![]() |
is dit genoeg vet?
Ik vraag me af of ik wel genoeg vet heb; het is iig erg weinig. -
aan de zijkant van mijn bovenarm is het bij knijpen 4 mm; bij buik 8 mm; en bij bovenbeen 6 mm. Lengte is ongeveer 1m 80... |
:confused: :D (moet ik serieus nemen)
ligt eraan hoe hard je knijpt ik denk dat dit experiment van jou meer zegt over je pijngrens? en hoe meet jij? diagonaal van boven naar onder van links naar rechts van rechts naar links of laat je er eerst allemaal berekiningen op los? :rolleyes: Maarr... Ik krijg aan de zijkant van mn arm geen vet mee :S? Volgens mij is het ongezonder om je hier druk over te maken dan dat het echt schade kan geven dat je geen/wel vet zou hebben. Indien jij je goed voelt dannnn zou het best wel eens zo kunnen zijn dat je je goed voelt |
:confused: :D (moet ik serieus nemen)
ligt eraan hoe hard je knijpt ik denk dat dit experiment van jou meer zegt over je pijngrens? en hoe meet jij? diagonaal van boven naar onder van links naar rechts van rechts naar links of laat je er eerst allemaal berekiningen op los? :rolleyes: Maarr... Ik "krijg aan de zijkant van mn arm geen vet mee" :S? Volgens mij is het ongezonder om je hier druk over te maken dan dat het echt schade kan geven dat je geen/wel vet zou hebben. Indien jij je goed voelt dannnn zou het best wel eens zo kunnen zijn dat je je goed voelt |
Je kunt volgens mij hier beter je gewicht zetten (al heb je daar ook weinig aan om te zeggen of iemand te dik of te dun is) dan de 'lengte' van je 'vetrolletjes' :confused:
|
Je hebt zo'n vet-meet apparaatje... heb ik mijn vet eens mee gemeten.. Je moet dan je leeftijd, geslacht, lengte en gewicht invullen. Vervolgens hou je hem vast, met beide handen voor je. Geen idee wat hij dan doet, maar na een paar minuutjes staat er een getal op dat apparaatje, kan je aflezen van een tabel of dat te weinig/precies goed/te veel is... Ik had te weinig vet...
Je hebt ook gereedschapjes waarmee je het vet vastpakt, zoiets heb jij dus gedaan... Maar ik heb geen idee wat daar de marges van zijn... Misschien is er een of andere site waar dat op staat? (Pff, ik voeg echt niets toe he? Sorry daarvoor...) |
Dit gaat dus om het vetpercentage. Je hebt erg weinig vet, maar ik zou me niet druk maken wanneer je er verder gewoon gezond uitziet en ook zo leeft.
|
Je moet niet janken jongen. Er zijn genoeg mensen (waaronder ik) die alleen maar kunnen dromen van zo weinig vet als jij hebt. Dus ga lekker een ander er mee lastig vallen!!!
|
als je een paar maanden goed ziek bent en niet kunt eten op welke reserves ben je dan aangewezen? - juist, vetreserves.
Vet is niet alleen teveel. - en dit is serieuze vraag hoe gezond deze hoeveelheid is. En die metingen zijn van die huidlagen... ik gebruikte niet normale meet-ding maar zo'n techniek ding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
je vetpercentage is ongeveer 7%.
dat is erg weinig, kijk maar eens hier. kijk verder voor info over je vetpercentage (en wat normale verhoudingen zijn) maar hier. je hebt op zich dus veel te weinig vet, maar aan de reacties te zien kan je daar zelf verder ook weinig aan doen, dus ik wens je d'r dan maar succes mee! kdenk btw dat je je d'r niet al te veel zorgen over moet maken hoor! |
Citaat:
|
Citaat:
|
bedankt voor de info allemaal...
En ik maak me geen zorgen om uiterlijk. (nja, niet met vet) Ik maak me alleen zorgen over lang ziek zijn zonder iets te kunnen eten. - maar dat risico is dus ook nog niet erg groot. een paar jaar geleden zat ik nog net niet op overgewicht... en toen werd ik langdurig ziek (door speciale omstandigheden, voor insiders: eerste keer eerste klas) en daarna was vet-percentage gemeten op 1%. - maar dat heb ik dus al wel weer ingehaald - maar had ik toen geen vet gehad dan was ik andere dingen kwijtgeraakt en had ik 5 maanden aan infuus mogen hangen. |
ik zie op je site ook iets over afgetraind enzo... - ik ben al wel 5 maanden 2x per dag aan't opdrukken, 2x per dag optrekken, 5-10x per week hardlopen en als ik fiets doe ik dat ook zo hard ik kan TENZIJ ik niet bezweet mag aankomen (dat stinkt :P).
Let op: ik zeg nog niet dat ik afgetraind ben... alleen dat ik aan het trainen ben |
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, maar het is toch best onwaarschijnlijk dat je geen infuus krijgt als dat allemaal al in ziekenhuis gebeurt :P
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |