Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Buikje wegtrainen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1672915)

Muchacha 26-02-2008 17:53

Buikje wegtrainen

Ik heb over de jaren heen een buikje ontwikkeld, een speklaagje zeg maar. Hoe krijg ik dit weg? Voor de rest ben ik niet dik dus ik wil niet globaal afvallen.

Anders eten? Cardiotraining? Of buikspieroefeningen?

Mara 26-02-2008 18:56

Je kan niet plaatselijk afvallen. Je kan wel proberen gewoon af te vallen (vermageren) want als je het eerst op je buik aankomt, gaat het daar ook het eerst af.

Not for You 26-02-2008 20:18

Citaat:

MeelFriek schreef: (Bericht 27106962)
Je kan niet plaatselijk afvallen. Je kan wel proberen gewoon af te vallen (vermageren) want als je het eerst op je buik aankomt, gaat het daar ook het eerst af.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Lauwie101 26-02-2008 20:54

Valt wel mee.. Ze zeggen dat als je bijvoorbeeld als eerste aankomt op je benen, kan je dus niet alleen afvallen op je buik, maar zullen je benen eerst dunner worden.. Maar als je eerst aankomt op je buik, zal je buik ook als eerste dunner worden..

Volgens mij is het bij vrouwen vaak eerst het gezicht, dan borst, dan benen en dán pas buik.. Althans, zo ongeveer is het bij mij.

Mara 26-02-2008 21:13

Citaat:

Not for You schreef: (Bericht 27107360)
Je spreekt jezelf een beetje tegen.

Sorry, ik ben 't woordje vaak vergeten.

Maar stel dat ze nou op d'r buik is aangekomen, d'r benen dunner wil hebben en gaat afvallen gaat 't er hoogstwaarschijnlijk het eerst bij d'r buik af voor het grootste deel. Maar je valt uiteindelijk overal wat af.

MegaManX 26-02-2008 22:10

Je dagelijks gebruik qua calorieen minderen.
Hardlopen, zwemmen, etc.
Spiermassa opbouwen zodat je in rust meer verbrandt.

Fosca 27-02-2008 09:51

Citaat:

Lauwie101 schreef: (Bericht 27107641)
Volgens mij is het bij vrouwen vaak eerst het gezicht, dan borst, dan benen en dán pas buik.. Althans, zo ongeveer is het bij mij.

Bij mij is het eerst buik, dan billen, dan borsten en eh, verder ben ik nooit gekomen :p

Helpen sit-ups ook niet plaatselijk?

Iduna 27-02-2008 10:26

Citaat:

Fosca schreef: (Bericht 27109384)
Helpen sit-ups ook niet plaatselijk?

Je kunt je spieren wel trainen, maar die worden niet zichtbaar omdat er een laagje overheen zit, dacht ik.

Omgmewmewcat 27-02-2008 10:41

Een klein 'speklaagje' eraf trainen is niet zo moeilijk. Een weekje of 2-3 zal voldoende moeten zijn.

Elke ochtend voor je naar school/werk gaat 30 minuten hardlopen, en als je klaar bent nog wat Sit-ups, Push-ups en Pull-ups. Als je dit elke dag doet, in combinatie met wat gezonder eten en vooral letten op je calorieën, zul je na 2-3 weken al ~3 kilo af kunnen vallen.

Let er echter op dat je niet terug valt naar je oude gebruiken qua eten, anders komt dat vet er weer snel terug. :)

duivelaartje 27-02-2008 15:17

Citaat:

Lauwie101 schreef: (Bericht 27107641)

Volgens mij is het bij vrouwen buik en benen hoor.

George 28-02-2008 02:40

Citaat:

*Juliah* schreef: (Bericht 27109457)
Je kunt je spieren wel trainen, maar die worden niet zichtbaar omdat er een laagje overheen zit, dacht ik.

Maar als ze die spieren wél traint, verbrandt ze uiteindelijk zelfs in rust meer calorieën, aangezien spiermassa je metabolisme versnelt. ;p

Citaat:

Omgmewmewcat schreef: (Bericht 27109509)
Een klein 'speklaagje' eraf trainen is niet zo moeilijk. Een weekje of 2-3 zal voldoende moeten zijn.

Elke ochtend voor je naar school/werk gaat 30 minuten hardlopen, en als je klaar bent nog wat Sit-ups, Push-ups en Pull-ups. Als je dit elke dag doet, in combinatie met wat gezonder eten en vooral letten op je calorieën, zul je na 2-3 weken al ~3 kilo af kunnen vallen.

Let er echter op dat je niet terug valt naar je oude gebruiken qua eten, anders komt dat vet er weer snel terug. :)

Ik weet niet hoe het bij de TS zit natuurlijk, maar voor iemand die nauwelijks sport zou opeens 30 min. per dag hardlopen echt niet goed zijn. :p

@TS: ik heb af en toe ook het idee dat m'n buikje opeens begint uit te puilen, veel water drinken, minder ongezond snacken en vaker wandelen en fietsen ipv openbaar vervoer gebruiken doet dan meestal vrij snel wonderen. (y)

x-spekkie-x 28-02-2008 06:43

Ik ben ondertussen al tien kilo afgevallen en heb nog steeds een buikje ;) Ik vraag me af hoe dat ooit weggaat... blijkbaar moet je dan echt terug naar een lage BMI (iig onder de 21 bij mij dus)?
Natuurlijk ben ik wel afgevallen rond mijn benen/buik/heupen, scheelt zo'n 10 centimeter met voordat ik de kilo's kwijt was, maar toch blijf ik een buikje houden.
Ik ga dus gewoon door met gezond eten en sporten, en hopelijk gaat het buikje dan een keer weg ;)

justhanna 28-02-2008 07:11

@ Spekkie: dat heb ik dus ook, dat dat verrotte buikje er maar niet afgaat! Voor de rest ben ik eigenlijk al tevreden met hoeveel ik ben afgevallen (23 kilo nu), alleen erger ik me dood aan m'n buik.

Omgmewmewcat 29-02-2008 10:08

Volhouden en dat buikje gaat er écht wel vanaf hoor. :)

Armoed 29-02-2008 14:44

Citaat:

Ik ben ondertussen al tien kilo afgevallen en heb nog steeds een buikje Ik vraag me af hoe dat ooit weggaat... blijkbaar moet je dan echt terug naar een lage BMI (iig onder de 21 bij mij dus)?
Natuurlijk ben ik wel afgevallen rond mijn benen/buik/heupen, scheelt zo'n 10 centimeter met voordat ik de kilo's kwijt was, maar toch blijf ik een buikje houden.
Ik ga dus gewoon door met gezond eten en sporten, en hopelijk gaat het buikje dan een keer weg
Citaat:

@ Spekkie: dat heb ik dus ook, dat dat verrotte buikje er maar niet afgaat!
Citaat:

etc.
Low carb diet en droogtrainen, is het binnen een maand weg :D

Breg 29-02-2008 16:13

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27115386)
Ik ben ondertussen al tien kilo afgevallen en heb nog steeds een buikje ;) Ik vraag me af hoe dat ooit weggaat... blijkbaar moet je dan echt terug naar een lage BMI (iig onder de 21 bij mij dus)?
Ik ga dus gewoon door met gezond eten en sporten, en hopelijk gaat het buikje dan een keer weg ;)

Same here. 10 kilo afgevallen, heb nu een BMI van 20 maar het buikje blijft (hoewel het dus wel van een buik naar een buikje is gegaan). Hoewel ik nog steeds regelmatig buikspieroefeningen doe, heb ik me er maar bij neergelegd dat ik nooit een hele platte buik zal krijgen. Vraag me af of zoiets ook erfelijk is, want ik zie zat vrouwen/meisjes die niet dunner zijn, maar wel een platte buik hebben.

Stefanie 29-02-2008 22:11

Ik ben de afgelopen maanden ongeveer 6 kilo kwijtgeraakt, maar voornamelijk in mn gezicht en op plekken waar het eigenlijk niet eens opvalt. Misschien was het voornamelijk vocht wat ik vasthield door de pil (Diane).

