Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Wat vinden jullie hier nou van? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1672132)

Eend 23-02-2008 16:09

Wat vinden jullie hier nou van?

Afgelopen week heeft een medecliënt van mij de schoonmaker in de rug gestoken met een kapotte lepelsteel. Hij is even een uurtje op het politie bureau geweest voor verhoor, maar ze konden hem niet vasthouden. De reden weet ik niet. Hij zit nou in de separeer, maar er komt een dag dat ie er uit komt en dan? Ik ben echt doodsbang voor hem. Dat was ik al. Hij komt uit de gevangenis en staart je heel erg aan (hij is schizofreen).
Maar kan hij nog wel op de afdeling komen? Wat vinden jullie?

=zwart wit= 23-02-2008 16:14

bespreek het eh met de leiding van je afdeling?

Eend 23-02-2008 16:16

Heb ik gedaan. Ze weten dat ik bang voor m ben, maar ze zeggen dat ze er weinig aan kunnen doen. Zij zijn hier ook niet blij mee.

Maar het gaat me meer om wat de maatschappij hier nou van vindt.

=zwart wit= 23-02-2008 16:27

je zit wsl al op gesloten dan? als diegene in een soort vooruitgangsproces zit (begin medicatie, net opgenomen ed) is het misschien te houden, als dat niet zo is lijkt het me erg vervelend, zeker als je er altijd bent. maar.

Eend 23-02-2008 16:33

Ja, ik zit op gesloten. Deze man is gewoon een blijvend gevaar voor anderen. Hij heeft al vaker mensen bedreigd en geslagen. Hij zit er denk ik nou een half jaar.

Nijn* 23-02-2008 21:38

Ik kan begrijpen dat je bang voor hem bent ja, maar hoe zou jij het anders willen dan? Hem voorgoed in die separeer laten zitten, of hem terug naar de gevangenis sturen (maar op welke bewijslast)..? Ik denk niet dat er een andere optie is dan hem uiteindelijk gewoon weer de afdeling op laten, onder streng toezicht, dat wel, maar dat is denk ik ook het enige wat je kan doen.

rare kwast 24-02-2008 10:16

Citaat:

Nijn* schreef: (Bericht 27089832)
Ik kan begrijpen dat je bang voor hem bent ja, maar hoe zou jij het anders willen dan? Hem voorgoed in die separeer laten zitten, of hem terug naar de gevangenis sturen (maar op welke bewijslast)..? Ik denk niet dat er een andere optie is dan hem uiteindelijk gewoon weer de afdeling op laten, onder streng toezicht, dat wel, maar dat is denk ik ook het enige wat je kan doen.

dat gaat denk ik niet werken.. daar hebben ze in de psychiatrie gewoon weg de middelen vaak niet voor.
ik denk dat zo iemand beter af is in een psychiatrie binnen de gevangenis.. daar kunnen ze misschien meer.

coopergirl 24-02-2008 11:29

Citaat:

rare kwast schreef: (Bericht 27090892)
dat gaat denk ik niet werken.. daar hebben ze in de psychiatrie gewoon weg de middelen vaak niet voor.
ik denk dat zo iemand beter af is in een psychiatrie binnen de gevangenis.. daar kunnen ze misschien meer.

Forensische psychiatrie vindt zover ik weet alleen plaats binnen bijv een penitentiaire instelling? Ambulant kan wel een natraject zijn, maar dat lijkt me nu niet aan de orde.. Wel een lastige categorie mensen, die eigenlijk "tussen wal en schip vallen".

rare kwast 24-02-2008 12:39

Citaat:

coopergirl schreef: (Bericht 27091245)
Forensische psychiatrie vindt zover ik weet alleen plaats binnen bijv een penitentiaire instelling? Ambulant kan wel een natraject zijn, maar dat lijkt me nu niet aan de orde.. Wel een lastige categorie mensen, die eigenlijk "tussen wal en schip vallen".

ja dar heb jij wel gelijk in.. heb me nooit zo verdiept in de psychiatrische instellingen.
maar tis zeker iemand die tussen wal en schip valt maar zo wel een gevaar kan vormen..

