![]() |
[SK] Formules in word
Ik heb een probleem hoe doe je in word de 4 en 1 bij NH4+ (ionformule)
Dit heb ik nodig om een PO uit te werken. Bvd |
Je bedoelt hoe je de 4+ aan de bovenkant van de regel krijgt? Dat kan op verschillende manieren.
1. Typ eerst NH, druk dan Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in, typ 4+ en druk weer Ctrl, Shift en = tegelijkertijd in. 2. Typ NH4+, selecteer 4+, klik op 4+ met je rechtermuisknop, klik op lettertype, vink het vakje superscript aan en klik op OK. |
Citaat:
@max-grunn: Je typt eerst NH en activeert dan de optie Subscript. Typ 4 en schakel de optie Subscript weer uit. Activeer dan de optie Superscript, typ dan een plus en schakel de optie Superscript weer uit. Subscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x2 te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt Subscript weer uit. Superscript activeer je door in de werkbalk in Word op de knop x² te klikken. Nogmaals hierop klikken schakelt de optie Superscript weer uit. |
Of je gebruikt de equation editor van word (Insert -> Object -> Microsoft Equation Editor). Hiermee kun je zelfs de 4 recht onder de + typen, al weet ik niet zeker of dat in de sk normaal zo genoteerd wordt.
|
Oh natuurlijk 4 als subscript, beetje suf wat ik vanmiddag typte :o
|
Vanaf welk windows is dat mogelijk?
|
Citaat:
|
Citaat:
Je kunt ze ook op de manier die ik eerst zei activeren: superscript: Ctrl Shift en = tegelijk indrukken (en nog een keer om weer te deactiveren) subscript: Ctrl en = tegelijk indrukken (en nog een keer om te deactiveren) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie weet de ionformule van Kaliumdichromaat K2Cr2O7-2
|
Citaat:
|
Ik bedoel van kaliumdicromaat????
kalium is K+ Maar kaliumdichromaat is K2Cr2O7 ik moet daar de ionvergelijking van hebben??!?! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41. |