![]() |
Drux bijnamen
Wat voor bijnamen geven jullie je middeltjes?
Mijn koosnaampjes: Joint: Snaak, pinto, pretsigaret, vaagstaaf Wiet: Gras, Smookjes, Snaakjes MDMA: eMmetjes, tripgrind XTC: Kusjes, snoepjes, slikjes Speed: Snelheid |
Coke: sos
Pep: snel De raarste naam die ik ooit voor GHB heb gehoord is ABC. En verder idd XTC/ MDMA: snoepjes |
maar hoezo MDMA snoepjes? het lijkt er nie op xD meer op kattebakgrind ofzo o_O
vandaar; tripgrind ;) |
Offtopic: De spelling lessen op de basisschool zijn ook niet meer wat ze geweest zijn :(
Verder doe ik niet aan bijnamen omdat die alleen maar voor onduidelijkheden zorgen. ;) |
Snoepjes, postzegels, poedersuiker, hollandse groente, halfje wit, halfje bruin, champignons
lekker in de supermarkt (y) |
Citaat:
|
"Educatieve content", "Kerndoelen", "Prettabletjes"
ik verwijs eenieder door naar elders want met huidige topictitel en -niveau geef ik dit topic geen kans |
smeermiddelen voor de neus :)
|
Citaat:
|
Ja kraak het ff af.. fijn om zon professionele mod in de buurt te hebben! :rolleyes:
|
Citaat:
Topics waarin druks/drux/druxxx etc voorkomen in de topictitel, halen meestal de dag erop niet ;) LSD=Lucy of Alice trouwens. |
Citaat:
|
Jammer dat ik het netjes via PM doe, jij vervolgens via PM zeikt dat ik je topic verneuk en vervolgens zelf erover doorgaat in je eigen topic :D
@ Dead, niks q'en, ik ft immers niet ;) ik bedoelde puur en alenig wat jij en Wammes zo duidelijk in die twee posts hierboven mij uiteenzetten. Ik ben nu eenmaal niet zo tactvol als jullie opgeteld. |
Wel, want je deed het via PM :o
|
Citaat:
Als je nog vragen/ opmerkingen hebt, kun je me beter even pm'en. Dit ter voorkoming van verdere vervuiling van het topic. |
Alleen Henk, mijn favoriete joint, maar die heb ik dan ook al een jaar of drie.
|
Euh, 'drux'? Sorry hoor maar dat is echt een te debiele spelling om serieus op te reageren.
|
Maar toch reageren he! Wees dan ook principieel en blijf weg uit het topic.
|
Wiet: Prei
XTC: Illers Coke: sos |
Illers :confused:
|
Pfff....iller dan je ouders.
|
Gvdwtfomg :eek: Whaha (y), dat was het eerste dat ik wilde posten, maar ik denk dat gaat niemand snappen :D
|
Een joint is een duube.
|
Citaat:
|
ware het niet dat?
|
De Engelse naam Joe voor joint.
|
Splifffff
|
DrukQs
|
Barry White, Snelheid, Em en Units zijn een paar die ik in m'n omgeving hoor.
|
Citaat:
|
post uit kabouterstad:)
|
ik noem alles gewoon zoals het genoemd hoort te worden :)
|
bonkie
|
straat, veilig
|
XTC : drillie , snekkie, knaller
MDMA : M Cocaine : sos , poedersuiker Joint : stick, pintu , jonko speed : snel |
Is het heel stigmatiserend als ik roep dat naarmate de leeftijd daalt het straattaal niveau stijgt? (en met niveau bedoel ik uiteraard de frequentie, niet de kwaliteit van de straattaal)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
toetje ^^
|
Haha, ik heb gister al een nuance zitten bedenken maar viel in slaap voor ik m kon posten :D
Het viel me op dat het niet zozeer specifiek straattaal of leetspeak/breezer betreft, maar dat men zich bij het dalen van de leeftijd minder aan taalkundige conventies schijnt te houden. Ook denk ik dat de invloed van subculturen en de manier waarop die zich manifesteren bij ontwikkelende breinen niet te verwaarlozen is. Aldus, straattaal is niet de bestgekozen term en het verschijnsel is waarschijnlijk vooral aan correlatie toe te schrijven. ;) |
straattaal opzich heb ik niet zoveel problemen mee, het is eerder dat de jeugd het verschil niet ziet tussen een stuk papier en de straat.
|
Hou het straat, neger
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Even wat ontopic geneuzel, een sjonnert als synoniem voor joint vond ik zeer hip.
|
Citaat:
|
ik wel!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |