![]() |
Afbeeldingen verkleinen
Weet iemand hoe ik een stuk of 100 foto's in één klap kan verkleinen van 1,5mb naar iets van 100-300kb ofzo?
Of met welk programmaatje dat makkelijk gaat? |
De afbeelding kleiner maken helpt altijd (dit kan met VSO Image Resizer), wil je dit niet dan kan het hoogstwaarschijnlijk niet zonder de kwaliteit aan te tasten.
|
Citaat:
En je vind hier een handleiding. (Deze oplossing kon je ook met de zoekfunctie vinden) Citaat:
|
Citaat:
Fijn programmaatje :) |
En mocht ooit iemand met een Mac langs komen met de zelfde vraag: probeer Graphic Converter. Die kan dit ook.
Sterker nog, het kan ook zonder extra software vanaf de commandline, omdat de nodige tools al in het OS zitten ingebouwd: Image Magick. Google maar eens op: "os x" image magick resize |
Image Magick en LibGD zijn er toch ook voor Windows? Anders zou je The GIMP niet kunnen gebruiken dacht ik?
|
Oh, natuurlijk is't er ook voor Windows... Maar m'n punt was dat't al standaard zit ingebouwd bij het OS. Een hele berg plaatjes resizen is zo een koud kunstje vanaf de command line. In't onderstaande ga ik uit van een gewenste breedte van 500 pixels.
Gaat't om 1 file: sips --resampleWidth 500 $FILENAAM Gaat't om alle plaatjes in een directory: sips --resampleWidth 500 ./* |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:58. |