Vogelvrij 24-02-2008 16:05

Lastige situatie... Ik weet niet goed wat ik daarvan vind. Maar ik begrijp wel dat je bang voor hem bent, ik hoop dat je erop kan vertrouwen dat de leiding hem in bedwang weet te houden. En verder post ik dit voornamelijk omdat ik jou al tijden wil zeggen dat ik je avatar echt helemaal geweldig vind:cool:

Nona 24-02-2008 19:50

Geez. :| Ja, ik zou hem ook weg willen. Je zit waarschijnlijk daar omdat je buiten nog weleens gevaarlijk zou kunnen zijn voor jezelf? Dan biedt een instelling waar een ander zich zo gedraagt je weinig veiligheid. Waarschijnlijk hebben ze te maken met bepaalde regels waardoor ze hem niet zomaar ergens anders heen kunnen brengen. Kun je zelf niet een bepaalde overplaatsing aanvragen ofzo?

Nighthawq 24-02-2008 22:06

Ik ben ook schizofreen en wij zijn compleet normaal.

Nijn* 24-02-2008 22:15

@ rare kwast: wat bedoelde je precies? Je zegt 'ik denk dat dat niet kan' maar welk stuk bedoel je daarmee? ;)

@ nighthawq: nuttige bijdrage aan het topic ook wel.

Nighthawq 24-02-2008 22:18

Train hem als waakhond.

Lentekriebel 25-02-2008 09:28

Citaat:

Nijn* schreef: (Bericht 27095928)
@ rare kwast: wat bedoelde je precies? Je zegt 'ik denk dat dat niet kan' maar welk stuk bedoel je daarmee? ;)

Ik denk over het stukje "onder streng toezicht bewaken".

Nijn* 25-02-2008 11:13

Ah, ja dat klopt wel. Kan me idd voorstellen dat ze daar niet genoeg mensen/middelen voor hebben. Hm, het blijft lastig, denk niet dat hier een makkelijke oplossing voor is eigenlijk.. :s

rare kwast 25-02-2008 17:55

inderdaad, de psychiatrie hebben daar vaak de mensen en de middelen niet voor.. leven de onderbezetting

strontkind 28-02-2008 09:40

goh, de psychiatrie lijkt wel op de gehandicaptenzorg dus, wat veiligheid betreft

*vorige week door client in elkaar gebeukt is dankzij niet werkend alarmsysteem en nu voorlopig ziek zit*

Get Psycho 28-02-2008 19:17

misschien een domme opmerking..maar is tbs niet voor zulke mensen? (indien ze een misdrijf plegen)

Eend 07-03-2008 12:37

Hij zit nog steeds in de separeer, maar ze zijn helaas wel aan het afbouwen.

Een tbs is zeker voor zulke mensen, maar dan moet de politie wel wat kunnen.

Een paar dagen later heeft nog iemand van mijn afdeling de verpleging geslagen. Die moet vandaag naar het politie bureau.

Eend 07-03-2008 12:40

Citaat:

Kruimel schreef: (Bericht 27094766)
Geez. :| Ja, ik zou hem ook weg willen. Je zit waarschijnlijk daar omdat je buiten nog weleens gevaarlijk zou kunnen zijn voor jezelf? Dan biedt een instelling waar een ander zich zo gedraagt je weinig veiligheid. Waarschijnlijk hebben ze te maken met bepaalde regels waardoor ze hem niet zomaar ergens anders heen kunnen brengen. Kun je zelf niet een bepaalde overplaatsing aanvragen ofzo?

Ik wil niet overgeplaatst worden. Ik heb eindelijk een goede (geen veilige voor mijn gevoel) plek voor mezelf. Ik krijg goede therapie, heb goede verpleegkundigen en mag mijn cavia's bij me houden. Op andere afdeling zoals de mijne heb je ook veel geweld. Het blijft toch chronische zorg...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.