen.. maar je er maar 1 voldoende hoeft af te sluiten. Klopt dat? Dat ik informatica bijvoorbeeld met een voldoende afsluit en dat ik op tekenen dan in principe een dikke onvoldoende kan halen? |
Minstens 1 vak in het vrije deel geloof ik.
|
als je zakt, kun je die certificaten alsnog halen via het volwassenonderwijs, luzac of andere particuliere scholen:D
|
Je hoeft idd maar één vak voldoende te halen voor een diploma. Godsdienst is - bij ons iig - helemaal geen examenvak (ook geen schoolexamenvak) en telt dus ook niet mee voor je diploma. We kregen er alleen een los certificaat voor.
|
Bij ons op school mag je altijd het eindexamenjaar overdoen volgens mij.. Dus ook al ben je al een andere keer in de bovenbouw blijven zitten, mag je ook het examenjaar nog overdoen.
|
Het aantal bijvakken dat je moet hebben hangt af van het aantal uren dat je moet hebben. Ik heb alleen BI1 als bijvak en dat is genoeg (Heb hetzelfde profiel als jij). Ik zou je schoolgids ff checken of je mentor vragen.
|
Ik heb een vraag je? Als je voor maatschappijleer(vmbo-bb) een 7 staat. Hoeveel vijven mag je dan halen op het examen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |