Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   Geur (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=167295)

Cryptic Winterstorm 24-07-2002 17:04

Ik zat eens na te denken.

Ik vind dat meisjes lekker ruiken, ze ruiken naar iets zoets, naar bloemetjes, aardbeien, whatever, hangt van het meisje af, zeg maar... Dat ruik ik dan pas als ik er dicht in de buurt kom. Zeg maar met mijn neus op hun huid. Ook van een afstandje neem ik dat al waar.

Maar waarom is dat?

Nog een voorbeeld. Vroeger, op de basisschool, toen ze nog gedeelde toiletten hadden, rook ik ook dat er voor mij een meisje was geweest.

Ik vind jongens bijv. "stinken", ze stinken naar zweet. Misschien vinden meisjes ook wel van elkaar dat ze stinken.

Ruiken meisjes nou iets soortgelijks aan jongens als ze dicht in de buurt zijn? Dus om een voorbeeld te noemen, als je op elkaar ligt.

Tjah ik vind dat gewoon ontzettend lekker ruiken... :)

Als je nou zo'n jongen waarneemt via je neus zeg maar, voel je dan wat kriebelen? Als ik dat zo ruik, aan een meisje, beginnen de hormonen toch wel een beetje op te springen. (En nee ik word dan niet zo geil als een beer, maar het is maar een voorbeeld).

Ik zou graag willen weten hoe dat nou met andere jongens/meisjes zit. :)

*Fallen_Tear* 24-07-2002 17:09

Ten eerste denk ik dan meisjes sowieso al veel meer bezig zijn met luchtjes en parfummetjes enzo> zelfs op jonge leeftijd.

en natuurlijk heeft ook iedere jongen z'n eigen geur, al is die dan misschien niet opvallend doordat veel geen luchtje opdoen ofzo.

Signy 24-07-2002 17:16

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:
Ik vind jongens bijv. "stinken", ze stinken naar zweet. Misschien vinden meisjes ook wel van elkaar dat ze stinken.

Ruiken meisjes nou iets soortgelijks aan jongens als ze dicht in de buurt zijn? Dus om een voorbeeld te noemen, als je op elkaar ligt.

Ik vind dat mijn vriendje erg lekker ruikt ... en ook al heeftie gewerkt ofsow ... die aangename geur blijft... :) :D
Maar mijn broer bv. ruikt ook 'lekker', beetje raar omdat zo te zeggen maar hij heeft geen vieze geur om zich heen hangen. Niet dat alle jongens gelijk lekker ruiken, ik ken ook zat die stinken. :p :eek:
Tsjah meisjes ruiken anders, maar hebben ook vaak parfum op die zoet ruikt.

Cryptic Winterstorm 24-07-2002 17:25

Ik zat meer te denken dat dat een soort instinct is. Net zoals 2 honden ook altijd als eerste aan elkaars kont ruiken, om die geur dan in zich op te nemen.

Maar jah, logisch natuurlijk dat "God" het zo heeft gemaakt dat een jongen een meisje lekker vind ruiken en een meisje een jongen, anders zou er natuurlijk totaal geen paring plaatsvinden, daarom is het ook zo lekker, anders had niemand het gedaan... :D

Desp 24-07-2002 17:34

Ik moet zeggen dat ik het niet zo heel bewust waarneem, die geur...

Maar als ik aan mijn vriend snuf (zo dicht tegen zijn huid), zonder dat hij iets op heeft gedaan ofzo, ruikt dat echt lekker... Heel mannelijk, heel robust zeg maar... Ik snuf ook wel eens aan mijn broertje en zusje, en ruik echt wel een verschil... Mijn broertje ruikt wat sterker, niet vies hoor, maar gewoon sterker. Mijn zusje ruikt heel... lieflijk zeg maar...

Cryptic Winterstorm 24-07-2002 17:36

Jongen -> Robuust
Meisje -> Lieftallig

Kan ik me wel in vinden. Ik denk dat geur toch een belangrijk onderdeel is in het paringsgedrag. (Net of we een stel beesten zijn :D)

Desp 24-07-2002 17:42

Citaat:

Cryptic Winterstorm schreef:

Ik denk dat geur toch een belangrijk onderdeel is in het paringsgedrag. (Net of we een stel beesten zijn :D)

Denk dat je daar zeker gelijk in hebt, op L&R staat ook een topic dat over geur gaat, misschien leuk om te lezen :)

Overigens gaan veel beesten af op de geur van urine van de ander... dat doen mensen gelukkig niet, maar goed...

jnieuwelaar 24-07-2002 18:52

hmm ja nu ik dit lees merk ik wel dat ze op vakantie is. Ik hou nogal van de geur van het tegen elkaar aan liggen in bed. :)

DarkCat 24-07-2002 18:53

Ik vind sommige jongens en sommige meisjes lekker ruiken.. tis dus niet zo dat dat verschil maakt bij mij.. maar sommige mensen hebben gewoon zo'n onaangename lichaamsgeur.. mijn vriend vind ik altijd lekker ruiken, tenzij er een bier of zweet geur zwaar overheerst.

Ik doe nooit aan parfummetjes.. ik ruik al lekker genoeg van mezelf.. ;) Bovendien vind ik parfum goor en onnatuurlijk.. als anderen in mijn buurt het op hebben krijg ik soms echt koppijn.
Maarja kheb nogal lang haar dus er hangt altijd wel een shampoo geur om me heen :D

Spyker 24-07-2002 20:11

Citaat:

*Fallen_Tear* schreef:
Ten eerste denk ik dan meisjes sowieso al veel meer bezig zijn met luchtjes en parfummetjes enzo> zelfs op jonge leeftijd.

en natuurlijk heeft ook iedere jongen z'n eigen geur, al is die dan misschien niet opvallend doordat veel geen luchtje opdoen ofzo.

het gaat hier toch over lichaamsgeur? Doe jij eau de toilette op je buik en armen?

muckymouse 24-07-2002 23:04

ik moet zeggen dat een van die vage axe deo spray's echt zo'n effect op me heeft.

ik rook me ex altijd al aankomen, mmm lekker luchtje

LM 24-07-2002 23:34

Vrouwen zijn er denk ik meer meej bezig.
En hebben een minder sterke geur als mannen.
En ze ruiken idd vaak lekker, ook zonder parfum.

Captain 25-07-2002 00:10

Er zijn wetenschappelijke studies geweest met betrekking tot geur en aantrekkingskracht. Zoals ook al in een ander topic werd vermeld, letten mensen onbewust toch op elkaars prettige lichaamsgeur. Als de lichaamsgeur van je partner je niet aanstaat is de relatie gedoemd te mislukken. Denk je maar eens in ;) !

Van meisjes als mijn vriendin, mijn beste vriendin en zelfs van mijn ma kan ik het ruiken als ze ergens geweest zijn! Het ruikt vertrouwd en rustgevend op één of andere manier.

In lichaamsgeur zitten ook genoeg hormoon-opwekkende stoffen. Zweet is niet voor niets zo sterk gegeurd. Want je kan mij veel vertellen, maar als het alleen water met zout was zou het niet zo ruiken ;) :rolleyes:

Lindansje 25-07-2002 22:54

mijn vriend ruikt altijd lekker, ook als hij hard heeft gewerkt en erg gezweet heeft (mmmmm een mengeling van zijn eigen geur, zweet en zaagsel *zwijmel*)

'I'he Prophet 26-07-2002 00:13

Citaat:

Lindansje schreef:
mijn vriend ruikt altijd lekker, ook als hij hard heeft gewerkt en erg gezweet heeft (mmmmm een mengeling van zijn eigen geur, zweet en zaagsel *zwijmel*)
Ik verwacht nog een andere reply van jou over geur en wel vrij snel.... :p

Uneksia 26-07-2002 13:38

ik veel heel erg op geuren eigenlijk. als iemand superlekker ruikt moet ik me soms echt bedwingen :D, maar meisjes vind ik wel anders ruiken dan jongens, niet noodzakelijk lekkerder over het algemeen.

Lindansje 26-07-2002 15:02

Citaat:

'I'he Prophet schreef:

Ik verwacht nog een andere reply van jou over geur en wel vrij snel.... :p

ssssssjt :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.