![]() |
Naam gezocht voor studievereniging psychologie!
Momenteel ben ik betrokken bij het oprichten van een nieuwe studievereniging voor psychologiestudenten. In de huidige situatie hebben we een aantal verenigingen los van elkaar, maar het is de bedoeling dat we allemaal onder een naam gaan werken.
Psychologie gaat over het verklaren van gedrag van een individu. Je kunt bijvoorbeeld kijken naar de relatie tussen hersenen en gedrag, sociale beinvloeding, cultuur, persoonlijkheid, afwijkingen in gedrag enz. Ik ben op zoek naar een leuke naam die kort maar krachtig is, bij psychologie past, makkelijk te onthouden en geen afkorting is. Hebben jullie misschien leuke ideeen? :) |
Emotionele & Medische Onderwerpen Studentenorganisatie?
Dat dekt de lading van het vakgebied toch wel? |
Toch makkelijk, als je niet gehinderd wordt door je gebrek aan kennis.
|
Het voldoet ook zo goed aan de eisen die *Juliah* stelt. ;)
't is wel lastiger als het geen afkorting mag zijn (waarom eigenlijk niet, is daar een reden voor?), daarmee zijn vaak juist van die leuke dingen te maken. Misschien iets als Freud, Binet, Bandura, Piaget, Skinner, Pavlov of een andere bekende psycholoog? (Ik zou er dan wel één kiezen waar je wel mee geassocieerd wilt worden. ;)) Of Behave of Déjà vu of zo iets. |
Endorfine.
Althans, als de bedoeling is dat je vereniging 'hier is het leuk!' moet uitstralen. |
C10H12N2O dan. ;)
|
haha :D
Het liefst 1 woord dat de lading dekt, maar dat kan best tegenvallen. Een afkorting kan wel, maar dat is vaak saai en dan moet je dus eerst iets (leuks) hebben dat je kunt afkorten. ;) Endorfine is trouwens wel leuk. Ik ga iig verder denken over neurotransmitters en hormonen. :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28. |