Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   In de ogen kijken kan iemand verliefd maken? Wat vinden jullie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1675877)

Dice94 09-03-2008 00:59

In de ogen kijken kan iemand verliefd maken? Wat vinden jullie?

Denken jullie als je iemand recht in de ogen kijkt, mensen op je verlieft kunnen worden?

Ik zelf zou het eigenlijk niet weten, ik kijk als ik naar iemand luister soms wel mensen diep in de ogen aan, maar ik heb nooit geweten of iemand door dit ook sneller op mij is gevallen of niet.

Tiño 09-03-2008 09:25

nee onzin.
hooguit irritant als je iemand te pas en te onpas diep in de ogen gaat staren.

Mephisto 09-03-2008 10:20

Citaat:

Dice94 schreef: (Bericht 27174329)
Denken jullie als je iemand recht in de ogen kijkt, mensen op je verlieft kunnen worden?

Ik zelf zou het eigenlijk niet weten, ik kijk als ik naar iemand luister soms wel mensen diep in de ogen aan, maar ik heb nooit geweten of iemand door dit ook sneller op mij is gevallen of niet.

verliefd.

Nee, een leuke blik in iemands richting werpen is meer om te laten zien dat je interesse hebt, de rest hangt af van andere factoren.

Little Red 09-03-2008 11:14

Haha, dan zullen er veel meer stelletjes rond moeten lopen. Zinloos aanstaren zal eerder op de irritatie werken denk ik, zoals bovenstaande zegt.

Ik vind het zelfs vervelend als mijn partner mij nog te lang probeert aan te kijken.

Olaf90 09-03-2008 13:29

Ik denk dat ik me eerder ongemakkelijk ga voelen als iemand me lang recht in de ogen kijkt.

stout! 09-03-2008 14:12

ja, mensen worden inderdaad magisch verliefd op je als je ze maar diep genoeg in de ogen kijkt. (y)

Nala 09-03-2008 14:18

Het leggen van contact begint over het algemeen wel met oogcontact, maar daar is verder dan ook alles mee gezegd.

Mobius 09-03-2008 14:23

Citaat:

stout! schreef: (Bericht 27176003)
ja, mensen worden inderdaad magisch verliefd op je als je ze maar diep genoeg in de ogen kijkt. (y)

:D

*blue angel* 09-03-2008 17:17

de eerste keer dat mijn vriend en ik elkaar zàgen was er nog niet echt iets aan de hand, maar de eerste keer dat we elkaar écht in de ogen keken (toen hij op de lift stond te wachten om koffie te halen) was het wel raak. ik was helemaal ondersteboven van hem, en hij vertelde mij achteraf dat hij in het koffielokaaltje eventjes moest gaan zitten om te bekomen.
kan raar klinken, en gezien de bovenstaande reacties denk ik niet dat jullie er geloof aan zullen hechten, maar, dat doet er niet toe.

overigens is er een verschil tussen "na die ene blik weten dat je verliefd bent" en "verliefd worden omdat iemand je diep in je ogen kijkt" - dat tweede is voor mij ook klinkklare onzin hoor. als je niet verliefd bent ga je het ook niet worden omdat hij/zij even diep in je ogen kijkt.

Freyja 09-03-2008 20:00

Citaat:

*blue angel* schreef: (Bericht 27177376)
de eerste keer dat mijn vriend en ik elkaar zàgen was er nog niet echt iets aan de hand, maar de eerste keer dat we elkaar écht in de ogen keken (toen hij op de lift stond te wachten om koffie te halen) was het wel raak. ik was helemaal ondersteboven van hem, en hij vertelde mij achteraf dat hij in het koffielokaaltje eventjes moest gaan zitten om te bekomen.
kan raar klinken, en gezien de bovenstaande reacties denk ik niet dat jullie er geloof aan zullen hechten, maar, dat doet er niet toe.

overigens is er een verschil tussen "na die ene blik weten dat je verliefd bent" en "verliefd worden omdat iemand je diep in je ogen kijkt" - dat tweede is voor mij ook klinkklare onzin hoor. als je niet verliefd bent ga je het ook niet worden omdat hij/zij even diep in je ogen kijkt.

Ik ben niet zo van het liefde op eerste gezicht, maar de Duitser vond mij wel direct heel interessant (ik had 'm nog niet zo gezien die avond :o) en ik moet zeggen dat er wel instant passie was bij ons, dat heb ik nog nooit zo meegemaakt, dat iemand me zó snel zoveel doet.

Dice94 09-03-2008 20:07

Ik kijk soms wel naar iemand, maar dat is nooit langer dan zo'n 2 seconde, even een snelle blik.

I C U 11-03-2008 11:41

Oogcontact zorgt wel voor aandacht, maar kan ook vreselijk irritant zijn. En nee, iemand aanstaren is gewoon niet sexy. Subtiel oogcontact dan weer wel en een liefdevolle blik kan ook, maar... Nee, je wordt er niet verliefd door.

Daboman 11-03-2008 17:19

Citaat:

*blue angel* schreef: (Bericht 27177376)

QFT. Hier ben ik het dus mee eens.

Dice94 11-03-2008 18:52

Maar als je allebei iets voelt voor elkaar, en opeens kom er zo'n snelle blik, volgens mij voel je dat wel, gewoon een blik van 1 a 2 seconde, en als je dan lacht, volgens mij reageert iemand anders daar wel op als als diegene de ander al leuk vond

Get Psycho 12-03-2008 08:47

dan noemt men in t algemeen nou oogcontact:)

Bartezz 12-03-2008 09:01

Citaat:

stout! schreef: (Bericht 27176003)

daarom heb ik op zn lenny kravitz's altijd een zonnebril op als ik ga stappen

Barabas 12-03-2008 18:35

Ook zo'n mooie grote, zoals hij laatst bij Paul de Leeuw had:D?

anoniemie 22-03-2008 10:53

ik iig NIET
op sgol zit een jonge, namelijk altijd diep in mijn ogen te kijke
mr ik heb daardoor eigluk alleen mr een hekel aan hem:)

Metal 22-03-2008 15:32

Citaat:

anoniemie schreef: (Bericht 27253965)
sgol

*O*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.