![]() |
Engels
Hai!
Kan iemand mij zoveel mogelijk tips geven om engels te oefenen? Ik vrees echt voor luistertoetsen, en ik heb altijd extreem lage cijfers hiervoor. ALLE tips zijn welkom! Lisa |
Voor luistertoetsen is het heel gemakkelijk: vooral heel erg veel Engelse films/tv kijken (liefst met Engelse ondertiteling; op de meeste dvd's is dat een optie, en als je BBC kijkt kun je via teletekst 888 de ondertiteling voor doven krijgen). Als je tv een keer niet aan staat, Engelse muziek. Engelstalige radio. Gewoon jezelf zo veel mogelijk onderdompelen in de taal. Lees het ook. Ga met andere mensen gesprekken voeren in het Engels, gewoon om te oefenen. Etc.
|
/me is with her...
Zoveel mogelijk Engels luisteren. Klaar :) Britse TV is ook leuk hoor. En anders is er altijd nog E-International, als je liever roddels in het engels hebt. |
My advice would be to try to watch different types of english tv.
Dus kijk niet alleen naar een zender of zo, probeer sport te bekijken, daarna wat nieuws (of roddels) daarna een paar series etc. De verschillende stemmen en klanken helpen om een betere greep van de engelse taal te krijgen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35. |