Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   Ik stop met fb-en (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1678304)

Porcelain 18-03-2008 16:04

Ik stop met fb-en

Dag Liebe DoPerwtjes.

In kleermakerszit zet ik me neer op
weer die stoel die al zo vaak bezeten is,
zoals toen ik probeerde om
Pied de Poule te visualiseren slash
de schrijver van een slecht gedicht geduldig
het geheim van binnenrijm te leren slash
subtiel te assoneren in de titel van een topic
dat de ziel van DoP-hoe-het-ooit-was beslist
terug zou laten keren.

Thuiskomen was spannender en
leefde meer wanneer ik zinnen
die al dagen dreunden in mijn kop
weer in het geel zag staan
en na een wedstrijd-deadline liet ik nachten
de computer aan om met wat
mede-DoPpers op de chat te razen
op de achteloze forumbazen en ze digitaal te slaan
omdat de poll op zich liet wachten.

Het verdient een prachtig lofgedicht
vooral omdat ik mijn gezicht al maanden
niet genoeg laat zien. Maar na wat uren
van getob ben ik niet verder dan een simpel
oppervlakkig rijmpje -
En ziedaar een reden dat ik sDoP.

---------------------

Dit behoeft geen commentaar hoor, maak hier liever een herinneringen-ophaal-topic van, de goeie ouwe geschiedenis van DoP kun je niet genoeg herkauwen. Ts begint:
- Sinterkerst met DoP
Ja, waarom was dat eigenlijk zo leuk? Ik weet vooral nog dat ik de slappe lach had aan tafel (heus niet door de wijn), dat Sketch en ik pannekoeken gingen bakken, dat CSN en ik een gezamelijke kinderen voor kinderen-liefde ontdekten, dat ik Halogeen zo'n schatje vond en dat ik bang was dat DoDs buikgriep vervelende gevolgen voor de atmosfeer van ons toilet zou hebben, maar dat viel mee.
- De 100.000e post en vooral bijbehorende strip
Toen voelde ik me zo vereerd, want ik was maar een nieuwelingetje op DoP en schreef benedenniveau-gedichten en toch werd ik genoemd in de DoP-strip door (in mijn ogen) DoP-legendes CSN en Sketch.
- De eerste wedstrijd waaraan ik meedeed
Volgens mij ben ik nog nooit zo zenuwachtig geweest en na elk positief commentaar maakte mijn hart vijf salto's en was de hele week goed... wazig.
- James_25cm_bond
Té frustrerend.

En verder, voor wie interesse heeft in het fb-schap van DoP: u mag mij, CSN en Ave pmmen en u zult z.s.m. respons ontvangen.

Ave 18-03-2008 16:06

:(

Vogelvrij 18-03-2008 17:41

Ja, dat waren nog eens tijden...

Die strip, ik herlas hem laatst en hij blijft geniaal:cool:

(en o ja, jammer dat je stopt natuurlijk)

Porcelain 18-03-2008 18:00

Ik vind het altijd zo tof om oude topics terug te lezen, daar straalt die ouwe gezelligheid zo vanaf. Toen ik na die zomervakantie terugkwam moest ik ongeveer 6 pagina's 'inhalen'.

Vogelvrij 18-03-2008 19:57

En met de DoPchat en zo:cool:

Halogeen 18-03-2008 20:46

begrijpelijk dat je stopt. het einde van dop komt misschien wel in zicht.

CSN 18-03-2008 21:36

Ik vind het wel jammer. Ik denk niet zozeer aan al die dingen die we gedaan hebben, maar aan alles wat we niet hebben gedaan. Vaak bij elkaar komen, een literaire beweging opzetten, ik ben een beetje een pessimist. Maar ik snap het maar al te goed, dat weet je. Ooo

Sketch 18-03-2008 21:37

Citaat:

Halogeen schreef: (Bericht 27235287)
begrijpelijk dat je stopt. het einde van dop komt misschien wel in zicht.

Het is de apocalyps! (niet te verwarren met Aocalypse, http://en.marveldatabase.com/Apocalypse)

Ik vond de sinterkerstmeeting ook de leukste.
Oh en mijn eerste aanvaring met csn, in dit topic:http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1115727

En de dopchat was wel het aller aller beste denk ik.

Ave 19-03-2008 11:35

iemand zin om te helpen DoP op te peppen? Iemand peper over? Iemand? dan krijg je zo'n mooie titel bij je naam enzo..

CSN 19-03-2008 14:28

Eva iedereen vindt ons stom en daarom willen ze niet :(

Sketch 19-03-2008 15:20

Ik vind jullie niet stom.

Maar, porcelain is mijn dop-idool, dus als zij geen forumbaas wil zijn, dan wil ik ook niet.

Elfe 19-03-2008 15:34

Niet waaaaaaaaar!!!

Ik denk alleen dat er redenen zijn om het niet te willen, die geen betrekking hebben op jullie. Ik denk bijvoorbeeld zelf, dat ik te weinig tijd heb of zo.

Fayelinde. 19-03-2008 18:18

Of dat je te weinig op DoP bent? Ikzelf lees wel alle gedichten door, maar ik vind dat de FB-en op praktisch elk gedicht moet reageren, iets wat ik niet doe. Nog kenmerkend vind ik dat de forumbazen zélf erg goed kunnen schrijven, en mijzelf vind ik maar matig. Dit zeg ik niet om me onderuit te halen, maar dat is werkelijk de reden waarom ik me niet zou aanmelden.

Vogelvrij 19-03-2008 18:39

Ik denk zelf dat het belangrijker is om van gedichten te houden dan dat je per se zelf heel erg goed kan dichten, maar misschien klopt dat wel niet:)
En ik vind niemand stom:cool:

En Fayelinde, jij hebt wel de goede leeftijd:)

Ave 19-03-2008 19:20

We willen juist nieuwe mensen. wel mensen die zich verbonden voelen met DoP uiteraard en geïnteresseerd zijn in (ge)dichten. Leeftijd of niveau zouden geen reden moeten zijn je niet aan te melden!

CSN 19-03-2008 19:25

Misschien moeten we een dienstplicht instellen :D
Ik ben tenslotte CSNapoléon

Ave 19-03-2008 19:28

oh ik ben voor hihi. als dat eens zou kunnen <3

CSN 19-03-2008 19:31

Ja dan stellen we een lijst op van mensen die naar het DoPfront moeten, en dan kunnen ze er alleen onderuit komen als ze hun dienst afkopen of bewijzen dat ze ehh poëtisch ongeschikt zijn (en dit stempel wil natuurlijk niemand! Wie zou er ooit nog een baan kunnen vinden!).

Ekleor 20-03-2008 20:09

Wat jammer Porcelain, dat je stopt. Ik reageer laat in dit topic. :o
Ik heb heel hard nagedacht of ik er wat in zie, forumbaas zijn maar ik denk niet dat ik voldoende gemotiveerd ben. Of althans, niet dat ik genoeg tijd erin kan steken. Als je iets doet, moet je het ook goed doen toch?
anyhow, je deed het altijd heel goed :)

Porcelain 21-03-2008 10:01

Jullie hebben allemaal een drempel omdat je niet gemotiveerd genoeg bent. Maar ik denk dat DoP een ernstig tekort aan gemotiveerden heeft, en dat het dus gaat om de gemotiveerdste tussen de niet bar gemotiveerden, op dit moment. Mijn beeld van een goede fb: reageert regelmatig op (beginners-) gedichten, zorgt dat er nieuwe topics/wedstrijden komen, zet polls op tijd neer, probeert de vibe erin te houden. Dat kost eigenlijk helemaal niet veel tijd: om de dag een uurtje kan een superforumbaas opleveren. Daarbij is het leuk, ik heb wel gemerkt dat als we er veel tijd in staken, dat ook wel wat opleverde. Ookal beweren veel mensen van niet. DoP's not dead.

@Fayelinde, als ik goed genoeg kon schrijven om fb te worden dan jij ook.

Fayelinde. 21-03-2008 19:14

Dat is lief, dank je :). Ik wil me eventueel kandidaat stellen, want tijd heb ik (momenteel) wel, en ik wil niet dat er echt hard gezocht moet geworden naar een vervanger. Bovendien wil ik ook wel mijn steentje bijdragen aan leven op DoP. Toch zeg ik eenmaal: Hup mensen! Meld jullie aan!

Porcelain 22-03-2008 14:48

Ik stel voor toch even een uiterste reageerdatum te nemen, komende week woensdag of zo?

Lavender 22-03-2008 19:49

Ik wil me ook wel kandidaat stellen. Maar Fayelinde reageerde wel eerder en ik wil nu ook weer geen gehakketak om wie fb wordt. Als er nog meer kandidaten zich aanmelden, kunnen we misschien sollicitatiegesprekken houden. :p

CSN 22-03-2008 19:56

Omg Ja!
Sollicitatiemeeting :d

Fayelinde. 23-03-2008 13:24

Haha! Maar neen, de andere fb's kunnen toch uitmaken wie het geschikst is, me dunkt?

botulismf 23-03-2008 15:12

Geschiktst. Daar ga je al. ;)

Fayelinde. 23-03-2008 19:06

Kom kom kom. Meer geschikt, als dat je tevredenstelt. (even wilde ik tevredensteld schrijven, kijken wat er dan gebeurde)

Reynaert 25-03-2008 18:56

Hoe 'weg' ga je? Stop je alleen als fb of moet ik echt de zakdoeken gaan aanslepen? Verder: jammer, ik vond dat je het goed deed, maar met wat meer enthousiasme was het hier misschien wel weer zo mooi geworden als dat je je herinnert in je gedicht.

Porcelain 25-03-2008 19:08

Zo weg zodat ik me niet schuldig hoef te voelen als ik twee maanden niet of nauwelijks post, niet meedoe aan wedstrijden en/of DoP verwaarloos. Zo weg dat ik weer lekker forumbazen kan pushen als ze hun werk niet goed doen :D. Ik zal wel niet voorgoed wegblijven want a) waar moet je anders je dichtspulpassie delen :cool: en b) ik ben stiekem toch wel een beetje gek op DoP.

Porcelain 27-03-2008 21:55

Hihi ik heb nog een leuke herinnering:

( CSN: )

Citaat:

Nog even een belangrijke mededeling van Sketch, Porcelain en mij:

Zes kleine vogeltjes, die zaten op een draad,
toen ging de hoogspanning er op - voor één was het te laat.

Vijf kleine vogeltjes, die zaten op een lijn,
daar was toen een ‘’’’’’’’’’’’p03sii’’’’’’’’’’’’’’tje, dat hongerig bleek te zijn.

Vier kleine vogeltjes, die zaten op een touw,
eentje kreeg het wat benauwd - toen was-ie opeens blauw.

Drie kleine vogeltjes, zongen een levenslied,
werden verast door vuurpijlen,
waardoor er één het leven liet.

Twee kleine vogeltjes, die zaten op een kabel,
eentje die was schizofreen, de ander dus een fabel.

Dat ene kleine vogeltje, leerde een wijze les:
In je eentje win je 'n wedstrijd wel, maar 't is saaier dan met zes.

Sketch 27-03-2008 23:27

Nu ik zo die oude topics herlees, CSN en ik krijgen nog stickers van DoD! :nono:

Reem 29-03-2008 14:55

Jammer, Porcelain. :(
Ik zal er eens over nadenken. Mijn probleem is alleen dat poëzie bij mij zo bij vlagen komt (ik bedoel, hoe vaak was ik hier nu helemaal in het afgelopen half jaar? :o). Dat is aan de ene kant natuurlijk een beperking, aan de andere kant is het misschien wel een uitdaging. Ik vind het heel leuk hier, en een forumbaasschap zou voor mij misschien net die push zijn die me hier houdt, en die me bezig laat blijven met poëzie.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.