![]() |
exacte vakken vs economie
Hello!
Ik doe nu 5havo met het profiel N&G+economie1. Ik ben goed in talen en economie en ik ben wat minder goed in de exacte vakken. Ik ben vorig jaar gezakt op wi, na en sk, maar dat kwam omdat ik te makkelijk over school dacht. Nu ik het jaar over doe gaat het stukken beter, ik maak mijn huiswerk, vraag dingen zodra ik ze niet snap en sta nu overal voldoende voor. Nu zit ik te twijfelen; moet ik een economische vervolgopleiding kiezen omdat ik daar goed in ben, of een medische opleiding met wat exacte vakken waar ik wat minder goed in ben maar wel die kant op wil??? Heeft 1 van jullie moeite met exacte vakken maar toch zo'n opleiding gekozen? En hoe is je dat afgegaan? Ik zou graag wat advies willen....:bloos: |
Voor zover ik weet zul je niet veel met exacte vakken te maken krijgen bij medische opleidingen, zeker niet op hbo-niveau.
|
Economie kan je ook aardig exact maken dmv econometrie. Iig, ga iets studeren waar toekomst in zit en dat je leuk vindt.
|
het probleem is dat ik heel erg twijfel en ik wil graag een medische opleiding doen zodat ik een goede basis heb, want als ik later kinderen heb dan wil ik graag cursussen volgen zodat ik een alternatieve geneeswijzen praktijk kan beginnen:)
HBO verpleegkunde leek me nix...het enige wat me een beetje aansprak was medisch beeldvormende en radiotherapeutische technieken....maarjah das wel technisch...met exacte vakken |
Je zou ook beide opleidingen kunnen doen, of een ervan in deeltijd.
|
Citaat:
(tis al laat;)) |
Citaat:
|
hmm als ik dat intyp bij google krijg ik zorgmanagement dr uit....dat spreekt me niet echt aan...
volgens mij moet ik maar eens bij mn decanen gaan buurten....:p |
Ik bedoel twee compleet verschillende opleidingen, je lijkt me er wel slim genoeg voor.
|
Citaat:
|
Ik zou eens wat voorlichtingsdagen bezoeken als je twijfelt tussen zulke verschillende typen opleidingen, of heb je dat al gedaan? En ik zou niet zo snel iets doen wat me helemaal niet zou liggen, tenzij je er écht heel graag iets mee wil, dan ben je er vast wel gemotiveerd genoeg voor.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47. |