![]() |
Forums
ik weet niet of ik hier goed post, maar wat me altijd opvalt aan forums is dat je er echt vaste groepjes hebt die heel onaardig tegen nieuwe of sporadische posters zijn.
Heeft dit een rede? Of is het gewoon makkelijk om andere te kleineren achter je toesten bord. Ik merk zulke dingen hier op het forum maar ook op andere Fora. Gisteren toevallig met een andere forummer er nog over gehad op msn en die persoon wil zelfs niet meer of minder posten door zulke dingen. Wie heeft dit ook? En hoe voel je je daar bij? |
Ik denk dat het iets van mensen is, zoiets heb je ook als je ergens nieuw bent (bv. op een school); sommige mensen doen dan wat afstandelijk, soms zelfs gemeen. Doorzetten, dan zullen mensen vanzelf normaler gaan doen :)
|
Komt erop neer dat ze zich bedreigd voelen.
|
wat me wel opvalt is dat mensen bij psychologie wel heel aardig zijn. Mischien ook wat ze allemaal hebben meegemaakt :)
|
Ik ben niet aardig hoor.
|
Ik denk dat dit niet kenmerkend is voor fora, maar dat het ook irl vaak voorkomt. Nieuwelingen zijn vaak niet op de hoogte van de ongeschreven regels, waar mensen die er al langer zitten zich vaak aan ergeren. Ook voelen sommige mensen zich wellicht bedreigd door nieuwe mensen. En er zullen vast ook mensen zijn die het idd gewoon makkelijk vinden om anderen te kleineren of die hun frustraties op anderen botvieren.
|
Ja, dat valt me inderdaad ook op. En ik voel me daar heerlijk bij, omdat het wel verschillend is dan in irl, want op forums kan je vaak langer de kat uit de boom kijken, eerst proberen om de ongeschreven regels te ontdekken en daarna pas om ze toe te passen, irl krijg je daar de tijd niet voor en bovendien kan je van een forum weggaan als het je echt niet bevalt, terwijl je irl daar vaak niet zo gemakkelijk de gelegenheid voor hebt. En dat onaardig doen, is volgens mij meestal niet bedoeld als onaardig doen, het is meer dat mensen zich eraan ergeren dat anderen ongeschreven regels overtreden of zo. Mensen kunnen niet tegen veranderingen, dan gaat hun groepsgevoel opspelen;)
|
Doet me denken aan de klassen indeling op de leraar geschiedenis opleiding. Dat was ook echt wel ingedeelt in een aantal groepen. Soms was dat ook niet handig. Niet dat die mensen onaardig waren hoor :)
|
Op forums heb je inderdaad wel heel snel groepsvorming. Maar ik heb dus juist het idee dat het verloop daarvan veel groter is, dat het veel gemakkelijker is om ertussen te komen, als je eerst maar een beetje ervoor zorgt dat je de regeltjes begrijpt.
|
De regeltjes? Lijkt hier wel Nederland :P. In het boek the Undutchebles geven ze ook een grote tip. Learn this word first: De Regels.
Maar opzich begrijp ik wel wat je bedoelt. |
Misschien is omgangsvormen een beter woord :) En ik ben gewoon überNederlands, leve de regels;)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik post helemaal niet zo vaak, maar als ik post krijg ik geen vervelende reacties terug. Misschien ligt t er meer aan wat je post.
