![]() |
Kenia crisis
Ongetwijfeld hebben jullie ook gehoord van de Kenia crisis. De verkiezingen zijn niet eerlijk gelopen en nu zijn de 2 partijen tegen elkaar aan het strijden (stammenstrijd). Zelf ga ik hier een betoog over houden voor mijn klas en ben ik op zoek naar een goede stelling die bij dit onderwerp past.
Zelf dacht ik aan iets van: Een slechte democratie leidt tot een stammenstrijd. Maar ik ben benieuwd naar jullie mening en ideeen. Alvast bedankt. |
Er zijn zat landen met slechte democratieen waar geen stammenstrijd plaatsvind. Daar gaat je stelling. :P
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De partijen staan los van de stammen, hoewel het stamhoofd vaak een partij kiest die de stamgenoten moeten volgen. Het is niet bepaald een makkelijk onderwerp wat je gekozen hebt, goed dat je het toch doet. Wat betreft de stelling, kan je de stelling wat algemener trekken, je krijgt dan: "Een slechte democratie leidt tot onrust binnen de bevolking". Het nadeel is dat je dan niet alleen in kan gaan op de situatie in Kenia. Een andere stelling kan zijn: "Een oplossing voor de Kenia-crisis is het land opsplitsen in twee delen, met een grote rol van de NAVO hierin." Succes verder! |
Eerder omgekeerd: stammenstrijd leidt tot slechte (of beter gezegd, niet functionele) democratie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Haha, ik voel me vereerd ;)
|
Gewoon elke stam eigen land geven. Met centrale regering van Kenia hebben we niks te maken. Zo doen we het toch in Kosovo ook? :)
No double standards please! |
Citaat:
|
Citaat:
Heeft een Albanees meer rechten dan een Afrikaan? :confused: |
"We"? Ik ben een fel tegenstander van die onafhankelijkheid. Hebben we wéér een moslimstaat in de achtertuin van Europa. En dadelijk breekt daar de pleuris uit en komt de hele bende weer hierheen, geld leechen.
Ik heb een goede baan, ik betaal veel belasting, het idee dat het gedeeltelijk in de verkwistende EU wordt gestopt maakt me misselijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry, maar valsspelers krijgen van mij geen snoep of geld :) On Kenya.... tja, wat een ellende, ik vrees dat nog wel erger wordt daar! |
Citaat:
Spanje was ook een ver weg, onderontwikkeld, arm en barbaars land toen het toetrad tot de EU... Nee, we waren ergens gekomen als we destijds net zoals jij op basis van valse sentimenten en kortzichtige economische overwegingen standpunten bepaalden.. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben juist er voor investeren en hulp geven. Maar dan wel in het kader van het internationale recht. Of gaan we Noord-Cyprus ook erkennen? Daar zijn ook rare dingen gedaan door Grieks-Cyprioten! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Met stammen worden bomen bedoeld, waaruit de meeste inwoners zijn gevallen. Leg dat maar uit aan de leraar.
|
Ukelele :cool:
|
|
:D
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat een walgelijke avatar heb je. |
Citaat:
|
Pff, mensen moeten altijd weer de verkeerde interpretatie zoeken.
|
Dit gaat nergens meer over.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23. |