![]() |
Problemen met nieuwe games.
Ik heb vorige week een aantal games besteld en van de 5 games, heb ik er nu 4 binn. Van die 4 games, dien het er 3 niet. :(
Archlord -> alles gaat prima tot ik ingelogd ben... Dan word het allemaal heel traag en binnen een halve minuut slaat alles vast. De enige optie die ik dan heb, is de computer opnieuw opstarten ( ctrl+alt+ del werkt ook niet). Dungeon LORDS -> Installatie gaat prima, maar als ik het spel wil opstarten, komt er in een flits een zwart schermpje en dan gebeurt er niks meer.. ik kan hem zovaak opstarten als ik wil, maar er gebeurt helemaal niks! Lord of the rings - Return of the King -> Installatie gaat ook prima! maar als ik hem wil opstarten zegt hij dat ik mijn videokaart moet updaten. Weet iemand ook hoe ik dat moet doen? Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen ;) |
De belangrijkste vraag is of je wellicht je specs van je pc kunt posten.
Als je niet weet waar dat te vinden: Druk op 'start Klik op 'uitvoeren...' Typ in: dxdiag en druk op enter. Dan moet je even posten wat er achter processor en geheugen stata op het 1e tabblad. Dan op het tabblad 'beeldscherm' klikken en posten wat er bij de naam van het apparaat staat. Alle dingen die je post wijzen er op dat je pc wellicht niet goed genoeg is (vooral die upgrade die LotR vraagt). |
Tenzij het natuurlijk een simpel probleem van verouderde grafische drivers is.
|
|
Heb je Vista geinstalleerd? Zo ja, zet dan de compatibiliteits modus aan door met de rechterknop op de executable te klikken en te kiezen voor Windows XP SP2.
|
Nee, ik heb Windows XP.
|
Heb je de laatste videodrivers geinstalleerd? Heb je Ati of Nvidia?
|
De laatste versie heb ik blijkbaar niet geinstalleerd.. maar ik weet ook niet hoe dat moet.
En of ik ati of nvidia heb.. Dat weet ik niet. Hoe kun je dat zien? Ik weet er niet zo veel van :o |
Weer even bij DXDIAG kijken en dan het tabblad beeldscherm nemen. Daar moet je even naar de naam en de fabrikant kijken.
Heb je ook de laatste versie van directx geinstalleerd? (En dan niet dx 10) |
Daar staat:
Naam: VIA/S3G UniChrome Pro IGP Fabrikant: VIA/S3G |
Advies: Koop een video kaart. Je hebt nu een onboard chip en die is leuk voor internet of word maar niet voor games ;)
|
Heb je ook suggesties voor wat voor een ik moet kopen? Wat ook betaalbaar is :)
Ik heb namelijk niet zo veel te besteden :P |
Ik heb zelf wel goeie ervaringen met een Ati X1650, daar heb ik alles wel mee op kunnen starten.
Rad. X1650, 512MB, DDR2, PCI-e, D-Sub, DVI, TV € 36,38 http://tweakers.net/pricewatch/16727...ire-x1650.html Zelf heb ik trouwens: XFX GeForce 8800 GTX Extreme, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 En dat werkt nog een heel stuk beter maar als je niet veel te besteden hebt is zo'n X1650 prima. |
Oke, bedankt! Ik zal hem binnenkort kopen en dan maar hopen dat mn spellen het nu wel doen ;)
Zou je dit topic nog niet kunnen verweideren? Voor het geval de games het dan nog niet doen.. |
Citaat:
Tof kaartje die goed werkt (y) AGP though, ik weet niet welk type de TS nodig heeft, is ook een belangrijk puntje. Kijkend naar de processor zit het namelijk zo'n beetje op het randje van de switch denk ik. |
Doe als ik, koop een quadcore.
|
Een nieuwe pc terwijl een nieuwe videokaart ruim voldoet is wel erg overbodig :P
|
Waarom? Koop er een mooie Antec 900 kast bij!
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16. |