![]() |
Zonder Weg te Lopen
ZONDER WEG TE LOPEN
De barst vraagt om een sigaret De laatste waait naar het vuur Versnipperd vallen woorden Vertrappend is mijn kijkend oog En trots kwel ik de laatste rots En trots sla ik de deur weer toe Tot op de reünie van het leven keek ik voor het laatst naar jou Groetjes, Dreampoet ps: het is niet uit mijn leven gegrepen, maar wel het gevoel van eenzaamheid. Ik merk dat het steeds meer terugkeert in mijn schrijfseltjes. Sorry als dat zielig zou klinken, ik heb het niet altijd onder controle: dat schrijven http://forum.scholieren.com/smile.gif |
wow. puntgaaf, vlijmscherp en ijzersterk. het loopt als een trein en de poëtische taal drukt toch heel duidelijk de boodschap uit. Tulips.
groetjes, een bewonderaar |
En trots kwel ik de laatste rots
En trots sla ik de deur weer toe sjit klinkt wel neig herkenbaar |
Dankje voor die leuke en mooie reacties...
tip: De 'ik' uit dit gedicht zal dus nooit meer de andere zien op aarde, want de reünie van het leven is de hemel. Als die tenminste bestaat, de onzekerheid blijft dus. Ik ga eens een tekst schrijven rond dit gedicht, want er zitten vele dingen in die ik wel eens wil beschrijven, voor mezelf en wie weet? Misschien plaats ik het hier wel eens. Denk het wel... Groetjes, Dreampoet |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12. |