Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Buikpijn en overgeven.. (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1669674)

Andijvie 13-02-2008 11:40

Buikpijn en overgeven..

Ik heb de laatste tijd echt heel vaak ineens flinke buikpijn (het begint links in m'n zij met een soort stekend gevoel, daarna verspreid het zich door m'n hele buik, voornamelijk in die linker zij en rond m'n navel), het duurt dan echt een aantal uur voor het afneemt. Ik ben er ook vreselijk misselijk bij en moet overgeven, ook al is m'n maag leeg (of zit er alleen een slokje water in). Ik heb vaak ook diarree, maar ik hoef nooit vaker dan 2 keer naar de wc, dus heel erg is het niet.
Op aanraden van de huisarts heb ik deze keer paracetamol genomen, maar dat heeft niets geholpen; het bleef ongelooflijk veel pijn doen.

Opvallend is dat het echt heel regelmatig komt; een keer per maand, soms slaat het een maadje over. Het is altijd in de tweede week na m'n menstruatie. Ik ben aan de pil.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn of wat ik er aan kan doen? Ik ben dus al naar de huisarts geweest, maar daar ga ik nog meer weer eens naar te, want z'n advies werkt niet...

koekjes 13-02-2008 14:49

misschien iets met je hormonen en eierstokken te maken ofzo? ga maar gewoon naar de dokter toe ;)

~lienepien~ 14-02-2008 11:55

ovulatie?
dat kan best pijn doen...

trophus 14-02-2008 11:57

Hmm, zou dr toch eerst mee naar huisarts etc gaan.

En...it's a long shot, maar dr is misschien een mogelijkheid dat het aan je dieet ligt of iets dergelijks. Ik weet dat het wat vergezocht is maar als je echt niets anders meer weet misschien eens langs een dietiste gaan...

trophus 14-02-2008 11:57

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 27030784)
ovulatie?

Noem me een domme man :p maar zou ze daar niet al lang voor haar 22e aan gewend zijn? :o

Anika 14-02-2008 12:13

Citaat:

~lienepien~ schreef: (Bericht 27030784)
ovulatie?

Die heb je toch niet als je aan de pil bent?

~lienepien~ 15-02-2008 07:07

Citaat:

Anika schreef: (Bericht 27030869)
Die heb je toch niet als je aan de pil bent?

Nee, dat klopt, maar ik weet niet of TS de pil slikt?
overheen gelezen, sorry, als TS de pil slikt kan dat het inderdaad niet zijn...

Andijvie 15-02-2008 09:02

't Is wel opvallend vaak rond de tijd dat je m'n ovulatie zou verwachten, maar ik ben inderdaad aan de pil, dus lijkt het me sterk. Maar misschien kan het toch met m'n hormonen te maken hebben ofzo, want een keer in de maand ineens een soort voedselintollerantie lijkt me ook gek (de eerste keren had ik pasta gegeten, dus gaf ik daar de schuld aan, maar ik krijg het ook als ik niet eet, bijvoorbeeld).

Nou ja, ik zal wel zien wat de huisarts zegt. Ik wil geen advies meer met andere pijnstillers, ik wil weten wáárom het zo'n pijn doet en die oorzaak wegnemen, ipv de symptomen te bestrijden.

Daantje_0705 15-02-2008 12:09

Ik heb tijdens m'n menstruatie ook vaak dat m'n darmen van slag zijn, veel sneller diarree enzo. Denk dat het wel samen kan hangen met hormonen. Ik slik de pil maar heb rond m'n ovulatie ook vaak last van donkere afscheiding en volgens mijn huisarts denkt je lichaam soms wel nog alsof je gewoon vruchtbaar bent en daarom kan je bijvoorbeel afscheiding krijgen maar misschien ook nog wel buikpijn?

Andijvie 15-02-2008 15:46

Citaat:

Daantje_0705 schreef: (Bericht 27036738)
Ik heb tijdens m'n menstruatie ook vaak dat m'n darmen van slag zijn, veel sneller diarree enzo. Denk dat het wel samen kan hangen met hormonen. Ik slik de pil maar heb rond m'n ovulatie ook vaak last van donkere afscheiding en volgens mijn huisarts denkt je lichaam soms wel nog alsof je gewoon vruchtbaar bent en daarom kan je bijvoorbeel afscheiding krijgen maar misschien ook nog wel buikpijn?

Voor ik aan de pil ging had ik ook iedere maand kramp en diarree, maar dit voelt echt heel anders; de pijn is meer een soort permanente steek (alsof er iets in m'n zij is gestoken en daar is blijven zitten), menstratie en ovulatiepijn vond ik altijd meer zeurderig, en dat voelde ik ook vooral in m'n onderbuik, nooit boven m'n navel.

Ik slik de pil nu ook al 7 jaar ofzo, ik heb die buikpijn sinds een jaar.

Mja, dinsdag naar de huisarts :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:13.