Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   stijfe pik? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1675385)

crazycat 06-03-2008 21:55

stijfe pik?

ik heb er steeds vaker last van, dan zit ik gewoon te lezen ofzo, helemaal nix opwindens, en dan krijg ik opeens een stijfe waar ik niet van af kom, en dan moet je het amar probere niet te laten zien :S weet iemand waarom dit gebeurden hoe je er vana f kan komen?

Trimm Trabb 06-03-2008 22:08

Euh, ik twijfel of ik normaal antwoord moet geven of gewoon heel hard moet lachen. Ik doe wel allebei:

1) Aan je spelling te zien ben je nog een jong menneke, in dat geval is 't heel normaal dat 't gebeurd. Een hele lading aan hormonen zorgt ervoor dat je in totaal on-opwindende situaties toch een behoorlijke boner kan krijgen.
Hoe je er vanaf komt? Eh, rukken wil wel eens helpen, schijnt. ;)
Of aan iets heel ranzigs denken of erop slaan.

2) OMGLOLZZZZ!!!!11!!!

crazycat 06-03-2008 22:10

dat werkt niet echt :P en in de eerste instancie heb je niet in de gate datie stijf is, en ik ben 15, word 16 in april :P kben gewoon heel erg moe daarom is mijn speling zo kut

crazycat 06-03-2008 22:17

rukke zui wel werke ja, amarja, doe jij dat maar ff lekker op school :P

Lisa 06-03-2008 22:54

Oh je speling.

Armoed 06-03-2008 23:09

Citaat:

kben gewoon heel erg moe daarom is mijn speling zo kut
Regel 4: niet kwalificeren.

Arenda 07-03-2008 16:36

Pubertijd heet dat geloof ik. :p

le_mug 07-03-2008 19:52

veel drop eten vriend, daalt je testosteronlevel van :D

max-grunn 08-03-2008 12:58

Strakke boxers aan doen doe ik ook :D bij mij is ie dan minder zichtbaar
Of gewoon gaan zitten op een stoel en dan voorover over je tafel hangen ( stijve onderdrukken) dan ziet ook niemand het doe ik zelf ook;)

Biertank 52 08-03-2008 13:28

Ik ben 20 en ook ik heb er 'last' van. :o Op totale random momenten kan dat gebeuren (hell, zelfs in gesprek met mijn oma). Wees blij dat ie nog stijf wordt, over 60 jaar denk je terug aan deze mooie tijd. :p

kunamosity 11-03-2008 11:33

Citaat:

Arenda schreef: (Bericht 27166462)
Pubertijd heet dat geloof ik. :p

:( puberteit

DDM 11-03-2008 23:51

Citaat:

kunamosity schreef: (Bericht 27188662)
:( puberteit

Je kan niet beoordelen of ze het fout heeft (het is immers niet verbaal en daarom is er ook geen klemtoon hoorbaar) ;) Pubertijd is correct Nederlands en derhalve niet fout. De tijd dat men puber is. Ook dit is van toepassing op T.S.

le_mug 12-03-2008 16:40

offtopic, stelletje taal-nazi's :D:D:D

mathfreak 12-03-2008 18:39

Citaat:

DDM schreef: (Bericht 27194319)
Je kan niet beoordelen of ze het fout heeft (het is immers niet verbaal en daarom is er ook geen klemtoon hoorbaar) ;) Pubertijd is correct Nederlands en derhalve niet fout. De tijd dat men puber is. Ook dit is van toepassing op T.S.

Leuk geprobeerd, maar hiervoor wordt de term adolescentie gebruikt. De term pubertijd wordt niet in mijn Standaard Woordenboek Nederlands vermeld, puberteit daarentegen wel.

DDM 12-03-2008 22:33

Citaat:

mathfreak schreef: (Bericht 27198871)
Leuk geprobeerd, maar hiervoor wordt de term adolescentie gebruikt. De term pubertijd wordt niet in mijn Standaard Woordenboek Nederlands vermeld, puberteit daarentegen wel.

