![]() |
Hongersnood in het aquarium?
Sinds vrijdag zijn mijn ouders weg en ik heb beloofd elke dag de vissen te voeren ( 8 redelijk kleine visjes en een algeneter ). Maar ik heb echt geen idee hoeveel ze moeten eten.. :bloos: Ik kan het ook niet echt vragen,
Weet iemand ongeveer hoeveel het hoort te zijn? |
Ik heb ook een aquarium, met wat meer visjes en 2 algeneters. Ik pak gewoon wat voer tussen duim en wijsvinger en dat geef ik ze.
Op mijn werk hebben we ook vissen, en de 'handleiding' om te voeren zegt: als je visjes het voer binnen 10 seconden op hebben voer je goed. Is dus gewoon een inschattingskwestie.. Teveel voer is ook niet erg, te weinig ook niet zo, mijn visjes moeten t soms 4 dagen zonder eten doen maar dat houden ze wel vol. |
Ohw gelukkig maar :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
teveel voer is dus echt wel schadelijk, die beesten kunnen zich doodvreten :(
|
Ja maar hoe snel gebeurd dat?
|
eh bij de goudvis van mijn nicht een halve dag toen mijn oom een heel dekseltje voer erin had gegooit.
|
Doe er een maanvis bij.
|
Citaat:
|
het is idd een aquarium met een pompje, plantjes, algeneter en warmte ding. Dus tropisch of subtropisch. Eigenlijk weet ik weinig van dat ding af behalve dat ik vooral de deksel er niet van af mocht laten want dan springt de kat er in :eeK:
|
Ze kunnen wel wat hebben hoor, beter te weinig dan teveel. Blijf er even een half uurtje bij; is het binnen die tijd allemaal op kun je er nog een heel klein beetje bij gooien, anders niet.
|
Citaat:
Citaat:
Ik vind het verschil nog al groot. Ik voer die vissen gewoon één keer per dag een beetje en ik zie wel :P |
Citaat:
Er mag gewoon niets blijven liggen, eten ze het niet allemaal op binnen korte tijd is het teveel geweest, daar komt het uiteindelijk op neer :) |
Maar vissen eten altijd alles op, je hebt een grotere kans dat je ze overvoert dan ondervoerd toch!?
In ieder geval: Mijn vader is er weer en de visjes leven nog |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06. |