MegaManX 01-03-2008 13:46

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27115386)

Meer spiermassa opbouwen.
Die zorgen voor je strakke curves. ;)

Gewicht is relatief.

Je vetpercentage niet.

x-spekkie-x 01-03-2008 13:55

Citaat:

MegaManX schreef: (Bericht 27128499)
Meer spiermassa opbouwen.
Die zorgen voor je strakke curves. ;)

Gewicht is relatief.

Je vetpercentage niet.

Dus niet hardlopen, zwemmen en cardio, maar juist gaan fitnessen? Meeeh, dat vind ik niets.
Ik heb vandaag wel pilates gedaan, dat is ook alleen maar spieroefeningen, en voelt wel lekker voor de juiste spieren (buik, heup, benen) (y)

MegaManX 03-03-2008 12:51

Citaat:

x-spekkie-x schreef: (Bericht 27128524)
Dus niet hardlopen, zwemmen en cardio, maar juist gaan fitnessen? Meeeh, dat vind ik niets.
Ik heb vandaag wel pilates gedaan, dat is ook alleen maar spieroefeningen, en voelt wel lekker voor de juiste spieren (buik, heup, benen) (y)

Cardio is natuurlijk wel de noodzaak om je vet te verbranden, maar je verbrand meer in rust op de bank als je ook wat aan krachttraining doet. Hoe meer spiermassa, des te meer je lichaam verbrandt.

Freyja 03-03-2008 13:28

Citaat:

Omgmewmewcat schreef: (Bericht 27121810)
Volhouden en dat buikje gaat er écht wel vanaf hoor. :)

Ehm, ze is een vrouw. Dat buikje zit ingebouwd, net zoals borsten en ronde billen. De meeste vrouwen hebben tenminste een béétje vet op hun buik, hoe dun ze ook zijn. Ik ben denk ik eerder m'n borsten kwijt dan dat er helemaal geen vet meer op m'n buik zit, hoe hard ik ook sit-ups doe.

Daarbij lijkt me een maandje extreem sporten + weinig eten écht geen gezond plan. Zou gewoon voor meer sporten gaan, als je tenminste al gezond eet, en hooguit wat meer vette troep laten staan.

Armoed 05-03-2008 18:14

Wat willen jullie dan als vrouw? Dit?

klik

Of zoiets:

klik

Of dit:

klik

??

x-spekkie-x 05-03-2008 18:33

Meer zoiets. Gewoon plat en niet te gespierd ;)

duivelaartje 05-03-2008 18:58

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 27155092)

klik

Of zoiets:

klik

Of dit:

klik

??

Wow, allemaal veel te afgetraind en te dun. Dat plaatje van Spekkie is inderdaad gewoon een ideaal plaatje. Slank, maar niet te dun en gespierd.

Fosca 06-03-2008 01:07

Ik vind zo'n klein zacht kussentje juist zo lief staan! Platte buiken zijn eng, een beetje vorm maakt het juist vrouwelijk

stout! 06-03-2008 07:36

Volgens mij moet je een klein buikje maar gewoon accepteren. Ik sport ongeveer 4 keer per week, zowel krachttraining als conditie en ben redelijk slank, maar bepaalde vormen blijven gewoon, die gaan ook niet weg (ook mijn billen bijvoorbeeld, die zijn wel 'strak' maar worden niet plat).
En gelukkig maar :D.

Freyja 06-03-2008 10:33

Citaat:

Armoed schreef: (Bericht 27155092)

klik

Of zoiets:

klik

Of dit:

klik

??

Uhm, ik hou m'n eigen buik wel :| Platter, sure, maar 't moet wel vrouwelijk blijven.

Muchacha 07-03-2008 11:10

http://img504.imageshack.us/img504/3538/buikko3.th.jpg
Zo wil ik het weer (y)

Yana 07-03-2008 14:40

Ja, zo willen we het allemaal wel..

Ik tenminste wel.

stout! 07-03-2008 14:54

Citaat:

Yana schreef: (Bericht 27165776)
Ja, zo willen we het allemaal wel..

Ik tenminste wel.

Ik niet, ik vind het mooi als een vrouwenbuik niet te gespierd is, het mag ook nog wel een beetje zacht zijn. Zolang het maar niet 'blubbert'.

duivelaartje 07-03-2008 17:45

Citaat:

Muchacha schreef: (Bericht 27164786)
[afbeelding]
Zo wil ik het weer (y)

Nee, niet mooi. Beetje gewoon een klein laagje 'vet'. Dat staat inderdaad vrouwelijk en ook wel schattig.

handschoen 08-03-2008 06:50

Tja, het ligt er gewoon ook wel aan hoe je gebouwd bent en hoe jouw lichaam in elkaar zit. Je kan bijvoorbeeld nog zo dun zijn, maar toch een buikje hebben. En verder verschillen de meningen er nogal over wat een 'buikje' is.

Freyja 08-03-2008 18:48

Eerder nog http://tightenstomachmuscles.weebly....15/8568762.jpg

of eh, http://www.quickdubai.com/ProductIma...kini-dress.jpg

Maar als je echt plat wilt...
http://evilbeetgossip.com/wp-content...ove-bikini.jpg

x-spekkie-x 09-03-2008 05:57

Die derde is eng, zo plat hoef ik niet :p
Plaatje een en twee zijn prima, maar zover ben ik nog niet eens ;) (mijn buik is echt het laatste waar ik afval)

Omgmewmewcat 09-03-2008 18:34

Ik zie bij mezelf de bovenste buikspieren... Maar die daar onder zijn nog bedolven onder het vet :P

kunamosity 11-03-2008 11:30

Citaat:

Omgmewmewcat schreef: (Bericht 27177892)
Ik zie bij mezelf de bovenste buikspieren... Maar die daar onder zijn nog bedolven onder het vet :P

Haha! Dat heb ik nou ook! :D :bloos:

Muchacha 12-03-2008 10:02

Ik ben sinds vorige week 3x per week aan het joggen en doe op de dagen dat ik niet loop, buikspieroefeningen op een matje. Verder ga ik proberen wat op mijn eten te letten (ik kom trouwens niet aan 2000 kcal per dag denk ik) maar eerst het joggen, niet te veel ineens vragen van mezelf :)

Armoed 12-03-2008 23:30

Citaat:

Ik zie bij mezelf de bovenste buikspieren... Maar die daar onder zijn nog bedolven onder het vet
Ik zie ze lekker alle 8.

Citaat:

(ik kom trouwens niet aan 2000 kcal per dag denk ik)
Dat is wel heel weinig =-\

stout! 13-03-2008 11:59

Als meisje ligt het erg aan je lengte/je postuur.
Ik denk niet dat ik (1.62) zonder inspanning 2000 kc per dag nodig zou hebben.

honnepon88 18-03-2008 12:50

hallo allemaal,

ik had het er elke keer over met mn vriend dat ik mn buikje weg wou hebben
en ik kwam hier en zag meteen deze topic.

ik heb idd ook het zelfde probleem,

dat buikje wilt niet weg. maar ik ben +- 1,70 en ik weeg 55kilo.
ben wel wat aangekomen want ik woog eerst 51.

maar wat ik ook doe dat buikje wilt niet weg, maar ik ben bang dat als ik (veel) ga trainen oid...ik dan weer teveel afval...

of dat er een jojoeffect bij komt en dat wil ik niet

wat te doen?

Freyja 18-03-2008 13:21

Citaat:

honnepon88 schreef: (Bericht 27231531)
hallo allemaal,

maar wat ik ook doe dat buikje wilt niet weg, maar ik ben bang dat als ik (veel) ga trainen oid...ik dan weer teveel afval...

wat te doen?