Nieuw woordenboek kopen!

Of even op het internet kijken. Gelukkig heb ik een site kunnen vinden die wel up to date is:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/683

Daarnaast is het zo dat het woord puber en het woord tijd allebei los vermeld staan in het woordenboek. Samenvoegen kan een kleuter zelfs om, dan vervolgens daar een conclusie uit te trekken.

Trouwens het woord adolescentie wordt in het dagelijks leven gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 16 (ondanks dat het woordenboek anders zegt). Maar er is m.i. een grens wat betreft het ABN. Iemand die zegt: list en bedrog, ga je toch ook niet ter verantwoording roepen dat deze een tautologie uit!?

Armoed 12-03-2008 23:31

/killself

mathfreak 13-03-2008 17:40

Citaat:

DDM schreef: (Bericht 27201105)
Nieuw woordenboek kopen!

Of even op het internet kijken. Gelukkig heb ik een site kunnen vinden die wel up to date is:

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/683

Ik ben zeer tevreden met het woordenboek dat ik nu heb, dus als je geen bezwaar hebt houd ik mij liever aan dat woordenboek.

Citaat:

Daarnaast is het zo dat het woord puber en het woord tijd allebei los vermeld staan in het woordenboek. Samenvoegen kan een kleuter zelfs om dan vervolgens daar een conclusie uit te trekken.

Al goed. Desalniettemin houd ik het zelf toch maar op puberteit, als je tenminste geen bezwaar hebt.

Citaat:

trouwens het woord adolescentie wordt in het dagelijks leven gebruikt voor mensen die ouder zijn dan 16 (ondanks dat het woordenboek anders zegt). Maar er is m.i. een grens wat betreft het ABN. Iemand die zegt: list en bedrog, ga je toch ook niet ter verantwoording roepen dat deze een tautologie uit!?

Mijn Standaardwoordenboek Nederlands geeft voor het begrip adolescentie dezelfde leeftijdsgrens (16 t/m 20), dus dat komt met elkaar overeen. Overigens spreekt met tegenwoordig over Standaard Nederlands in plaats van ABN, en nee, je hoeft je er wat mij betreft geen zorgen over te maken dat ik iemand, die de uitdrukking list en bedrog gebruikt, ter verantwoording roep omdat er sprake is van een tautologie.

Hulk 13-03-2008 19:57

Maarja, het was wel duidelijk dat ze met 'pubertijd' de periode bedoelde dat er sprake is van geslachtsrijping en niet de periode dat degene in kwestie überhaupt puber te noemen is. Correcte schrijfwijze is dus 'puberteit'.

Encrypted 13-03-2008 23:06

Citaat:

crazycat schreef: (Bericht 27163157)
ik heb er steeds vaker last van, dan zit ik gewoon te lezen ofzo, helemaal nix opwindens, en dan krijg ik opeens een stijfe waar ik niet van af kom, en dan moet je het amar probere niet te laten zien :S weet iemand waarom dit gebeurden hoe je er vana f kan komen?

Is een goed teken man, hoe vaker en harder erecties hoe meer testosteron er door je bloed stroomt. Zie elke erectie als een teken dat je mannelijkheid naar behoren werkt. Doe niks om deze tegen te gaan maar geniet van elke keer dat je lichaam laat weten klaar te zijn voor het echte mannenwerk. Geloof me, over 30 jaar zal je met warme gevoelens terugdenken naar die duizenden erecties in je puberteit. (y)

Missy 14-03-2008 16:58

Dit is niet echt het topic om over spelling te gaan beginnen. ;)

max-grunn 15-03-2008 16:08

Ja jullie dwalen weg bij het onderwerp:o

Metal 15-03-2008 17:56

Ik schaar mij achter DDM!

http://www.fitstep.com/metabolic-sur...ms-crossed.jpg

Bloem 15-03-2008 19:18

Ik geloof het hier wel mee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.