![]() |
Leesverslagen en werkstuk Duits
Ik heb wat hulp nodig. Ik moet binnen 2 weken nog 2 leesverslagen Duits plus een werkstukje over een onderwerp uit de literatuurgeschiedenis maken. Aangezien ik maar zo weinig tijd heb en me ook nog eens moet richten op toneelacademie audities op 17 maart, is het voor mij de vraag of iemand een paar dunne Duits boeken kent en een tip heeft voor een niet al te moeilijk of ingewikkeld onderwerp uit de literatuurgeschiedenis.
Alvast bedankt. |
Ik ben nu bezig in "Komm suBer Tod" van Wolf Haas, een Krimi van 220 pagina's. Op zich best een interessant verhaal en bovendien iets specialer omdat het Oostenrijks duits is. D'r zitten wat grappige verschillen in het taalgebruik.
Ik heb het boek nog lang niet uit, maar de strekking is: * dhr Brenner was vroeger politieagent en daarna detective * heeft z'n detectivejas opgehangen en werkt tegenwoordig bij de ambulancedienst * lullig genoeg wordt er alsnog een beroep gedaan op zijn detectiveskills, omdat er bij de dienst iemand wordt vermoord. |
alt-ctrl-s is ß op de meeste Nederlandse toetsenborden, Cailin.
On-topic: Die Verwandlung van Kafka is een kort maar geniaal stukje Duitse literatuur (y) |
Citaat:
Ik had d'r alleen effe geen zin in en ik wist dat men het wel zou begrijpen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar zullen we weer door gaan met JMelchior's vraag? |
Citaat:
De juiste schrijfwijze is overigens süß, met daarachter de desbetreffende verbuigingsuitgang. |
Fine, fine... Voor de leestekenfielen:
Citaat:
|
Die Dreigroschenoper
|
Thomas Mann - Der Tod in Venedig
Goethe - Die Leiden des jungen Werther ;) |
Wie heeft er van jullie Nederlandse boekverslag(en)?
|
Jaja... Niet echt nuttig wel, Polat03? Dit topic gaat EN over Duitse boeken EN je vraag is nou niet echt top. Heb je uberhaupt de www.scholieren.com site al eens bezocht? daar staan honderden verslagen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05. |