![]() |
Pijn op de borst
Vandaag voelde ik een soort "pijn op de borst". Niet als in de zin van een hartinfarct (tenminste dat denk ik), maar hij zat er wel (links van het midden ook nog eens), en hij hield best lang aan, maar was niet echt intens. Waar kan dit op duiden?
(Niet dat ik een hypochonder ben ofzo, maar ik vraag me gewoon af wat het is/was.) |
zat de pijn vast aan de ademhaling? dus bv alleen met inademen? wat voor soort pijn? stekend? zeurend? Wat was je aan het doen toen je die pijn kreeg?
het kan zoveel zijn, een spiertje, pees, zenuw. Paniekaanval, hyperventilatie enz enz... |
Het belangrijkste is of de pijn drukkend is (of er een olifant op je borst staat) en of er hart -en vaatziekten in de familie voorkomen (op jonge leeftijd). Beide "nee" maakt de kans dat deze pijn uitgaat van het hart klein. De a priori kans op jouw leeftijd is sowieso natuurlijk klein. Maar zoals Gothic zegt: het kan zoveel zijn wat pijn op de borst kan geven.
|
Het was geen olifant, en zover ik weet komen er geen hart- en vaatziektes in de familie voor. Ik denk wel dat het als stekend kan worden omschreven, maar ik had geen last van mn ademhaling, en ik stond te staan in de bus toen ik me echt realiseerde dat ik die pijn had. Het was alleen die pijn.
|
Ik heb er ook af en toe last van. Volgens mijn dokter is het normaal bij jongens "in de groei", tot pakweg vijfentwintig.
|
En daarnaast: gebeurde het in rust of bij inspanning.
|
Citaat:
|
ik heb het ook weleens. Soms lijkt het alsof mijn hart zeer doet en soms lijkt het alsof het mijn longen zijn, maar ik leef nog steeds dus ik maak me niet druk en neem aan dat iedereen dit weleens heeft. Toch?
|
Over meisjes sprak hij niet, maar het zal min of meer onder de categorie "groeipijn" vallen, zeker. In ieder geval is het niets om je zorgen over te maken, en niets belet je om voor de zekerheid - en een streepje gemoedsrust - je eigen dokter aan te spreken.
|
Ik heb die pijn ook vaker gehad, op dezelfde plaats, en de dokter heeft ernaar gekeken.
Bij mij bleek dat er boven het hart (niet boven het echte hart, maar gewoon net onder je huid zeg maar), wat dingetjes vast zaten doordat ik stress had gehad de laatste tijd waardoor ik een gespannen houding had aangenomen. Daardoor was er wat bekneld. Als ik echt stress heb, voel ik het soms nog. Pas als je rechts of in het midden pijn voelt, heeft het misschien iets met je hart te maken :). |
Bij mij voelt het trouwens ook soort van stekend..
|
OMG Martino Ik wil niet dat je dood gaat!!! :'(
*sorry* Ik denk dat het iets is waar iedereen wel eens last van heeft en dat het niets ernstigs is, maar je als je vaker last hebt kun je best naar jw dokter gaan! |
Citaat:
|
Ze lijdt aan situs inversus! ;)
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het ook, maar dan in de vorm van een bobbel.
Nu zijn daar foto's van gemaakt, en die gaan naar Leiden (ik woon in Alkmaar). De dokter sluit kanker niet uit. Hoorde ik vandaag, dus mijn dag kon niet meer stuk! *O* |
Oei, sterkte Magican. Wanneer hoor je de uitslag?
|
Begin juni. Of niet, het zou wel eens heeeeeeeel lang kunnen duren omdat ik een speciaal geval ben met een zeldzame borstziekte.
Je verzint het niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:51. |