![]() |
Slecht geluid nieuwe pc
Hallo,
even een vraagje: ik heb een nieuwe pc gekregen en daar de boxen van de oude op aangesloten (logitech met 4 boxen en een subwoofer). Nu klinkt het geluid alleen heel dof, heb al een beetje met de instellingen lopen rotzooien maar het verandert niet echt. Nog meer info nodig of heeft iemand al een briljante oplossing? Alvast bedankt! Groetjes |
Heb je de laatste drivers geinstalleerd voor je geluidskaart? Gebruik je een goed audio programma? Ligt het aan de equalizer? Is alles goed aangesloten?
|
Ook:
Gebruikte je eerst een add-in geluidskaart en nu de onboard geluidskaart? |
Citaat:
|
Nope, gebruik hetzelfde soort ingangen als op mn oude pc. Maar volgens mij heb ik het echte probleem een beetje ontdekt:
het lijkt wel alsof de pc alle geluid iets sneller afspeelt (soort hoge 'pitch'), is ook met filmpjes op youtube etc. Iedereen heeft een hoog stemmetje. Erg grappig, doch een beetje irritant. Kan dit? |
Dan moet je dus toch op zoek naar een soort equalizer. Meestal kun je dat wel rechts onderin je taakbalk vinden.
|
Heb je je windows-versie zelf geïnstalleerd of was die al geïnstalleerd en wanneer dat laatste het geval is:
Welke geluidskaart gebruik je en is daar álle software voor geïnstalleerd? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:51. |