![]() |
het onmogelijke spreekwoord
je noemt een spreekwoord die algemeen bekend is... maar door omstandigheden kan het spreekwoord niet. Of je noemt een spreekwoord dat helemaal niet bestaat, omdat het niet klopt, maar iemand het zei in de volle overtuiging dat het zo klopte.
oost west thuis best, maar wat als je geen thuis hebt? hoge bomen vangen veel wind, maar wat nou als er alleen struiken staan? De boom valt niet ver van de appel. Oh, maar nou draagt de aap een gouden ring! wees creatief!!! |
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het nergens, MAAR WAT ALS JE NOU GEEN KLOK HEBT.
Met de hoed in de hand kom je door het ganze land, MAAR WAT ALS JE NOU GEEN HOED HEBT. Hij laat zich de kaas van het brood eten, MAAR WAT ALS ER NOU GEEN BROOD IS. De appel valt niet ver van de boom, MAAR WAT ALS ER NOU GEEN BOOM IS. Wat een lol. |
Het slotje om het topic binden
|
Citaat:
|
Wie het laatst lacht, lacht het best. MAAR WAT ALS ER NU NIETS TE LACHEN VALT?
:confused: |
Als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel. MAAR WAT NOU ALS ER GEEN MUIZEN ZIJN!?
|
De flame valt nooit ver van de kuttopic.
MAAR WAT ALS ER NU GEEN KUTTOPIC IS! (Missy, Cherry Springs naamzoek) |
Citaat:
|
Het mooie van kuttopics is dat ik ze niet hoef te sluiten aangezien ze niet zouden moeten lopen als niemand erin wil posten. En dan zakken ze gewoon af naar beneden.
Ik verzoek jullie allen te stoppen met flamen en te stoppen met posten, tenzij ze wél wat leuks hebt te vertellen dat ook nog eens ontopic is. Als dat niet kan, doe ik hem alsnog dicht. |
hehehe ik vond dit een leuk topic voordat ik het aanklikte, want ik dacht dat het over van die versprekingen ging. Van die foute spreekwoorden. Maar helaas!
Of kan de beginpost niet worden aangepast? |
Citaat:
|
Beter een user in de hand, dan een boom in de wind.
|
Citaat:
|
Ja, wie zei dat ook alweer? :D
|
Als ik het me goed herinner was het Raymond van Barnevelt.
|
Het onderste uit de kast halen.
|
Citaat:
een vriendin van mij zei altijd: "even door de zure appel heenkijken" |
'Pak je borst maar vast!' ipv 'Maak je borst maar nat!'
|
Oh en deze las ik een keer ergens: 'Iemand doodmaken met een blije mus.'
:D:o |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Beste josduiven
Als je eens zoekt, weet je dat daar voor het laatst gepost is op 05-09-2007. Dat is best lang geleden. Voor de rest was je topic toch gedoemd te falen. Met vriendelijke lieve groetjes anoniempje |
een vriendin van mij zei idd een keer: "toen werd ik dus doodgemaakt met een blije mus" :)
|
zoals het katje thuis tikt, tikt het nergens
|
ik kijk de kat wel in de boom
die hoorde ik vandaag |
haha topic :)
|
Als je in de put gedronken hebt, gooit men er een kalf in.
hihi. |
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.
|
Als de kut van huis is, dansen de tieten op tafel.
|
Een dood geverfde winnaar...
|
Het mes snijdt 2 vliegen in 1 klap.
|
De lepel lepelt aan twee kanten.
|
De put dempen voordat het kalf gedronken heeft
|
Beter een verdronken kalf in de hand dan tien in de moordkuil.
|
Een gegeven koe valt niet ver van de voor een ander gegraven moordkuil.
|
ik hoorde vandaag een domme en ik wilde het hier posten maar ik ben het vergeten (komt er morgen wel op)
|
Als het bier is in de man, dan bestellen we nog een kan.
Ofzoiets -O- |
een gewaarschuwde undercover telt voor nul
|
Met stip op tijd zijn.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |