![]() |
Textures - Silhouettes
mp3tje
http://www.listenable.net/v2/_img/al...textsilbig.jpg "Silhouettes" track listing: 01. Old Days Born Anew 02. The Sun's Architect 03. Awake 04. Laments of an Icarus 05. One Eye for a Thousand 06. State of Disobedience 07. Storm Warning 08. Messengers 09. To Erase a Lifetime |
De vorige plaat vond ik maar een slap aftreksel van Meshuggah, maar hier hoor ik toch wel enige vooruitgang in.
|
Citaat:
|
Inderdaad, naar mijn idee is meshuggah een stuk minder melodisch bezig en hodut zich vooral bezig met ritmiek. Het nieuwe mp3'tje doet het verder hier erg goed. Goede songstructuur iets minder gefreak naar mijn idee, maar daar oordeel ik wel over nadat het album uit is. Toch wel 1 van dé nederlandse metalbands.
En damn, waarom heb ik op een bepaald stuk het idee dat ik naar devin townsend aan het luisteren ben, haha |
Citaat:
|
voor de stouterds; torrent is te vinden.
|
Ik had het gezien ja, en hij is erg gaaf.
|
strakke plaat, maar ik blijf nog steeds vinden dat Textures een produkt blijft van z'n invloeden. Meshuggah, Devin Townsend en nu ook nog eens Soilwork.
|
Vind hem wel lekker klinken, zal bovengenoemde namen dan ook maar eens beluisteren.
|
Citaat:
|
Klinkt lekker, iets meer recht toe recht aan (y)
|
Ze spelen zaterdag a.s. in de Melkweg met Arch Enemy. Dus dan geef ik ze wel een kans.
|
een kans nog wel.
|
Citaat:
|
Daar reken maar wel op.
|
Ik vind de nummers van Textures meer op composities lijken. Meer rust, uitgebreider en veel cleaner dan Meshuggah. Ik zou ze alleen maar vergelijken op basis van genre. Soilwork is gewoon bagger... (ik vond het voorprogramma, The Forsaken (SWE), leuker).
Dat Textures echter Arch Enemy kan wegspelen, betwijfel ik ten zeerste. Arch Enemy draait veel langer op hoog niveau mee en vernieuwt zich meer dan Textures. |
vernieuwt? Sinds wages of sin is er bar weinig veranderd; op de productie en een enkele riff na.
|
Sowieso kun je de mening van iemand die soilwork afdoet als "gewoon bagger" niet heel serieus nemen.
|
Citaat:
|
Wat is er dan zo heilig aan die bands dat ik die mening niet mag verkondigen? En die lul van Arch Enemy op de drums klinkt in I am legend/Out for blood heel erg goed!
|
Arch Enemy vernieuwt zich gewoon niet meer dan Textures, klaar.
|
zelfs slayer is creatiever!
|
ik trek deze plaat best goed in verhouding tot de vorige (y) niet dat de vorige kut was ofzo, maargoed.
|
Citaat:
|
nou, soilwork heeft goeie platen gemaakt. Maar ze hebben ook een paar boutplaten gemaakt!. De gloriedagen van chainheart machine komen niet meer terug vrees ik..
Maar textures is goed bezig! ik moest huilen dat ik die plaat hoorde! En ik ben stout, dus ik heb hem getorrenteerd :D. Jongens, dit is geen slap aftreksel van iets! Natuurlijk zijn er elementen bij andere bands terug te vinden.. zo gaat dat met muziek. Maar deze plaat is meesterlijk! Ik had even mn hart vastgehouden want ik vond de vorige cd van textures niet zo geweldig.. maar dit maakt alles weer goed!. |
Vanavond in Simplon met Escadron en Greyline. Wie is er bij?
|
Greyline speelt niet, en ik ben er niet bij.
|
ik ben erbij (y)
|
was gaaf, erg goed te doen (y) goed geluid, en heel strak.
|
Soilwork is toch een zak an joh.
|
ik was er en heb spijtig genoeg de eerste twee bands gemist, textures deed me niks
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52. |