Tsja en die regels, als je wat doorleest dan heb je denk al snel door hoe men hier met elkaar omgaat. Het is inderdaad zo dat de mensen die bij elkaar in de groep worden ingedeeld makkelijker met elkaar omgaan. Dit komt mede doordat ze ook meer tijd met elkaar kunnen doorbrengen. Dan leer je iemand kennen, en leden van de andere groep leren elkaar ook kennen, en dan komen de groepen minder snel samen. Wel een goed idee voor een onderzoek voor de psychologen of sociologen onder ons, groepsvorming op fora. |
|
Citaat:
Dat mensen hier onaardig doen, komt vaak ook omdat nieuwelingen gewoon niet léuk zijn. Dit forum is vrij elitair, dus als iemand in eerste instantie niet gewoon normaal kan spellen en logisch nadenken, en vervolgens ook nog eens niet grappig is of uit zijn nek kletst, dan kan ie al snel de boom in. Er zijn best nieuwe mensen die meteen geaccepteerd worden, als ze zich gewoon acceptabel gedragen ;) |
ik ben vrij nieuw hier. en toen ik mijn eigen muziek hier ging posten werd ik wel een beetje de grond in geboord.:(
en nu heb ik 4 gedichten gepost en wordt er alleen maar een halve bladzijde kritiek gegeven zonder ook maar er over na te denken iets positiefs te zeggen. sinds een paar dagen hang ik rond in het "onzin"-forum en daar is de sfeer op en top! :) |
Offtopic: Geloof ook niet dat ze het vervelend vinden hier, maar het is gewoon grappig en sommige dingen zijn ook wel een beetje waar :D. Een van de auteurs is overigens Brits. En dit soort boeken heb je over veel landen :)..
hahahaha elitair :p Citaat:
|
Citaat:
Als ik het onzin forum lees zijn de meeste niet erg positief tegen/over je :p |
Citaat:
|
ik ben heel aardig
|
Citaat:
|
:hand:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op een ander forum waar ik was, waren de meeste mensen 'onaardig' tegen nieuwe posters maar dat was meer de cultuur die er hing dan dat ze echt onaardig waren en het meenden. Als je er door kon prikken, was het een hele gezellige groep mensen. Er is één ding dat ik altijd terug zie komen, ongeacht de plek: Je moet de voertaal goed kunnen spreken, begrijpelijk zijn en je niet als een totale idioot gedragen. Dat werkt, helaas, in het echt ook wel eens zo. Groepsvorming gebeurt nu eenmaal. Ook op fora. Citaat:
|
ik gedraag me altijd als een idioot
|
Jamaar, jij doet het op onzin, bent redelijk begrijpbaar, bent vrouw en heel aardig. Uitzonderingsgeval. :p
|
heel aardig:p zeg kom eens op skype
|
je voelt hier gewoon de liefde :D
|
Citaat:
En ik heb eigenlijk nog nooit een totaal niet-elitairforum meegemaakt. |
Gevolg van de anonimiteit van internet.
|
Citaat:
|
ik ben zelf altijd überpositief over mensen en tegen mensen.:$ ik kijk naar mensen en hoe ze vooruit kunnen komen, ik zou dat in principe zelfs nog tegen Jerny Kaagman zeggen als ze aan een modellen-wedstrijd mee wou doen. ik wil het beste uit mijzelf halen.:)
god ik klink weer lekker stom:( |
Citaat:
|
Ik probeer altijd heel aardig te zijn tegen nieuwe leden. Beetje nieuw bloed kan nooit kwaad.
|
Citaat:
@mug: Eh, sorry. Zag je post niet. :( |
Muggen moeten niet zoemen als ze alleen offtopic kunnen zoemen. :nono:
Tsja, nieuwelingen zijn nu eenmaal vaak nog niet ingeburgerd en de leuke kanten zijn nog niet zo duidelijk. Dingen als "dat is echt jouw stijl" zul je dan niet tegenkomen, en vooral als je dan hooglopende discussies aangaat zul je negatieve reacties tegenkomen; mensen kunnen zich nogal druk maken om wat een ander vindt en zij niet. ;) Mocht je eens onvriendelijk ontvangen worden, gewoon doorzetten. Ze leren vanzelf je leuke kanten kennen en je vindt overal wel mensen waarmee je genoeg gemeen hebt om lief tegen elkaar te kunnen zijn. |
Citaat:
Then again... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zelf schaar ik mij graag onder de elite van de elite van dit forum gezien mijn mateloos boeiende en waardevolle forumbijdragen. Verder ben ik van mening dat elke nieuweling die onze forumcultuur wil penetreren zonder te voldoen aan een bepaalde forumstandaard zo spoedig mogelijk een nekschot dient te krijgen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Offtopic:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|