![]() |
Gedicht: Sociale Wetenschap
Heb uit verveling (hoe kan t ook anders) een gedichtje geschreven over de sociale wetenschap. Als iemand er nog op- of aanmerkingen over heeft hoor ik het graag.
Nog een ding, als je er een wijziging in wil aanbrengen/suggereren, hou dan t rijmschema een beetje in de gaten. Sociale Wetenschap Harde hoofden zonder zorgen Denken aan de mens van morgen Zullen zeker bezig blijven Over de samenleving schrijven Wijze woorden geven gehoor Aan het volk dat reeds verloor Woeker, Wapens, Doodslag, Drugs Domineren de criminele crux Veel verdriet, jeugdig jagen Zoek liefde en antwoord op levensvragen Psychische pijn, frustrerend falen Opnieuw proberen, mopperen, malen Minderjarige moeders, taaie twisten Kijk de trotse terroristen Zotte zelfmoord, boze boodschap Werkveld voor de wetenschap |
goed gedicht, leuk vormgegeven.
Als ik een aantal suggesties zou mogen geven, zou ik het volgende voorstellen: 1. 'denken' vervangen door 'denkend' (zegt iets over 'harde hoofden') 2. de regel 'over de samenleving schrijven' grondig wijzigen of vervangen. Deze regel ligt niet lekker in het ritme, maar dat had je waarschijnlijk zelf al door. 3. 'zoek liefde en antwoord op levensvragen' vervangen door 'zoek antwoord op de levensvragen' |
Citaat:
2. Hmm, ja, het woorde "de" is wel beetje struikelblok daar maar heb nog niet echt een goed alternatief kunnen bedenken. 3. Wederom :D dan is er weer een stukje beginrijm weg die de structuur in stand houd (L+L bij Liefde en Levensvragen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:16. |