Met dat gewicht kun je echt onmogelijk een echt buikje hebben, het enige wat er kan zitten is het natuurlijke beetje vet, en zelfs dat weinig, want met dit gewicht en die lengte ben je gewoon vrij dun. Dus ik zou gewoon proberen iets vriendelijker in de spiegel te kijken ;)

honnepon88 18-03-2008 14:16

haha dat doe ik soms ook wel hoor, maar toch...heb liever zo n buikje als op de 1ste 2 plaatjes van morgan:)

vedetje 18-03-2008 19:32

Citaat:

honnepon88 schreef: (Bericht 27231531)
hallo allemaal,

wat te doen?

Is het niet gewoon je vel i.p.v. een buikje?

want ik heb dezelfde lengte en gewicht
afvallen moet je zeker niet doen! in de plaats daarvan kan je proberen wat spiermassa te winnen? Dan ga je je buikje waarschijnlijk wat strakker krijgen...

en die eerste plaatjes van Morgen lijken me gewoon een gespierde buik (niet zo overdreven dat je alles ziet, maar gewoon mooi strak)

x-spekkie-x 19-03-2008 05:44

Wat je misschien niet ziet, is dat plaatje 1 en 2 ook een buikje hebben. Als je vanaf de zijkant zou kijken, zou er alsnog een buikje te zien zijn. (Alleen misschien niet zo groot als je zelf hebt). Dat is gewoon normaal, dat is de bouw van een vrouw.
Plaatje 3 is vrijwel onhaalbaar. Sommige mensen zijn gewoon zo gebouwd, en sommigen hebben gewoon ondergewicht ;)

Ik zag het gisteren met sporten ook. 95% heeft een buikje, hoe klein dan ook. En echt maar 5% was echt zo plat als plaatje 3. Een daarvan was overall heel dun en de ander was gewoon zo gebouwd.

Daphne. 23-03-2008 17:28

2 tussendoortjes & zoveel mogelijk sporten. helpt bij mij in iedergeval.

honnepon88 07-04-2008 10:35

ik heb net mijn bmi getest en ik kom uit op 19...dat zal weg goed zijn dan denk ik of niet??
maar wat het ook is als je af wil vallen en zo je lichaam slanker te krijgen is bijvoorbeeld zoveel uur van te voren voordat je gaat slapen niet eten...maar ik werk in de horeca dus dat is voor mij soms niet anders...want je ritme is gewoon anders. En omdat het dan laat word voordat je thuis bent en dergelijke ga je toch meestal voor de snelle hap wat ik me zelf ook echt probeer af te leren. Ik denk dat daarom mijn buikje niet weg wilt gaan.

PV 07-04-2008 12:50

Citaat:

honnepon88 schreef: (Bericht 27341445)
ik heb net mijn bmi getest en ik kom uit op 19...dat zal weg goed zijn dan denk ik of niet??
maar wat het ook is als je af wil vallen en zo je lichaam slanker te krijgen is bijvoorbeeld zoveel uur van te voren voordat je gaat slapen niet eten...maar ik werk in de horeca dus dat is voor mij soms niet anders...want je ritme is gewoon anders. En omdat het dan laat word voordat je thuis bent en dergelijke ga je toch meestal voor de snelle hap wat ik me zelf ook echt probeer af te leren. Ik denk dat daarom mijn buikje niet weg wilt gaan.

met een bmi van 19 zit je eerder tegen ondergewicht aan hoor :| ik denk dat je jouw 'buikje' in je hoofd veel groter maakt dan het in werkelijkheid is.

MegaManX 07-04-2008 12:55

Dat vraagt om een foto!

Met een BMI van 19 ben je te licht.

Bouw eens wat spiermassa op!

honnepon88 07-04-2008 14:44

het stond anders wel in het groen 8-), anyhow ik weet geen eens of ik het goed gemeten heb...
normaal moet je toch alles in cm aangeven...heb alleen mn gewicht en lengte in moeten vullen...

honnepon88 07-04-2008 14:49

onee wacht het is 19.5 trouwens...en er staat bij: ook als je denkt om een paar kilo's afvallen een positief effect zal hebben op je vitaliteit, zelfvertrouwen en je gezondheid...
dan kan ... je ermee helpen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.