![]() |
Overboeking ongedaan maken {Postbank}
Hoi,
Weet iemand of het mogelijk is om een bedrag, dat ik overgeboekt heb (via Ideal), ook terug te halen is. Over verdere details kan ik niet in gaan, maar het gaat hier niet om bedragen van 2 a 3 euro. Alvast bedankt (y) De Baas |
Ik kreeg te horen van de Postbank dat ze een overboeking niet ongedaan kunnen maken als je die zelf bevestigd hebt met een tan-code.
|
Volgens mij kan dat idd niet zomaar, ze vragen niet voor niks om het rekeningnummer goed te controleren. Een automatische overschrijving/incasso kun je wel terug laten boeken.
Maar als je iets via Ideal hebt overgeboekt, dan heb je wrsl iets bij een webwinkel besteld? Dan heb je altijd nog 7 dagen bedenktijd. Moet je het bedrijf even bellen. |
Kan niet, ik heb best veel gekocht via ideal. En wou ook een keer alles ongedaan maken, want ik wou die dvd eigenlijk toch maar niet. Maar idd, het is niet voor niks helemaal met codes via je mobieltje en alles. Dus voortaan beter nadenken.
|
Citaat:
|
3 4 nullen ja, en jij maakt dat even over met ideal. En nu heb je spijt. Dan ben je hier op scholierenforum niet op het juiste adres.:nono:
|
Dat je er niet op in kan gaan zegt ook veel. Als je bijvoorbeeld een grote plasma tv of suround system heb gekocht voor 3000 euro of meer kan je dat gewoon zeggen. Hoe dom het ook is dat je dan ongedaan wil maken. Maar je wil er niet op in gaan dus zijn dit meer duistere zaken.
|
Als je uitsluitsel wil kan je het beste contact opnemen met de Postbank. Via Mijn Postbank kan je een mail sturen naar de klantenservice en ik had de volgende dag (een zaterdag!) al antwoord :)
|
Citaat:
|
Nee. Heb vergelijkbare situatie gehad en kon niet.
|
Bij koop op afstand heb je toch altijd soort van bedenktijd of zit ik er enorm naast?
|
Citaat:
Onder bepaalde omstandigheden heb je zelfs 3 maanden bedenktijd, dit is als de verkoper je bepaalde gegevens niet heeft gegeven, zoals zijn adres. De koop op afstand kan niet worden uitgesloten in de algemene voorwaarden, hoewel sommige bedrijven dit wel proberen. |
Als je je beltegoed via internet opwaardeert, geld die bedenktijd dan ook? Ik deed dat vorige week maar de eerste keer ging er iets mis met m'n iDeal betaling waardoor het geld twee keer afgeschreven was van m'n rekening maar maar een keer bij m'n beltegoed was bijgeschreven. Gelukkig was het allemaal opgelost met een telefoontje naar Vodafone maar vraag me toch af of dat hier ook voor had gegolden.
|
Bij mij ging het niet over een aankoop ofzo, maar een betaling naar een persoon die betaald werd voor zijn diensten.
|
En nu heeft hij die diensten niet geleverd ofzo...? Via de postbank kun je het niet regelen, ga eens langs een rechtswinkel ofzo.
|
Citaat:
Ik weet niet waar het precies om gaat in dit geval, maar misschien valt het onder de noemer 'diefstal'? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Modjes deze mag dicht, ik heb het al (via het officieuze circuit) opgelost.
|
officieuze circuit ? je komt aandacht tekort
|
Citaat:
Ik lees de vraag zo: TS heeft geld overgeboekt, en wil dat middels handelen van de bank ongedaan maken. En dat kan niet. Heel simpel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
omg TS is echt te interessant aan het doen
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb overgens ooit een brief gehad van de postbank of ik geld van iemand anders wilde terugboeken omdat die gene aangegeven had dat het fout was overgemaakt, meteen met dreiging van incassobureaus etc. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|